صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : خرید قلم نوری و نکاتی که باید بدانید

خرید قلم نوری و نکاتی که باید بدانید

خرید قلم نوری به دلیل کاربرد های وسیعی که دارد امروزه بسیار مورد توجه می باشد. این ابزار عموما برای رایانه ها و گوشی موبایل مورد استفاده قرار می گیرد تا وظایف موس و کیبورد را انجام دهد. این قلم ها از طریق بلوتوث، شبکه وای فای یا گاها کابل، اطلاعات را برای دستگاه اصلی ارسال می نمایند.

راهنمای خرید قلم نوری:
امروزه خرید قلم نوری از بسیاری جهات می تواند مفید باشد. شما می توانید به کمک آن اقدام به تدریس آنلاین، ثبت امضای الکترونیکی، طراحی لباس، نقاشی و مواردی از این قبیل نمایید. اما برای اینکه بتوانید یک قلم نوری خوب تهیه نمایید لازم است تا نکاتی را در ذهن داشته باشید که بر اساس تجربه متخصصان حرفه ای وب سایت دیدنگار این موارد طبقه بندی شده و در ادامه عنوان گردیده است. این وب سایت بیش از یک دهه سابقه فروش و ارائه خدمات در زمینه تجهیزات الکترونیکی را دارد لذا می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

قلم نوری

نوع کاربرد خود را مشخص نمایید:
اگر قصد خرید قلم نوری را دارید، در گام اول باید مشخص نمایید که این مورد را برای چه فعالیتی نیازی دارید. بسیاری از گرافیست ها و طراح ها برای پیاده سازی پروژه های طراحی خود به آن نیاز دارند، برخی برای کار در ادارات و برخی دیگر نیز برای فعالیت با موبایل یا لپ تاپ نیاز به خرید قلم نوری دارند. از همین رو باید انتظارات خود را مشخص نمایید.

سیستم عامل هایی که می توانند ساپورت نمایند:
این مهم یکی از فاکتور های اساسی در خرید قلم نوری می باشد. اگر قلم شما بتواند از انواع سیستم عامل ها اعم از لپ تاپ یا گوشی موبایل پشتیبانی نماید، به مراتب کاربردی تر است لذا افراد می توانند بنا بر شرایط خود از آن استفاده نمایند.

اندازه:
مورد دیگر در خرید قلم نوری توجه به اندازه آن می باشد. شما باید بتوانید یک قلم را به راحتی حمل نموده، آن را در جیب خود قرار داده و هر زمان که مایل هستید از آن بهره ببرید. از همین رو اندازه فاکتور اساسی برای انتخاب یک قلم خواهد بود. اندازه قلم باید با اندازه مانیتور شما نیز همخوانی داشته باشد.

image2

گارانتی:
اینکه شرکت ارائه دهنده بتواند خدمات و نوع کیفیت محصول خود را تضمین نماید برای تهیه این ابزار دیجیتالی بسیار مهم است. از همین رو متخصصان دیدنگار توصیه می کنند در زمان خرید قلم نوری حتما به گارانتی آن توجه نمایید.

قابلیت لمس:
در زمان خرید قلم نوری باید بررسی نمایید که قلم شما مولتی تاچ بوده یا سینگل تاچ است. البته این مورد تا حد زیادی به کاربرد و انتظارات شما از قلم وابسته می باشد. طبیعتا اگر قلم شما مولتی تاچ باشد، به راحتی می توانید بر روی پد حرکت نمایید. به عبارت دیگر قلم شما انعطاف بیشتری خواهد داشت.

  ⦁ حساسیت قلم نوری:
مورد دیگری که متخصصان دیدنگار بیان می دارند که توجه به آن ضروری است، موضوع حساسیت قلم نوری به میزان فشار است. به عبارت دیگر اگر قلم شما دارای میزان حساسیت خوبی باشد، نیاز به فشار زیاد نیست و کار کردن با قلم را آسان تر می نماید. قلم شما باید دارای کیفیت عالی باشد که خطور به صورت پررنگ و خوانا رسم شوند. معمولا کیفیت قلم ها را با واحدی به نام LPI نشان می دهند. هر اندازه LPI قلم بیشتر باشد، بازدهی آن نیز به همان اندازه بهتر خواهد بود. توجه نمایید که اگر قلم را برای فعالیت هایی چون طراحی و نقاشی خریداری می نمایید، میزان LPI شما باید در حدود 5000 باشد.

آشنایی با انواع قلم های نوری:
در زمان خرید قلم نوری قطعا با انواع مختلفی از قلم که توسط برندهای مختلفی نیز ارائه می شوند، آشنا خواهید شد اما همواره باید در نظر داشته باشید که قلم ها در دو دسته مهم با نمایشگر و بدون نمایشگر تقسیم بندی می شوند. قلم هایی که دارای نمایشگر هستند، بدین شکل عمل می نمایند که صفحه گوشی موبایل یا کامپیوتر را بر روی نمایشگر خود نشان می دهند که قابلیت لمس نیز دارد. اما در موارد بدون نمایشگر، شما یک پد مخصوص در اختیار خواهید داشت که با حرکت نوک قلم بر روی آن می توانید به خوبی نتیجه حرکات را بر روی مانیتور مشاهده نماید.

image3

 

اگر برای شما نیز این سوال به وجود آمد که برای خرید قلم نوری، کدام یک از این موارد گزینه بهتری هستند، باید در نظر داشته باشید که هر کدام دارای مزایای خود بوده و کاربرد متفاوتی دارند. به طور مثال مواردی که دارای نمایشگر هستند، عموما برای فعالیت هایی نظیر طراحی یا نقاشی مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت دیگر هر گاه نیاز به ریزه کاری و جزئیات داشتید، این قلم ها می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

همواره باید در نظر داشت که قلم نوری می تواند یک نوشت افزار جدید دیجیتالی باشد که فعالیت را برای شما آسان تر و دلچسب تر نماید. این مورد در حال حاضر برای ادارت، پزشکان و طراحان لباس بسیار مفید است زیرا عملکرد آنان را بهبود می دهد. در زمان خرید قلم باید در نظر داشته باشید که مهمترین فاکتور برای شما می بایست مشخص کردن کاربرد مدنظرتان باشد. به طور مثال نقاش ها و طراحان که کارشان بسیار دقیق است، بهتر است تا از قلم هایی بهره ببرند که نسبت به فشار کاملا حساس هستند.

جمع بندی:
امروزه فروشگاه های اینترنتی بسیاری وجود دارند که می توانید برای خرید قلم نوری به آنها مراجعه نمایید اما فروشگاه دیدنگار برای خرید قلم نوری می تواند این بین متمایز باشد زیرا قادر است تا ضمن ارائه بهترین محصولات، مشاوره های تخصصی نیز ارائه دهد تا خرید برای شما آسان تر شود. در این فروشگاه انواع تجهیزات الکترونیکی به همراه ویژگی ها و مشخصاتشان با بهترین قیمت وجود دارد. همچنین متخصصان آن طی ارائه مقالات تخصصی می توانند به شما برای استفاده کاربردی تر از تجهیزات کمک نمایند. قلم نوری نیز یکی از آن دسته مواردی است که برای خرید آن نیاز به تخصص و آگاهی وجود دارد. در این پست تلاش شد تا برخی از نکات مهمی که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید، معرفی شوند.

( 4.3 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید