صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : معرفی 10 نرم افزار و سایت برای ساخت تصاویر متحرک GIF

معرفی 10 نرم افزار و سایت برای ساخت تصاویر متحرک GIF

معرفی ۱۰ نرم افزار و سایت برای ساخت تصاویر متحرک

تصاویر متحرک تصاویری هستند که با استفاده از فرمت gif (graphics interchange format ) تبدیل شده اند و شامل چندین فریم بوده که داخل یک تصویر گنجانده شده اند و مرورگر های وب و سایر نرم افزار ها به صورت خودکار این عکس ها را در توالی متحرک به نمایش در می آورند. فرمت gif از محبوبیت بالایی در فضای اینترنت برخوردار است و پس از فرمت JPEG پر استفاده ترین فرمت عکس در اینترنت می باشد. تصاویر متحرک کاربرد بسیار زیادی در فضا های مجازی و شبکه ی جهانی اینترنت دارند. افراد از gif ها برای بیان احساسات و نظرات خود در غالب یک تصویر متحرک چند ثانیه ای استفاده می کنند. گاهی توضیح یک موقعیت و یا نظر شخصی از طریق ارسال یک gif بسیار آسان تر و گیرا تر است تا تایپ چندین سطر بخصوص که امروزه در فضای اینترنت دیگر کسی حال و حوصله ی خواندن نظرات طولانی و چند سطری را ندارد. به همین دلیل تصاویر متحرک می توانند جایگزین بهتری باشند و نظر های بیشتری را جلب کنند. علاوه بر این تصاویر متحرک نقش بزرگی در تبلیغات اینترنتی دارند و بسیاری از کمپانی ها از این طریق نظرات بسیاری را به سوی خود جلب می کنند! زمانی که وارد وبسایتی می شوید اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند تبلیغات پر زرق و برقی است که در غالب تصاویر متحرک به نمایش در می آیند، حال فرض کنید این تصاویر، متحرک نبودند و تنها یک تصویر ساده ی بدون افکت و حرکت باشند در این صورت مطمئنا کمتر کسی متوجه آن ها می شود و بی توجه از کنار آن ها می گذرد به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تبلیغات از تصاویر متحرک کمک می گیرند. ساخت تصاویر متحرک کار بسیار آسانی است با توجه به محبوبیت آن ها خوشبختانه ابزار و برنامه های زیادی برای این کار وجود دارد که در ادامه 10 مورد از بهترین آن ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد. با معرفی ۱۰ نرم افزار و سایت برای ساخت تصاویر متحرک (GIF) تا پایان با ما همراه باشید!

همانطور که اشاره کردیم ابزار و نرم افزار های بی شماری برای ساخت تصاویر متحرک gif وجود دارد که برخی از آن ها شامل امکانات و آپشن های زیادی می شود و برخی دیگر بسیار ساده و ابتدایی تر طراحی شده و کار با آن ها بسیار آسان است. به طور مثال فتوشاپ که حرفه ای ترین و پر امکانات ترین برنامه ویرایش تصویر است امکان ساخت حرفه ای عکس های متحرک و اعمال تغییرات و ویرایش های گوناگون را به شما می دهد و افرادی که با فتوشاپ آشنایی دارند می توانند از آن برای ساخت عکس های متحرک استفاده کنند ولی ممکن است ساخت تصاویر متحرک با استفاده از فتوشاپ برای اکثر افرادی که با این نرم افزار آشنایی کامل ندارند تا حدی سخت و پیچیده باشد در این صورت این افراد می توانند از نرم افزار ها و ابزار ساده تری که در ادامه معرفی می کنیم برای ساخت gif های دلخواه شان استفاده کنند. در ادامه ۱۰ مورد از این ابزار ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

  آموزش تبدیل پی دی اف به فرمت ورد

۱)دانلود Wondershare Filmora9

نرم افزار Wondershare Filmora9

 

نرم افزار Wondershare Filmora9 یکی از بهترین و خوش نام ترین نرم افزار ها برای ساخت فیلم و GIF می باشد. این برنامه علاوه بر داشتن محیطی کاربر پسند شامل امکانات و قابلیت های ویرایشی بسیاری می شود که می توانید به آسانی از آن ها استفاده کنید. ساخت gif با این نرم افزار بسیار ساده است. تنها کافیست ویدیو یا عکس هایی که می خواهید از آن ها gif درست کنید را وارد برنامه کرده سپس ویرایش های لازم نظیر حذف قسمت های اضافی، تغییر سرعت ویدیو، تغییر رزولوشن و فریم ریت تصویر متحرک ‌و تنظیمات مورد نیاز دیگر را انجام داده سپس بر روی Export کلیک کنید و در پنجره ی باز شده فرمت فایل را بر روی GIF تنظیم کرده و فایل را ذخیره کنید. Filmora همچنین ابزاری آنلاین و رایگان برای ساخت تصویر متحرک دارد که برای راحتی بیشتر می توانید از آن استفاده کنید. همچنین می توانید ویرایش های جزئی نظیر افزودن متن به تصویر نیز اعمال کنید که قطعا کاربرد های خاص خود را دارد.

۲‌) دانلود Photoscape

نرم افزار Photoscape

 

Photoscape یک برنامه بسیار ساده و خوب با قابلیت های متنوع است که یکی از این قابلیت ها ساخت تصویر متحرک می باشد. از این نرم افزار همچنین می توانید برای ویرایش و افزودن افکت به تصاویر و مشاهده ی تصاویر استفاده کنید. استفاده از این برنامه بسیار ساده و آسان است و هر کاربری قادر است از آن استفاده کند.

۳)نرم افزار Gifted Motion

نرم افزار Gifted Motion

 

این برنامه به طور مستقل از یک پلتفرم اجرا می شود اما از JAVA استفاده می کند و در هر سیستم عاملی قابل استفاده است. خوبی برنامه این است که نیاز به نصب ندارد و بلافاصله پس از دریافت قابل اجرا است. رابط کاربری بسیار ساده ی این برنامه باعث شده تا استفاده از آن نیز بسیار آسان و ساده شود. این برنامه از فرمت های PNG, JPEG, BMP, GIF پشتیبانی می کند.

۴)نرم افزار SSuite Gif Animator

نرم افزار SSuite Gif Animator

نرم افزار SSuite Gif Animator از دیگر نرم افزار های ساده و بسیار خوب برای ساخت عکس های متحرک است که با تمامی نسخه های ویندوز 32 و 64 بیتی سازگار است. از این برنامه می توانید برای ساخت فیلم، اسلاید شو، تصاویر متحرک و … استفاده کنید‌.

۵) برنامه UnFreeze

برنامه UnFreeze

 

UnFreeze یک برنامه فوق العاده ساده و کاربردی برای ساخت تصاویر متحرک خلاقانه و زیبا می باشد. این برنامه شاید رابط کاربری و قابلیت های پیشرفته ای نداشته باشد ولی امکانات محدود خوبی را برای ساخت gif در اختیار شما می گذارد.

۶)وبسایت Picasion

وبسایت Picasion

 

وبسایت های زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که به شما اجازه می دهند به صورت آنلاین تصویر متحرک درست کنید. افرادی که دوست ندارند نرم افزار اضافی در سیستم خود نصب کنند یا به دنبال راهی بسیار سریع و آسان برای ساخت gif هستند می توانند از این وبسایت ها استفاده کنند. Picasion از بهترین gif ساز های آنلاین می باشد که به شما اجازه ی وارد کردن عکس از Picasa, Flickr و هر گالری دیگری را می دهد. این وبسایت از بسیاری از فرمت ها پشتیبانی کرده و امکان تغییر اندازه عکس ها را نیز به شما می دهد

  آموزش تغییر نام کاربری در اسکایپ

۷)وبسایت Gickr

 

g 08 نرم افزار های ساخت تصاویر متحرک

 

Gickr یکی از آسان ترین ابزار ساخت تصاویر متحرک به صورت آنلاین می باشد. تنها کافیست تصاویر خود را آپلود کرده و تنها با چند کلیک اقدام به ساخت تصویر متحرک در کوتاه ترین زمان نمایید.

۸)وبسایت MakeAGif

وبسایت MakeAGif

 

MakeAGif عنوان یکی دیگر از gif ساز های آنلاین می باشد که در فضایی امن و ساده امکان ساخت تصویر متحرک از تصاویر، ویدیو و … را به شما می دهد.

۹)نرم افزار Gimp

وبسایت Gimp

 

Gimp یک ادیتور آنلاین رایگان و بسیار خوب و راحت برای ویرایش عکس ها و ساخت تصاویر متحرک می باشد و استفاده از آن بسیار آسان است.

۱۰)وبسایت GifPal

وبسایت GifPal

 

GifPal یک gif ساز آنلاین بسیار خوب و کاربر پسند است که امکانات زیادی برای ساخت و شخصی سازی تصاویر متحرک برای کاربران مهیا کرده است. امکان افزودن افکت های مختلف و تنظیم سرعت هر فریم از جمله قابلیت های آن است.

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید