صفحه اصلی > آموزش اینستاگرام : آموزش جامع تگ کردن افراد در پست های اینستاگرام

آموزش جامع تگ کردن افراد در پست های اینستاگرام

آموزش جامع تگ کردن افراد در پست های اینستاگرام

آموزش جامع تگ کردن افراد در پست های اینستاگرام

شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به منظور ایجاد و رشد ارتباطات بین افراد ایجاد شده اند تا مردم را از نقاط مختلف جهان به یکدیگر پیوند دهند و دقیقا به همین دلیل “شبکه اجتماعی” یا “social media” نام گرفته اند. در این میان اینستاگرام از آن دسته از شبکه های اجتماعی است که به خوبی توانسته جامعه ای کامل برای اهداف اجتماعی و تجاری را به وجود بیاورد که افراد در آن به آسانی با یک دیگر در ارتباط هستند و به همین دلیل جزو محبوب ترین ها به شما می رود. در اینستاگرام تگ کردن افراد در پست ها یکی از راه های اتصال کاربران به یکدیگر می باشد که برای یک کاربر اینستاگرام دانستن نحوه ی انجام آن بسیار مهم است زیرا که کاربرد های فراوان دارد. در آموزش امروز قصد داریم نحوه ی تگ کردن افراد در پست های اینستاگرام را به طور کامل خدمت شما عزیزان آموزش دهیم. تا پایان با ما همراه باشید!


دانلود اینستاگرام اندروید

دانلود اینستاگرام کامپیوتر

تگ کردن افراد در اینستاگرام

ابتدا لازم است نحوه ی کلی تگ کردن افراد در پست های اینستاگرام را توضیح دهیم و بعد به سراغ نکات مرتبط با تگ کردن برویم:

1.ابتدا اینستاگرام را باز کنید و وارد اکانت مورد نظر خود شوید.

2.برای ایجاد پست جدید از منوی پایین صفحه بر روی آیکون + ضربه بزنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-1

 

3.عکس یا ویدئویی که می خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید. اگر می خواهید عکسی را از گالری تان انتخاب کنید از پایین صفحه بر روی گزینه ی gallery کلیک کرده و عکس مورد نظر تان را از گالری گوشی تان انتخاب کنید. اگر می خواهید عکسی را در همان زمان ثبت و ارسال کنید بر روی گزینه ی photo و برای ضبط و ارسال ویدئو گزینه ی video را انتخاب کنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-2

 

4.پس از انتخاب عکس مورد نظر تان از گوشه ی بالای صفحه بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-3

 

5.سپس وارد صفحه ی Share می شوید. در این صفحه می توانید تنظیماتی نظیر افزودن کپشن، هشتگ یا لوکیشن مرتبط با پست را انجام دهید. برای تگ کردن دیگران در پست بر روی گزینه ی Tag people ضربه بزنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-4

 

6.اکنون عکس شما در صفحه جدیدی ظاهر می شود. بر روی قسمتی که می خواهید تگ گذاری کنید ، ضربه بزنید. به عنوان مثال اگر می خواهید یک عکس دسته جمعی از دوستان خود ارسال کنید ، برای افزودن تگ هر فرد بر روی صورت آن شخص در تصویر ضربه بزنید. علاوه بر افراد، می توانید برند ها و کمپانی هایی که دارای اکانت اینستاگرام هستند را نیز در عکس خود تگ کنید. پس از ضربه زدن روی عکس ، عبارات “Who’s this” در جایی که تگ را قرار داده اید ظاهر می شود.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-5

 

7.حال در نوار جست و جویی که در بالای صفحه قرار دارد نام کاربری فرد یا برند مورد نظر خود را جست و جو کنید. بخاطر داشته باشید که نام کاربری اکانت مورد نظر را باید به درستی وارد کنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-6

 

8.سپس نام کاربری شخص مورد نظر به طور خودکار در منوی کشویی پایین کادر جست و جو ظاهر می شود. اگر ظاهر نشد بر روی اینتر بزنید تا نتایج جست و جو به نمایش در بیاید. سپس در صورت مشاهده ی یوزرنیم مورد نظر تان بر روی آن ضربه بزنید تا داخل عکس تگ شود. به همین ترتیب در قسمت های مختلف عکس می توانید افراد را تگ کنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-7

 

9.پس از تگ گذاری بر روی عکس آن را ذخیره کنید. برای ذخیره ی پست در اندروید بر روی آیکون و در نسخه ی ایفون بر روی گزینه ی Done ضربه بزنید.

تگ کردن افراد در اینستاگرام-8

 

10.در نهایت برای انتشار پست در صفحه ی Share از گوشه ی بالا بر روی گزینه ی Share بزنید. همچنین در این صفحه قبل از انتشار پست از مقابل گزینه ی Tag People می توانید لیست افرادی که در عکس تگ کرده اید را مشاهده کنید.

  آموزش خصوصی کردن حساب اینستاگرام در اندروید و کامپیوتر

تگ کردن افراد در اینستاگرام-9

 

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام

قابلیت استوری که در آگوست سال 2016 به اینستاگرام افزوده شد ، قابلیتی مشابه قابلیت اسنپ چت است که کاربران از طریق آن می توانند استوری های خود را به صورت موقت و تا 24 ساعت با دیگران به اشتراک بگذارند. در استوری نیز امکان تگ کردن افراد وجود دارد و طریقه ی انجام آن به صورت زیر است:

1.برای ساخت یک استوری ابتدا به بخش فید (Feed) اینستاگرام بروید و در این صفحه دست خود به سمت راست بکشید تا وارد بخش استوری شوید.

2.حال با لمس دایره سفید پایین صفحه عکسی بگیرید یا برای ضبط ویدئو انگشت خود را بر روی این دایره نگه دارید. یا در صورت تمایل از قسمت camera roll عکسی را از گالری گوشی تان انتخاب و آپلود کنید.

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام-1

 

3.هر گونه فیلتر، متن و افکتی که می خواهید را به عکس یا ویدئو اضافه کنید سپس برای تگ کردن افراد بر روی آیکون استیکر که به شکل یک صورتک خندان مربعی شکل هست، ضربه بزید.

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام-2

 

4.حال از بین استیکر های به نمایش درآمده استیکر @mention را انتخاب کنید.

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام-3

 

5.سپس نام کاربری فردی که می خواهید تگ کنید را تایپ کنید. در حین تایپ کردن، اینستاگرام دوستانی که نام کاربری شان با حروفی که تایپ کرده اید هم خوانی دارد را به شما پیشنهاد می کند. در صورتی که شخص مورد نظر تان را در بین موارد پیشنهاد شده پیدا کردید روی تصویر پروفایل آن ضربه بزنید تا نام کاربری کامل آن شخص در صفحه ظاهر می شود.

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام-4

 

6.پس از افزودن تگ به استوری اینستاگرام تان این اختیار را دارید که قبل از انتشار، استیکر تگ تان را به میل خود ویرایش کنید:

تگ کردن افراد در استوری اینستاگرام-5

 

  • برای تغییر رنگ استیکر تگ تنها کافی است بر روی استیکر تگ ضربه بزنید. با هر بار ضربه رنگ استیکر تغییر می کند.
  • برای تغییر اندازه ی استیکر تگ با دو انگشت خود گوشه های استیکر را گرفته و آن را با حرکت به داخل یا بیرون کوچک یا بزرگ کنید.
  • برای حرکت دادن و تغییر موقعیت استیکر تگ بر روی استیکر با انگشت خود ضربه بزنید و نگه دارید سپس آن را به نقطه ی دلخواه خود حرکت دهید.

7.در نهایت برای انتشار پست از گوشه ی پایین صفحه بر روی دکمه ی Your story ضربه بزنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

تگ کردن افراد در بخش نظرات اینستاگرام

در اینستاگرام علاوه بر تگ کردن افراد، می توانید کاربران دیگر را در بخش نظرات اینستاگرام منشن (mention) کنید که خود به نوعی تگ کردن است. افرادی که در بخش نظرات به آن ها اشاره (mention) می شود، از طریق اعلان به آن ها اطلاع رسانی می شود ، اما این پست ها در پروفایل این افراد ظاهر نمی شوند. شما می توانید در قسمت نظرات پست خود یا پست های دیگران با منشن کردن نام افراد آن ها را به دلایل مختلف از پست مد نظر با خبر کنید. به طور مثال نظر دوست تان را در مورد لباس شخص داخل عکس جویا شوید! در واقع منشن کردن نام افراد در بخش نظرات راه خوبی برای اشتراک گذاری پست ها با دیگران می باشد. به منظور تگ کردن افراد در بخش نظرات به ترتیب زیر عمل کنید:

1.به پستی که می خواهید در آن نظر بگذارید مراجعه کنید.

2.بر روی آیکون comment ضربه بزنید و نظر خود را تایپ کنید.

تگ کردن افراد در بخش نظرات اینستاگرام-1

 

3.حال برای منشن کردن نام شخص مورد نظر ابتدا نماد @ و پس از آن بدون فاصله نام کاربری شخص مورد نظر تان را تایپ کنید. دقت داشته باشید که نام را به درستی و دقیق تایپ کنید. سپس نام شخص مورد نظرتان را از منوی کشویی ظاهر شده انتخاب نمایید.

تگ کردن افراد در بخش نظرات اینستاگرام-2

 

4.در نهایت بر روی post ضربه بزنید تا نظر شما ارسال شود.

تگ کردن افراد در بخش نظرات اینستاگرام-3

 

نام های منشن شده در کامنت ها به رنگی آبی به نمایش در می آیند، مانند هایپرلینک در وبسایت ها! و با کلیک یا ضربه زدن بر روی آن ها به پروفایل اکانت منشن شده هدایت می شوید.

تگ کردن افراد در بخش نظرات اینستاگرام-4

 

تگ کردن افراد در پست ارسال شده

اگر پست خود را منتشر کردید و فراموش کردید تگ گذاری کنید یا متوجه شدید که فرد اشتباهی را تگ کرده اید، می توانید به آسانی پست خود را ویرایش کرده و شخص یا اشخاص مورد نظر خود را تگ کنید. برای انجام این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  آموزش تصویری ذخیره سازی اطلاعات لاگین اکانت اینستاگرام

1.پستی که می خواهید به آن تگ اضافه کنید را باز کنید.

2.از گوشه ی بالای صفحه بر روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید.

تگ کردن افراد در پست ارسال شده-1

 

3.از منوی باز شده گزینه ی edit را انتخاب کنید.

تگ کردن افراد در پست ارسال شده-2

 

4.از گوشه ی پایین تصویر بر روی دایره ی سیاهی که در کنار آن عبارت tag people آمده، ضربه بزنید.

تگ کردن افراد در پست ارسال شده-3

 

5.حال بر روی قسمتی از عکس که می خواهید تگ اضافه کنید ضربه بزنید.

6. نام کاربری شخص مورد نظر را تایپ کنید و آن را از منوی کشویی ظاهر شده انتخاب نمایید.

تگ کردن افراد در پست ارسال شده-4

 

7.سپس بر روی آیکون یا Done ضربه بزنید.

تگ کردن افراد در پست ارسال شده-5

 

8.بار دیگر بر روی آیکون یا Done ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

 

سوالات متداول راجع به تگ اینستاگرام

در پایان به برخی از سولات متداول کاربران راجع به تگ کردن در اینستاگرام پاسخ می دهیم:

 

چه تعداد کاربر را می توان در یک پست تگ کرد؟

شما می توانید حداکثر تا 20 نفر را در یک پست اینستاگرام تگ کنید زیرا همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، 20 تگ فضای یک عکس را کاملاً پر می کند!

چه تعداد کاربر را می توان در یک پست تگ کرد؟

 

از کجا می توانم تصاویری که در آن ها تگ شده ام را ببینم؟

برای مشاهده ی عکس هایی که در آن ها تگ شده اید، ابتدا به پروفایل اینستاگرام تان مراجعه کنید سپس بر روی سومین آیکون که به شکل یک آدمک است ضربه بزنید. در این قسمت می توانید تمام تصاویری که سایر کاربران اینستاگرام شما را در آن ها تگ کرده اند را مشاهده کنید.

از کجا می توانم تصاویری که در آن ها تگ شده ام را ببینم؟

 

چگونه می توان در یک ویدئوی اینستاگرام دیگران را تگ کرد؟

نحوه ی تگ کردن ویدئو ها در اینستاگرام نیز دقیقا به همان روش تگ کردن عکس ها می باشد. برای این کار تنها کافی است ویدئوی مورد نظرتان را آپلود کنید، آن را ببرید و فیلتر گذاری کنید و بر روی گزینه ی next ضربه بزنید تا وارد صفحه ی Share شوید. در این صفحه گزینه ی Tag people را انتخاب کرده و کاربر یا کاربران مد نظرتان را به همان روشی که در بالا توضیح دادیم در ویدئو تگ کنید.

چگونه می توان در یک ویدئوی اینستاگرام دیگران را تگ کرد؟

 

آیا امکان حذف تگ وجود دارد؟

اگر پستی که تگ گذاری شده در پروفایل شخصی شما باشد، امکان حذف تگ از روی آن وجود دارد. برای حذف یک تگ از پست تان به ترتیب زیر عمل کنید:

1.پستی که می خواهید تگ آن را حذف کنید را باز کنید.

2.از گوشه ی بالای صفحه بر روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید.

3.از منوی باز شده گزینه ی edit را انتخاب کنید.

4.از گوشه ی پایین تصویر بر روی دایره ی سیاهی که در کنار آن عبارت tag people آمده، ضربه بزید.

5.بر روی تگی که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.

6.بر روی نماد x که در گوشه ی تگ ظاهر می شود ضربه بزنید تا تگ انتخاب شده حذف شود.

آیا امکان حذف تگ وجود دارد؟

 

7.سپس برای ذخیره ی تغییرات بر روی آیکون یا Done ضربه بزنید.

8.در نهایت در صفحه ی Edit info بار دیگر بر روی آیکون یا Done ضربه بزنید.

 

آیا می توانم شخصی را در پست فرد دیگری تگ کنم؟

خیر. در اینستاگرام امکان اعمال هیچ گونه تغییری در پست سایر کاربران وجود ندارد. با این حال می توانید نام کاربری شخص مورد نظرتان را طبق روشی که در بالا توضیح دادیم، در بخش نظرات پست سایر کاربران منشن کنید.

 

چگونه می توان تگ های پست سایر کاربران را مشاهده کرد؟

در صورتی که عکسی تگ گذاری شده باشد، یک دایره سیاه کوچک به همرا یک آدمک در گوشه سمت چپ پایین این پست مشاهده خواهید کرد.

چگونه می توان تگ های پست سایر کاربران را مشاهده کرد؟-1

 

برای مشاهد ی تگ های پست تنها کافی است بر روی این دایره ضربه بزنید.

چگونه می توان تگ های پست سایر کاربران را مشاهده کرد؟-2

 

به این ترتیب تمام نکات مهم و کاربردی در رابطه با تگ کردن در اینستاگرام را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم. امیدواریم که از آموزش امروز لذت برده باشید.

( 4 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید