صفحه اصلی > آموزش اندروید : آموزش بازیابی تصاویر حذف شده در اندروید

آموزش بازیابی تصاویر حذف شده در اندروید

بازیابی عکس های حذف شده در اندروید

چه حسی پیدا می کنید وقتی یک عکس یا تصویر مهم را از گوشی تان به طور تصادفی حذف کنید؟ به طور مثال یک عکس خانوادگی خاطره انگیز، تصویر یک شخص مهم یا حتی عکسی از یک سند یا نوشته ی مهم! در صورت حذف شدن این تصاویر چه اتفاقی می افتد؟ آیا این تصاویر دیگر قابل بازگشت نیستند؟ آیا این تصاویر مهم برای همیشه از گوشی شما پاک شده اند؟ برای پاسخ به تمامی این سوال ها به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله قصد داریم نحوه ی بازیابی تصاویر و عکس های حذف شده از گوشی های اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم! بازیابی تصاویر اندروید

بازگردانی عکس های حذف شده چگونه ممکن است؟

متاسفانه در گوشی های اندروید یا آیفون برخلاف ویندوز recycle bin وجود ندارد تا فایل هایی که اتفاقی حذف کرده ایم را به راحتی از داخل آن برگردانیم. ولی هنوز هم امید هست و امکان بازگردانی فایل حذف شده در گوشی وجود دارد.

افراد ممکن است به دلایل مختلف عکس ها و تصاویر ارزشمند خود را از دست بدهند. حذف تصادفی تصاویر، صدمه دیدن گوشی، نصب بدافزار ها و … از جمله دلایل این اتفاق می باشند. دلیل اینکه فایل ها و تصاویر حذف شده قابل بازگردانی هستند این است که این اطلاعات به طور دائمی و کامل از گوشی شما حذف نمی شوند.

فرقی ندارد که محل ذخیره ی فایل های شما حافظه ی داخلی باشد یا خارجی، داده های حذف شده هنوز در حافظه ی گوشی شما وجود دارند و می توان گفت که فقط نامرئی اند و دیگر در دسترس نیستند. به همین دلیل در صورت به موقع دست به کار شدن امکان بازیابی و ریکاوری فایل حذف شده وجود دارد.

البته به خاطر داشته باشید که این فایل ها تا همیشه در حافظه ی گوشی شما حضور نخواهند داشت و بالاخره به طور کامل حذف می شوند. به همین دلیل بعد از از دست رفتن فایل باید به چند نکته توجه کنید:

  • اگر عکسی را به طور اتفاقی حذف کرده و از دست دادید، اولین کاری که بعد از متوجه شدن از دست رفتن فایل باید انجام دهید این است که فعلا دست از استفاده از گوشی خود بردارید و هیچ عملیاتی را در گوشی انجام ندهید زیرا که این کار باعث ذخیره ی فایل ها و اطلاعات جدید می شود و این فایل های جدید جایگزین فایل حذف شده می شوند. به عبارت دیگر فایل جدید محل ذخیره ای که فایل حذف شده در حافظه اشغال کرده بود را می گیرد و جایگزین آن می شود.
  • وای فای و اینترنت دیتا (mobile data ) را در گوشی خود غیرفعال کنید. اتصال گوشی به اینترنت نیز باعث دانلود و ذخیره ی فایل های جدید و در نتیجه جایگزین شدن این فایل های جدید با فایل حذف شده در حافظه می شود.
  • از اپلیکیشن های فوتو ریکاوری ناشناس استفاده نکنید. به جای آن به دنبال یک نرم افزار ریکاوری قدرتمند و تایید شده بگردید.

 

آیا بازیابی عکس های حذف شده بدون روت کردن گوشی ممکن است؟

در بالا اشاره کردیم که از اپلیکیشن های فوتو ریکاوری ناشناس استفاده نکنید. زیرا که عکس های حذف شده در  پوشه های معین سیستمی ذخیره می شوند که دسترسی به این پوشه ها در گوشی های روت نشده امکان پذیر نیست. در نتیجه با هر اپلیکیشنی نمی توانید این فایل ها را بازیابی کنید و تنها راه دسترسی به آن ها روت کردن گوشی است. ولی اکثر کاربران بخاطر ریسک هایی که روت کردن دارد ترجیح می دهند این کار را نکنند. در این صورت تنها در صورتی امکان بازگرداندن این فایل ها وجود دارد که از آن ها بک آپ تهیه کرده باشند. در غیر این صورت نباید امیدی به بازگرداندن فایل های حذف شده در گوشی روت نشده داشته باشید.

  آموزش بلاک کردن شماره در اندروید

 

بازگردانی تصاویر حذف شده با برنامه ی Wondershare Dr.Fone

بهترین روش برای بازیابی فایل های حذف شده از گوشی استفاده از یک برنامه ی ریکاوری قدرتمند است. برنامه ی Wondershare Dr.Fone یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین برنامه ی ریکاوری است که به کمک آن می تواند عکس ها و تصاویر از دست رفته ی خود را بازیابی کنید.

این نرم افزار قدرتمند تمام گوشی شما را برای پیدا کردن فایل حذف شده به دقت اسکن کرده و فایل مورد نظر را بدون هیچ آسیبی بازیابی می کند. این نرم افزار نه تنها عکس ها بلکه قابلیت بازگردانی مخاطبین، تاریخچه ی تماس، ویدیو ها، یادداشت ها، پیام ها و … را نیز دارا می باشد.

برای بازیابی عکس های حذف شده مراحل زیر را طی کنید:

۱.نرم افزار Wondershare Dr.Fone را از دانلود Wondershare Dr.Fone Toolkit دانلود و نصب کنید

۲.نرم افزار را اجرا کرده و بخش Recover را انتخاب کنید.

بازگردانی تصاویر حذف شده با برنامه-1

 

۳.حال دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کنید.

۴.پس از اتصال گوشی به کامپیوتر نرم افزار انواع مختلف داده هایی که پشتیبانی می کند را نمایش می دهد. نوع داده ای که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید.

 

بازگردانی تصاویر حذف شده با برنامه-2

 

  • اگر دستگاه شما روت شده باشد، نرم افزار دو آپشن پیش روی شما می گذارد: اسکن فایل های حذف شده (Scan for deleted files) و اسکن همه ی فایل ها (scan for all files). آپشن اسکن همه ی فایل ها طبیعتا زمان بیشتری می برد ولی بهتر است این آپشن را انتخاب کنید.

۵.پس از آن بر روی Next کلیک کنید.

بازگردانی تصاویر حذف شده با برنامه-3

 

  • سپس نرم افزار شروع به اسکن دستگاه شما می کند. این پروسه ممکن است مدتی به طول بی انجامد.

بازگردانی تصاویر حذف شده با برنامه-4

 

۶.پس از پایان اسکن فایل های پیدا شده به نمایش در می آیند و شما می توانید فایل مورد نظر خود را از لیست فایل های پیدا شده انتخاب کنید.

۷.پس از انتخاب فایل یا فایل های مورد نظر بر روی دکمه ی Recover کلیک کنید تا فایل های مورد نظر بازیابی شده و در کامپیوتر تان ذخیره شوند.

بازگردانی تصاویر حذف شده با برنامه-5

 

بدین ترتیب می توانید تصاویر، عکس ها و فایل های ارزشمند خود را بازیابی کنید.

برای محافظت بیشتر و بهتر از فایل ها و برنامه های مهم تان در گوشی های اندرویدی پیشنهاد می کنیم از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. ما در آموزش بک آپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید طریقه ی کامل این کار را توضیح داده ایم.

نرم افزارهای مرتبط :

بازیابی عکس اندروید
بازیابی تصاویر و فایل های حذف شده اندروید Apeaksoft Android Toolkit
بازیابی عکس ، فیلم و موزیک از اندروید Dumpster Image & Video Restore
نرم افزار بازیابی اطلاعات برای اندروید dr.fone
بازیابی تمامی فایل های حذف شده اندروید Recover Deleted All Files
بازیابی فیلم اندروید
بازیابی اطلاعات اندروید Coolmuster Lab.Fone for Android

( 5 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید