صفحه اصلی > آموزش های ویندوز و آموزش ویندوز 10 : آموزش حذف لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات ویندوز 10

آموزش حذف لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات ویندوز 10

حذف لینک راهنما از تنظیمات ویندوز 10 / در آپدیت های اخیر ویندوز 10، ویژگی ای در آن قرار گرفته شده است که شما در اپلیکیشن تنظیمات یا Settings یک سری لینک در تمامی قسمت ها خواهید دید که با زدن بر روی آن ها مایکروسافت یکسری اطلاعات کامل تر و مفیدی را در مورد آن بخش به شما خواهد داد. در این میان ممکن است افرادی تمایل داشته باشند که این ویژگی را در اپلیکیشن تنظیمات خود غیرفعال نمایند. اکنون آموزش گام به گام و تصویری انجام دادن این کار را به شما ارائه خواهیم داد.

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

حذف راهنما از اپلیکیشن تنظیمات ویندوز 10

 

بعضی از قسمت های Settings دارای فیلم آموزشی نیز می باشند. این فیلم ها به صورت اتوماتیک اجرا نمی شوند و اگر تمایل داشته باشید می توانید آن ها را ببینید و هر زمان که وارد تنظیمات می شوید این ویدیو ها را مشاهده خواهید کرد که آن ها در اینترنت برای شما اجرا خواهند شد.

 

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما کامل به عنوان یک کاربر تازه کار هستید و هنوز استفاده از این اپلیکیشن را به صورت کامل یاد نگرفته اید، این راهنما ها می تواند خیلی به شما کمک کند.

 

حذف کردن راهنما ها با استفاده از Group Policy Editor

اگر شما از ویندوز 10 پرو استفاده می کنید، آسان ترین راه برای انجام دادن این کار استفاده از  Group Policy Editor می باشد.

اکنون باید Group Policy Editor را برای خود باز کنید. برای این کار عبارت gpedit.msc را در منوی Start جستجو کنید. البته می توانید دکمه های ویندوز و R را با یکدیگر فشار دهید و در آنجا عبارت gpedit.msc را تایپ کنید تا برای شما باز شود.

 

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

در Group Policy Editor به Computer Configuration بروید و پس از آن در قسمت Administrative Templates، روی گزینه Control Panel کلیک کنید.در سمت راست صفحه گزینه Allow Online Tips را پیدا کرده و دو بار روی آن کلیک کنید.

 

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

 

اکنون شما به یک صفحه دیگر هدایت خواهید شد. در این صفحه باید گزینه Disable را انتخاب نمایید و پس از انتخاب کردن آن، روی دکمه Apply و OK کلیک کنید تا تغییرات برای شما ذخیره شود.

 

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

اگر می خواهید می توانید کامپیوتر خود را restart کنید تا کارهایی که انجام داده اید اثر خود را انجام دهند. برای راحتی کار می توانید command prompt را برای خود سرچ کنید و سپس روی آن کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب نمایید. اکنون دستور زیر را اجرا نمایید.

gpupdate /force

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

پس از آن که این کار ها را انجام دادید، شما دیگر هیچ راهنمایی را در تنظیمات مشاهده نخواهید کرد. اگر می خواهید که دوباره این ویژگی را فعال سازی نمایید، روی گزینه Enabled یا Not Configured در تنظیمات Group Policy Editor کلیک کنید تا دوباره برای شما این راهنمایی ها قرار گیرد.

 

  آموزش رفع خطای اجرا نشدن Settings در ویندوز 10

حذف کردن راهنماهای تنظیمات با استفاده از Registry Editor

اگر شما از نسخه پرو ویندوز 10 استفاده نمی کنید و نسخه معمولی آن را دارید، می توانید از این روش که برای شما بیان می شود استفاده نمایید. اگرچه این راه سخت نمی باشد اما در استفاده از آن باید دقت کنید تا مشکلی را برای خود به وجود نیاورید. به شما پیشنهاد می شود برای جلوگیری از هر خطای احتمالی یک بک آپ گیری انجام دهید.

حال برای شروع عبارت regedit را در نوار جستجو بنویسید و پس از یافتن روی آن کلیک کنید. همانند روش قبل می توانید این ویرایشگر را در Run نیز می توانید سرچ نمایید.

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

سپس در ویرایشگر رجیستری ما باید یک کلید جدید ایجاد کنیم و آن را پیکربندی کنیم. برای این کار آدرس زیر را در نوار آدرس کپی کنید و Enter را فشار دهید تا به کلید هدف بروید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10

در پنل سمت راست، راست کلیک کنید و گزینه New -> DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید. در قسمت Value name، نام AllowOnlineTips را بنویسید. سپس روی آن دوبار کلیک کنید و در بخش Value Data عدد صفر را بنویسید و روی دکمه OK کلیک کنید تا تغییرات برای شما ذخیره شود.

 

حذف کردن لینک های راهنما از اپلیکیشن تنظیمات در ویندوز 10remove tips 10 حذف لینک راهنما از تنظیمات ویندوز 10

با انجام دادن این کار ها لینک ها و ویدیو های راهنما از تنظیمات شما حذف خواهد شد. برای فعالسازی دوباره این ویژگی کافی است به جای عدد صفر عدد یک را بنویسید تا دوباره این ویژگی برای شما فعال شود.

( 5 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید