آموزش نرم افزار ویندوز

آموزش حل مشکل زیرنویس فارسی در کا ام پلیر KMPlayer

KMPlayer کا ام پلیر از بهترین پلیرهای رایگان برای ویندوز می باشد که البته در بین کاربران ایرانی طرفداران زیادی دارد و دلیل آن حجم کم و قابلیت های بسیار عالی نرم افزار و پخش اکثر فرمت های رایج صوتی و تصویری می باشد ، اگر از طرفداران KMPlayer هستید ولی در باز کردن برخی زیرنویس های فارسی با مشکل مواجه هستید ما در این پست برای شما آموزش حل مشکل ناخوانا بودن زیرنویس فارسی را به صورت تصویری و مرحله به مرحله و به سه روش تهیه کرده ایم ، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان و کاربران دوست داشتنی پاتوق یو قرار بگیرد !

 

kmplayer_persian-subtitle

حل مشکل زیرنویس فارسی در کا ام پلیر KMPlayer

 

دانلود KMPlayer برای حل مشکل شما سه راه پیش رو دارید البته روش اول اگه مشکل شما حل نشد باید روش دوم و اگر بازم نشد روش سوم رو برید و گرنه اجباری نیستش تمامی مراحل رو انجام بدید

روش اول ) ابتدا kmplayer را باز کنید و سپس دکمه F2 کیبورد را بفشارید تا وارد تنظیمات نرم افزار شوید مانند عکس زیر به این مسیر بروید Subtitle Processing بعد  Font Style سپس در پنچره سمت چپ کشو روبروی Charset رو باز کرده و روی Arabic تنظیم کنید ! با این روش قاعدتا باید مشکل حل شده باشد اگر حل نشد روش دوم را هم باید انجام دهید !

kmplayer_persian-subtitle-1

روش دوم ) وارد Control Panel کنترل پنل ویندوز شوید سپس Clock, Language, and Region این گزینه در ویندوز 7 با نام Region and Language می باشد سپس روی Region کلیک کنید. در پنجره باز شده به سربرگ Administrative بروید ، سپس روی Change System local کلیک کنید ، روی Persian تنظیم کرده و سپس ok کنید . و یادتون نره ok پنجره دوم هم زده بشه !

kmplayer_persian-subtitle-2

روش سوم ) در این روش باید فایل زیرنویس رو توسط نرم افزار word باز کنید ! سپس در ابتدای باز کردن و شروع ورد از شما می خواهد نوع اینکودینگ رو تغییر بدید که باید Encoding را روی Arabic Windows تنظیم کنید و اکی کنید ، خواهید دید تمامی نوشته های زیرنویس درست شده است ، سپس تمامی نوشته های زیرنویس را کپی کرده و داخل یه فایل Notepad کپی کرده و با فرمت srt و اینکودینگ utf-8 ذخیره کنید !

( 3.8 از 5 ) از 187 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا