صفحه اصلی > آموزش آفیس و آموزش نرم افزار ویندوز : آموزش شخصی سازی شورت کات های کیبورد در ورد 2016

آموزش شخصی سازی شورت کات های کیبورد در ورد 2016

روش ساخت شورت کات ورد 2016 \ استفاده کردن از میانبر ها یا شورت کات های ورد 2016 می تواند به شما در آسانی بسیاری از کارها کمک کند. شما قابلیت شخصی سازی این میانبر ها را نیز دارید و می توانید به صورت دلخواه میانبر های مورد نظر خود را تنظیم نمایید. در ادامه می خواهیم به شما آموزش تصویری و گام به گام شخصی سازی شورت کات های ورد 2016 را ارائه دهیم.

روش ساخت میانبرهای شخصی کیبورد در ورد 2016

اختصاص دادن میانبر های جدید در ورد 2016

برای انجام دادن این کار، شما کافی است چند مرحله را انجام دهید تا میانبر های سفارشی خود را تنظیم نمایید. در ابتدا وارد برنامه ورد شوید و به قسمت File بروید و گزینه Options را انتخاب کنید. سپس نوبت به آن می رسد که در این قسمت گزینه Customize Ribbon را انتخاب نمایید. با انتخاب کردن این گزینه، در پنجره ای که برای شما باز می شود، تمامی میانبر ها یا شورت کات های ورد را می بینید.

روش ساخت میانبرهای شخصی کیبورد در ورد 2016

در پایین این پنجره ای که برای شما باز شده است، یک گزینه با نام Keyboard shortcuts مشاهده می کنید. روی آیکون جلوی آن یعنی Customize کنید.

روش ساخت میانبرهای شخصی کیبورد در ورد 2016

اکنون یک پنجره دیگر برای شما باز می شود که تمامی میانبر های کیبورد ورد را در ان جا مشاهده خواهید کرد. اینجا جایی می باشد که شما می توانید میانبر های خود را تغییر دهید. در واقع آن ها را باید از قسمت های Categories و Commands انتخاب کنید.

روش ساخت میانبرهای شخصی کیبورد در ورد 2016

در زیر این دو قسمتی که به شما گفته شد، یک بخش با نام Press new shortcut key وجود دارد. این بخش جایی می باشد که شما میانبر کیبورد خود را تغییر می دهید. روی هر کدام از دکمه های کیبورد که می خواهید از آن استفاده نمایید، کلیک کنید و Assign را انتخاب کنید.

روش ساخت میانبرهای شخصی کیبورد در ورد 2016

زمانی که میانبر های مورد نظر خود را اضافه کردید، شما کلید ها اضافه شده خود را می توانید مشاهده کنید. اکنون شما از بخش Commands می توانید دستوری را که می خواهید برای آن میانبر اضافه شده تنظیم نمایید، انتخاب کنید. اگر می خواهید از دستور قبلی ای که برای این میانبر شخصی شما بوده است استفاده کنید می توانید آن دستور را در Currently assigned to مشاهده نمایید.

روش ساخت میانبرهای شخصی کیبورد در ورد 2016

برای حذف کردن این میانبری که شما اضافه کرده اید، می توانید از آیکون Remove استفاده کنید تا آن برای شما پاک شود.

 

( 4.2 از 5 ) از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید