صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : آموزش ساخت رینگتون های سفارشی برای گوشی اندروید

آموزش ساخت رینگتون های سفارشی برای گوشی اندروید

ساخت رینگتون های سفارشی برای گوشی اندرویدی

ساخت رینگتون های سفارشی برای گوشی اندرویدی

اگر حس می کنید که آهنگ زنگ گوشی تان یکنواخت شده و از رینگتون های پیش فرض گوشی تان خسته شده اید بهتر است دست به کار شده و رینگتون دلخواه خود را بسازید. ساخت رینگتون کار بسیار آسان و جالبی است به طوری که وقتی یاد بگیرید دیگر دست بردار نخواهید بود و دیگر امکان ندارد که از رینگتون های پیش فرض گوشی تان استفاده کنید. ابزار و برنامه های زیادی برای ساخت رینگتون های سفارشی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید قطعه ای از یک آهنگ یا فایل صوتی دلخواه خود را بریده و به عنوان زنگ جدید گوشی تنظیم کنید. در مقاله ی امروز شما را با چند روش بسیار ساده جهت ساخت رینگتون های سفارشی برای گوشی اندرویدی آشنا خواهیم کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید!

 

روش اول: ساخت رینگتون به صورت آنلاین

می توان گفت که آسان ترین و سریع ترین روش برای برش بخشی از یک آهنگ و ساخت رینگتون های سفارشی ساخت رینگتون به صورت آنلاین است. اگر تمایلی به دانلود و نصب ابزار جانبی برش و ویرایش فایل صوتی ندارید می توانید از این روش برای ساخت زنگ گوشی دلخواه تان استفاده کنید. وبسایت های زیادی در سطح اینترنت برای برش آهنگ وجود دارد که یک نمونه ی خوب از آن ها mp3cut.net می باشد. mp3cut.net یک رینگتون ساز آنلاین است که می توانید آهنگ مورد علاقه ی خود را در آن آپلود کرده و قسمت دلخواه خود را انتخاب کنید و ببرید. برای انجام این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

1.مرورگر خود را باز کرده و به آدرس mp3cut.net مراجعه کنید.

2.بر روی دکمه ی Choose file کلیک کنید و فایل صوتی مورد نظر خود را انتخاب و باز کنید. سپس مدتی منتظر بمانید تا فایل آپلود شود.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-1

 

3.پس از آپلود شدن فایل صوتی می توانید با استفاده از اسلایدر های آبی که در تصویر زیر مشخص شده قسمت دلخواه خود از آهنگ را انتخاب کنید. کافیست اسلایدر ها را عقب و جلو کرده و قسمت مورد نظر را انتخاب کنید.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-2

 

4.پس از انتخاب با استفاده از دکمه ی Play می توانید قسمت انتخاب شده را پخش کنید و مطمئن شوید که بخش درست را انتخاب کرده اید.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-3

 

5.در این قسمت آپشنی نیز برای محو شدن آغاز و پایان رینگتون وجود دارد. در صورتی که می خواهید افکت محو شدن را به آغاز رینگتون اضافه کنید بر روی دکمه ی Fade in کلیک کنید تا به رنگ سبز در بیاید و اگر تمایل دارید افکت محو شدن را به پایان رینگتون اضافه کنید بر روی دکمه ی Fade out کلیک کنید.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-4

 

همچنین می توانید مدت زمانی که محو شدن به طول می انجامد (Fade duration) را از 1 تا 9 ثانیه انتخاب کنید.

  معرفی بهترین تحریم شکن و رفع تحریم بازی و برنامه نویسی 7 مورد

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-5

 

6.از قسمت Save as نیز می توانید فرمت فایل خروجی را تعیین کنید. البته به خاطر داشته باشید که فرمت MP3 برای زنگ اندروید بهترین گزینه است و نسب به سایر فرمت ها بهتر کار می کند.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-6

 

7.پس از انجام تنظیمات دلخواهتان بر روی دکمه ی Cut بزنید تا قسمت مورد نظر از آهنگ بریده شود.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-7

 

8.پس از اتمام فرآیند بر روی دکمه ی Save کلیک کرده و فایل بریده شده را ذخیره کنید.

ساخت رینگتون به صورت آنلاین-8

 

به این ترتیب می توانید یک رینگتون جدید ایجاد کرده و آن را به عنوان زنگ گوشی تان تنظیم کنید.

روش دوم: ساخت رینگتون به کمک نرم افزار Audacity در ویندوز

یک روش دیگر برای ساخت رینگون های سفارشی استفاده از نرم افزار های ویرایش فایل های صوتی است که در همه ی آن ها ابزار برش آهنگ وجود دارد و با استفاده از آن ها می توانید قسمت های دلخواه خود از یک آهنگ را ببرید. یکی از بهترین نرم افزار ها برای این کار نرم افزار Audacity است که با استفاده از آن به روش زیر می توانید رینگتون دلخواه خود را بسازید:

1.قبل از شروع نرم افزار Audacity را از دانلود Audacity دانلود و نصب کنید.

2.سپس نرم افزار را اجرا کنید. بر روی گزینه ی File کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه ی Open را انتخاب کنید و به محلی که فایل صوتی مد نظر تان ذخیره شده بروید و آن را باز کنید.

 

ساخت رینگتون به کمک نرم افزار Audacity در ویندوز-1

 

3.پس از بارگیری فایل صوتی می توانید قسمت دلخواه خود را با کشیدن نشانگر ماوس بر روی امواج آهنگ انتخاب کنید. همچنین می توانید در قسمت Selection Start و End زمان دقیق آغاز و پایان رینگتون را انتخاب کنید. 30 ثانیه مدت زمان خوبی برای رینگتون می باشد که البته می توانید بیشتر یا کمتر از این زمان را نیز انتخاب کنید. پس از انتخاب بخش مورد نظر با کلیک بر روی دکمه ی Play به بخشی که انتخاب کرده اید گوش فرا دهید و اطمینان حاصل کنید که بخش درست را انتخاب کرده اید.

ساخت رینگتون به کمک نرم افزار Audacity در ویندوز-2

 

4.پس از انتخاب بخش مورد نظرتان بر روی File کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه ی Export Selection را انتخاب کنید.

ساخت رینگتون به کمک نرم افزار Audacity در ویندوز-3

 

5.حال نام فایل را تغییر دهید. دقت کنید که اگر در این مرحله نام فایل را تغییر ندهید فایل به جای فایل اصلی ذخیره می شود. سپس فرمت MP3 را انتخاب کنید و بر روی Save کلیک کنید.

6.در پنجره ی بعدی می توانید در صورت تمایل متادیتای آهنگ را ویرایش کنید. در نهایت بر روی دکمه ی OK بزنید.

ساخت رینگتون به کمک نرم افزار Audacity در ویندوز-4

 

به این ترتیب رینگتون جدید شما ساخته می شود و می توانید آن را به گوشی خود منتقل کرده و استفاده کنید.

روش سوم: ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی

در صورتی که طرفدار روش های بالا نیستید و دلتان می خواهد مستقیما در گوشی تان رینگتون بسازید می توانید از اپلیکیشن های مخصوص این کار که برای سیستم عامل اندروید موجود است استفاده کنید. خوشبختانه اپلیکیشن های اندرویدی زیادی جهت ویرایش فایل های صوتی و ساخت رینگتون وجود دارد که یکی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی برای این کار اپلیکیشن Ringtone Maker می باشد. کار با این برنامه فوق العاده ساده است و به هیچ وجه زمان بر نیست. برای ساخت رینگتون با استفاده از این اپلیکیشن به ترتیب زیر عمل کنید:

  آموزش فعال کردن حالت تاریک در یوتیوب

1.ابتدا اپلیکیشن Ringtone Maker را از اینجا دانلود و نصب کنید.

2.سپس اپلیکیشن را اجرا کنید. زمانی که اپلیکیشن را باز می کنید تمام فایل های MP3 موجود در گوشی شما را شناسایی می کند. برای انتخاب آهنگ مورد نظر خود بر روی پیکان رو به پایین کنار نام آهنگ بزنید و از منوی باز شده گزینه ی Edit را انتخاب کنید.

ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی-1

ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی-2

 

3.حال با استفاده از اسلایدر ها قسمت مورد نظر خود از آهنگ را انتخاب کنید. همچنین می توانید در قسمت Start و End زمان دقیق آغاز و پایان قسمتی که می خواهید را تعیین کنید. پس از انتخاب قسمت مورد نظر بر روی دکمه ی Play بزنید و اطمینان حاصل کنید که قسمت را به درستی انتخاب کرده اید.

ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی-3

 

4.سپس از بالای صفحه بر روی آیکون ذخیره بزنید تا پنجره ی Save as باز شود.

ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی-4

 

5.در پنجره ی Save as در قسمت Type می توانید انتخاب کنید که فایل را به عنوان رینگتون ، زنگ هشدار ، اعلان یا موسیقی ذخیره کنید. در قسمت Name نیز می توانید نامی برای فایل خود وارد کنید و با انتخاب گزینه ی Save فایل را ذخیره نمایید.

ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی-5

 

6.پس از ذخیره ی فایل می توانید با انتخاب گزینه ی Make Default Ringtone آن را به عنوان زنگ پیش فرض گوشی تان تنظیم کنید و یا با انتخاب Assign to Contact آن را به یک مخاطب خاص اختصاص دهید.

ساخت رینگتون با برنامه Ringtone Maker در گوشی-6

 

نحوه افزون رینگتون سفارشی به لیست رینگتون ها

پس از این که رینگتون دلخواه خود را به کمک یکی از روش های بالا ساختید تنها کافیست آن را به لیست زنگ های گوشی تان افزوده و سپس بعنوان زنگ گوشی تان انتخاب کنید. بدین منظور به ترتیب زیر عمل کنید:

1.به قسمت تنظیمات گوشی تان بروید و گزینه ی Sound را انتخاب کنید.

افزون رینگتون سفارشی به لیست رینگتون ها-1

 

2.سپس بر روی Phone Ringtone بزنید تا لیست رینگتون های گوشی تان باز شود. به پایین اسکرول کنید و برای اضافه کرد ن رینگتون جدید به لیست گزینه ی Add ringtone را انتخاب کنید.

افزون رینگتون سفارشی به لیست رینگتون ها-2

افزون رینگتون سفارشی به لیست رینگتون ها-3

 

3.به بخشی که فایل مورد نظرتان ذخیره شده بروید و آن را انتخاب کنید.

به این ترتیب رینگتون جدید به لیست رینگتون ها افزوده می شود و می توانید آن را به عنوان زنگ جدید گوشی تان تنظیم کنید.

( 4 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید