صفحه اصلی > آموزش تلگرام : آموزش تغییر تم در تلگرام به صورت تصویری

آموزش تغییر تم در تلگرام به صورت تصویری

آموزش تغییر تم در تلگرام / تلگرام قابلیت های پرکاربرد و منحصر به فرد زیادی دارد. یکی از این قابلیت ها امکان تغییر دادن تم در تلگرام می باشد. به این صورت که می توانید به صورت دلخواه یک تم را برای خود مشخص کنید و یا حتی می توانید تم مورد نظر خود را به صورت دلخواه بسازید و روی تلگرام خود قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش گام به گام و تصویری روش استفاده از این گزینه در تلگرام را به شما ارائه دهیم.

آموزش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

 آموزش تغییر تم در تلگرام

در ابتدا باید وارد برنامه تلگرام شوید. برای دانلود آخرین نسخه اندرویدی این برنامه می توانید از لینک روبرو استفاده نمایید–> دانلود تلگرام برای اندروید

پس از آنکه وارد این برنامه شدید، منوی تنظیمات را از گوشه صفحه برای خود باز کنید روی گزینه Theme کلیک نمایید.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

در صفحه ای که برای شما باز می شود، یکسری تم را به صورت پیش فرض مشاهده خواهید کرد که می توانید یکی از ان ها را به صورت دلخواه انتخاب نمایید. در بالای صفحه دو گزینه وجود دارد که قصد داریم در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه برای شما توضیح دهیم. گزینه اول برای تنظیم کردن حالت شب یا همان Night mode می باشد. و گزینه دوم که نام آن Create New Theme می باشد برای ساختن یک تم جدید برای شما است.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

 

گزینه Auto-Night Mode

با استفاده از این بخش می توانید حالت شب را برای تلگرام خود تنظیم نمایید. در واقع با فعال کردن این گزینه، تم تلگرام شما در شب یا هر تایمی که مشخص می کنید، تغییر خواهد کرد. در واقع قابلیت خوبی برای کسانی می باشد که می خواهند در شب از تم تاریک تر برای تلگرام خود استفاده کنند. در این بخش شما سه گزینه را مشاهده می کنید. گزینه اول یا Disabled برای غیرفعال کردن این ویژگی می باشد.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

گزینه Scheduled، برای برنامه ریزی کردن در مورد زمان فعالسازی این ویژگی می باشد. اگر گزینه ای را که در تصویر به شما نشان داده شده است انتخاب نمایید، این ویژگی به صورت خودکار در هنگام غروب آفتاب و شب برای شما فعال می شود. اما اگر نمی خواهید به این صورت باشد، می توانید از زمان هایی که در زیر همان گزینه قرار دارد برای مشخص کردن ساعت مورد نظر خود، استفاده نمایید. در پایین صفحه نیز باید تم مورد نظر برای این حالت، انتخاب نمایید.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

گزینه بعدی Automatic با این گزینه، به صورت خودکار این کار انجام می شود. در این قسمت شما دو تنظیمات را مشاهده می کنید. قسمت پایین که برای تغییر دادن تم می باشد و قسمت Brightness threshold، برای تغییر دادن رنگ و سیاه و سفید شدن تم شما می باشد. ب هطوری که وقتی آن را روی 100 درصد قرار می دهید، تم شما تاریک خواهد شد.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

 

گزینه Create New Theme

با انتخاب کردن این گزینه، می توانید یک تم به صورت دلخواه برای خود بسازید. زمانی که روی آن کلیک می کنید، در ابتدا باید یک نام برای این تم خود انتخاب نمایید. با ساختن یک تم، در بالا گوشه سمت راست صفحه یک آیکون ظاهر ی شود.

  آموزش تصویری نصب تلگرام روی کامپیوتر How Install Telegram On Pc

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

با انتخاب کردن آن می توانید به صورت دلخواه رنگ و تغییرات دیگری را در تم به وجود آمده خود انجام دهید.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

پس از انجام دادن این کار ها، با انتخاب کردن آیکون سه نقطه که در کنار نام تم شما قرار دارد، می توانید آن تم را با دیگران به اشتراک بگذارید، دوباره ویرایش کنید و حتی آن را اگر نمی خواهید حذف کنید.

روش استفاده از گزینه Theme در تلگرام

در آخر همان طور که گفته شد با انتخاب کردن گزینه اول یعنی Share می توانید این تم ساخته شده را با دیگران به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از آن تم استفاده نمایند.

 

( 4.7 از 5 ) از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید