صفحه اصلی > آموزش اینستاگرام : آموزش جامع رفع مشکلات اینستاگرام

آموزش جامع رفع مشکلات اینستاگرام

رفع مشکلات اینستاگرام

اینستاگرام از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر می باشد که میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد ولی تا بحال پیش آمده که در استفاده از اینستاگرام با مشکل مواجه شده باشید یا اینستاگرام به درستی عمل نکند؟ به طور مثال عکس ها بارگیری نشوند یا اپلیکیشن اینستاگرام مدام کرش شود! در آموزش امروز قصد داریم شما را با نکات و ترفند هایی برای رفع مشکلات رایج اینستاگرام آشنا کنیم! با آموزش جامع رفع مشکلات و خطا های اینستاگرام با ما همراه باشید!

نرم افزار های پیشنهادی:

اینستاگرام اندروید

دانلود اینستاگرام برای کامپیوتر Grids for Instagram

بررسی وضعیت قطعی اینستاگرام

زمانی که در حین باز کردن اینستاگرام با مشکل رو به رو شدید و به دلایلی نتواستید به اینستاگرام دسترسی پیدا کنید یا اپلیکیشن اینستاگرام باز نشد، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی وضعیت قطعی اینستاگرام است. مطمئن شوید که آیا قطعی اینستاگرام همگانی است یا اینستاگرام تنها برای شما عمل نمی کند!

اولین و بهترین راه برای این کار مراجعه به صفحه ی رسمی اینستاگرام در توییتر می باشد.

بررسی وضعیت قطعی اینستاگرام-1

 

توییتر اولین مکانی است که اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی و سرویس ها در صورت مواجه شدن به مشکلی از طریق آن به کاربران خود اطلاع رسانی می کنند. اگر اینستاگرام با مشکلی مواجه شود یا برای مدتی قطع باشد اولین جایی که باید مراجعه کنید توییتر است! شما همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت Down For Everyone or Just Me  و وارد کردن کلمه ی Instagram در کادر بررسی کنید که آیا قطعی اینستاگرام همگانی است یا فقط برای شما کار نمی کند! از طریق وبسایت Down Detector می توانید به نقشه ی قطعی اینستاگرام در مناطق مختلف نشان می دهد دسترسی پیدا کنید!

خطای رفرش نشدن اینستاگرام (Couldn’t refresh feed error)

خطای رفرش نشدن اینستاگرام-2

 

اکثر اوقات دلیل رفرش نشدن اینستاگرام و عدم بارگیری عکس ها و ویدیو ها به خاطر مشکلات اتصال اینترنت است. در صورتی که اینستاگرام شما رفرش نمی شود به احتمال خیلی زیاد اشکال از طرف اینستاگرام نیست و اتصال شبکه ی شما مشکل دارد. پس حتما اتصال شبکه خود را بررسی کنید. گاهی ممکن است اتصال اینترنت ضعیف باشد در این صورت نیز اینستاگرام به خوبی عمل نمی کند. برخی اوقات با ریستارت کردن مودم نیز این مشکل رفع می شود.

  آموزش افزودن آهنگ در استوری اینستاگرام

کار نکردن اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی های اندروید

کار نکردن اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی های اندروید

 

اپلیکیشن اینستاگرام برای هر دو سیستم عامل های اندروید و iOS در دسترس است و در هر گوشی هوشمند می توان از آن استفاده کرد ولی مشکلات اپلیکیشن اینستاگرام ممکن است برای هر دو سیستم عامل پیش بیاید که از چند طریق می توانید جهت رفع آن ها اقدام نمایید:

نصب آخرین و جدید ترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام

گاهی می شود با یک آپدیت ساده بسیاری از مشکلات یک اپلیکیشن را حل کرد و اپلیکیشن اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. تقریبا تمام اپلیکیشن ها پس از مدتی در صورت آپدیت نشدن با خطا ها و مشکلات مختلفی مواجه می شوند و به درستی عمل نمی کنند و در چنین مواقعی تنها راه حل بروزرسانی برنامه به جدید ترین نسخه است. زیرا که توسعه دهندگان همواره در جهت رفع مشکلات و کاستی های برنامه ها تلاش می کنند و با عرضه ی هر آپدیت بسیاری از مشکلات حل شده و گاهی قابلیت های جدیدی نیز به برنامه افزوده می شود.

ریستارت کردن دستگاه

اگر با مشکل خاصی در اینستاگرام مواجه شدید بد نیست برنامه را ببندید و سپس دستگاه تان را ریستارت کنید و مجددا برنامه را اجرا کنید. ممکن است با همین یک کار ساده مشکل به سادگی حل شود.

ریست کردن اپلیکیشن اینستاگرام

اگر دو راه حل بالا را امتحان کردید و هنوز با مشکلاتی نظیر کرش شدن اینستاگرام در تلفن همراه تان مواجه می شوید، باید به سراغ راه حل سوم یعنی ریست کردن اپلیکیشن اینستاگرام بروید. با ریست کردن اینستاگرام دیگر نیازی نیست برنامه را حذف نصب و مجددا نصب کنید. در گوشی های آندروید از روش زیر می توانید برنامه را ریست کنید:

۱.به بخش تنظیمات (Settings) گوشی تان بروید.

۲.به بخش Applications و سپس Application Manager بروید.

۳.بر روی برنامه ی Instagram بزنید.

۴.به بخش Storage بروید.

۵.بر روی گزینه های Clear Data و Clear Cache بزنید.

ریست کردن اپلیکیشن اینستاگرام

 

به این ترتیب اطلاعات ورودی شما حذف شده و اپلیکیشن اینستاگرام مانند یک برنامه تازه نصب شده عمل می کند و باید مجددا با وارد کردن اطلاعات ورودی خود به اکانت خود لاگین شوید. با این کار هر گونه اطلاعات یا داده ی خراب و آسیب دیده ای که ممکن است در برنامه باعث ایجاد مشکل شود، حذف می شود و اینستاگرام به درستی عمل می کند.

در صورتی که از دستگاه های آیفون استفاده می کنید و در استفاده از برنامه اینستاگرام با مشکل مواجه می شوید می توانید از همین سه راه حل بالا برای رفع مشکل اقدام نمایید. دستگاه تان را ریستارت کرده و اپلیکیشن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. متاسفانه در آیفون امکان ریست کردن اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد در نتیجه برای حذف داده های آسیب دیده و خراب برنامه چاره ای جز حذف نصب و نصب مجدد اپلیکیشن اینستاگرام را ندارید. با نصب مجدد برنامه ی اینستاگرام مشکل کرش شدن و یا لود نشدن اطلاعات به راحتی حل می شود.

کار نکردن اینستاگرام در کامپیوتر

حتی در صورت استفاده از وبسایت اینستاگرام در کامپیوتر نیز گاهی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. برای حل مشکلات اینستاگرام در کامپیوتر از روش زیر اقدام کنید:

پاک کردن داده های مرورگر

اگر اینستاگرام و محتویات آن به درستی بارگیری نمی شود به بخش تنظیمات مرورگر خود بروید و داده های مرورگر نظیر کوکی ها و کش را پاک کنید.

برای استفاده ی راحت تر و بهتر از اینستاگرام بهتر است نسخه ی ویندوز 10 برنامه ی اینستاگرام را دانلود و در سیستم خود نصب کنید.

05 3 رفع خطاهای اینستاگرام

  آموزش تصویری بستن کامنت‌ و نظرات در اینستاگرام

سایر مشکلات اینستاگرام

خطای You can’t follow any more people

اگر هنگام دنبال کردن فرد خاصی با خطای “You can’t follow any more people” در اینستاگرام مواجه شدید ، احتمالاً حد تعداد افرادی را که می توانید دنبال کنید را رد کرده اید. در حال حاضر ، طبق قوانین تعیین شده توسط شرکت توسعه دهنده ی اینستاگرام هر کاربر می تواند تا ۷۵۰۰ صفحه را در اینستاگرام دنبال کند و بیش از این تعداد ممکن نیست. بنابراین ، اگر می خواهید افراد یا صفحات جدیدی را دنبال کنید ، چاره ای ندارید جز اینکه برخی صفحات یا افرادی را که دنبال می کنید را آنفالو کنید.

عدم نمایش آخرین زمان بازدید سایر کاربران

مانند فیسبوک و واتساپ در اینستاگرام نیز می توانید وضعیت آخرین بازدید دوستان تان را در صفحه ی چت آن کاربر خاص مشاهده کنید. در صورتی که قادر به مشاهده ی این اطلاعات نیستید پس ممکن است این امکان را در تنظیمات اینستاگرام خود غیرفعال کرده باشید برای فعال کردن آن به مسیر Settings > Privacy > Activity Status در اینستاگرام بروید و دکمه ی لغزنده ی گزینه ی Show Activity Status را فعال کنید.

عدم نمایش آخرین زمان بازدید سایر کاربران

 

نمایش خطا در حین ارسال نظر

اگر در حین ارسال نظر با پیغام خطا رو به رو شدید ابتدا اطمینان حاصل کنید که با مشکلات فنی ذکر شده در بالا روبرو نیستید. سپس این نکته را در نظر بگیرید که در ارسال هشتگ و منشن نام افراد در کامنت ها محدودیت وجود دارد و اگر کامنتی شامل بیش از ۵ منشن و ۳۰ هشتگ باشد در هنگام ارسال با خطا روبرو شده و اینستاگرام اجازه ی ارسال آن را نمی دهد.

خطا در هنگام حذف نظر

گاهی پیش می آید زیر پستی نظری ارسال کنید که بعدا از آن پشیمان شده و بخواهید آن را حذف کنید ولی هنگام حذف آن با خطا رو به رو شده و نظر حذف نشود. در این گونه مواقع ابتدا اتصال اینترنت تان را بررسی کنید. اگر مشکل از اینترنت نبود برنامه را ببندید و مجددا اجرا کنید، ممکن است نظر شما از سرور اینستاگرام حذف شده باشد و به همین دلیل در هنگام حذف آن با خطا رو به رو شوید و با اجرای مجدد برنامه کامنت به طور کامل حذف خواهد شد.

 

به این ترتیب برخی از مشکلات رایج اینستاگرام و راه حل های آن ها را خدمت شما توضیح دادیم. امیدواریم که از آموزش امروز لذت برده باشید!

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید