آموزش های ویندوز

آموزش تصویری نصب ویندوز اکس پی How Install Windows XP

ویندوز اکس پی را هموراه سرآغاز تحول عظیم مایکروسافت یاد می کنند ، این ویندوز محبوب در ابتدای ارائه توسط افراد زیادی نصب شد و هم اکنون که دو ویندوز دیگر نیز بعد از آن ارائه شده است ، هنوز هم که هنوز است بسیاری از افراد از ویندوز اکس پی استفاده می کنند ، هر چند مایکروسافت دو ، سه ماه پیش اعلام کرد که دیگر از ویندوز اکس پی پک 2 حمایت نی مکند و آپدیتی برای آن ارائه نمی دهد با رصد آمار پاتوق یو متوجه این امر شدیم که حدود 8% از کاربران هنوز از پک 2 اکس پی استفاده می کنند. در این پست برای شما آموزش تصویری و کامل نصب ویندوز اکس پی سرویس پک 3 را به صورت تصویری آماده کرده ایم ، امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

How-Install-Windows-XP

آموزش نصب ویندوز اکس پی

پیش نیاز های مهم آموزش :

شما باید بوت دادن به سی دی یا دی وی دی یا فلش را بلد باشید ، اگر نمی دانید این آموزش را بخوانید -> آموزش بوت دادن به CD , DVD یا فلش دیسک جهت نصب ویندوز

شما باید سی دی نصب ویندوز XP را داشته باشید اگر ندارید از لینک روبرو دانلود کنید -> دانلود ویندوز ایکس پی سرویس پک 3

با داشتن پیش نیازهای ذکر شده به آموزش نصب ویندوز Xp می پردازیم :

1- سی دی ویندوز را داخل سی دی رام بگذارید ، اگر طبق اموزش بالا بوت را به سی داده باشید با تصویر زیر مواجه می شوید ، کمی صبر کنید تا مانند عکس زیر نوشته های زیر صفحه مواجه شود سپس کلید ENTER کیبورد را فشار دهید.

How-Install-Windows-XP-1

2- در مرحله دوم با عکس زیر مواجه می شوید که شما باید دکمه F8 کیبورد را فشار دهید.

How-Install-Windows-XP-2

3 – دقت بفرمایید در این آموزش ما آموزش نصب روی هارد دیسک خام بدون پارتیشن را قرار داده ایم ، پس اگر شما هارد دیسک دارای پارتیشن دارید مراحل 3 ، 4 و 5 را انجام ندهید فقط کافی است درایوی که می خواهید ویندزو را نتصب کنید انتخاب و کلید F کیبورد را فشار دهید و سپس از مرحله 6 به بعد بقیه آموزش را دنبال کنید. پس در صورتی که هارد دیسک خام دارید و پارتینشی ندارد مانند عکس زیر را مشاهده می کنید که باید هارد دیسک خودتان را با کلیک چپ کردن انتخاب کنید و کلید C را فشار دهید.

How-Install-Windows-XP-3

4 – حجمی از هارد دیسک را که می خواهید برای نصب ویندوز مشخص کنید را تعیین کنید ( در جایی که با فلش ) مشخص شده است ، سپس کلید ENTER را فشار دهید.

How-Install-Windows-XP-4

5 – هم اکنون درایوری که می خواهید ویندوز روی ان نصب شود را انتخاب کنید که ما چون یک درایور داریم و پارتیشن ما یک درایو دارد درایو C را انتخاب می کنید ( شما هر پارتیشنی که دوست داشتید می توانید انتخاب کنید ) ، بعد از انتخاب کلیک Enter کیبورد را فشار دهید.

How-Install-Windows-XP-5

6- حالا شما باید متد فرمت درایو را در صفحه بعدی اتخاب کنید که مانند عکس زیر و به پیشنهاد ما متد NTFS quick را انتخاب کرده و کلید Enter کیبورد را فشار دهید.

  آموزش بکاپ گیری از ویندوزهای 7 , 8.1 و 10 توسط system image

How-Install-Windows-XP-6

7- حالا مانند عکس زیر پروسه فرمت درایو انتخاب شده شروع می شود ، نیاز به کاری نیست این مرحله خودکار انجام می شود.

How-Install-Windows-XP-6

8 – بعد از مرحله بالا ، پروسه نصب ویندوز xp شروع می شود ، باز هم نیاز به کاری نیست ، بعد از انجام این مرحله سیستم شما یکبار ریستارت می شود.

How-Install-Windows-XP-7

9 – بعد از ریستارت سیستم ، پروسه نصب کامل ویندوز اکس پی مجدد شروع می شود و شما با عکس زیر مواجه می شوید برای اطلاع از اینکه از نصب ویندوز چقدر باقیمانده است ، گراف سمت چپ پایین را نگاه کنید.

How-Install-Windows-XP-8

10- اکنون در واوسط نصب با مرحله زیر مواجه  می شوید که می توانید تنظیمات زاتن و … را انجام دهید شما با کلیک روی Customize می توانید زبان فارسی را اضافه کنید ، البته ما از این مرحله عبور می کنیم چون بعدها بعد از نصب ویندوز نیز می توانید زبان فارسی را اضافه نمایید ، با مشاهده عکس زیر روی Next کلیک کنید.

How-Install-Windows-XP-9

11 – هم اکنون قسمتی برای وارد کردن سریال ویندوز اکس پی نمایان می شود البته در برخی ویندوزهای ارائده شده در کشورد این مرحله خودکار انجام می شود و احتیاجی به انجام این کار نیست در غیر اینصورت باید سریال ویندوز را که اکثر همراه تمامی سی دی های خرید شده داخل ایران یا فایل های دانلود شده می باشدرا در قسمت Product key وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

How-Install-Windows-XP-10

12 – بعد از این مرحله باید یک نام برای سیستم خود انتخاب کنید در قسمت Computer Name ,و همچنین می توانید یک پسورد برای ویندوز خود تعیین کنید و روی Next کلیک کنید.

How-Install-Windows-XP-11

13 – با مشاهده عکس زیر شما باید منطقه زمانی خودتان ( Tehran ) را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

How-Install-Windows-XP-14

14 – با گذر از مرحله بالا بعد از مدتی تنظیمات شبکه برای شما نمایان می شود که باید گزینه اول را مانند عکس زیر انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

How-Install-Windows-XP-15

15 – اکنون باید صبر کنید تا مراحل نصب به پایان برسد ، عکس زیر در مرحله ای گرفته شده که 1 دقیقه از نصب مانده است.

How-Install-Windows-XP-165

16 خوب تبریک عرض می کنیم ، مبارکه ویندوز شما با موفقیت نصب شد بعد از ریستارت ویندزو شما با موفقیت رونمایی می شود ، فقط بوت را دوباره به هارد دیسک دهید.

( 4.3 از 5 ) از 31 رای

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باسلام،ممنون واقعاً عالی بود استفاده کردم،
    ولی یک مشکل دارم اگر راهنمایی کنید سپاسگزارم،درمرحله۹وقتی ۵۴درصدرسید صفحه ایستاددیگرکامپیوترراخاموش کردم،هنگ کرد؟
    چه اتفاقی افتاد؟مشگل ازهارده؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا