صفحه اصلی > آموزش اندروید : آموزش رمزگذاری سیم کارت

آموزش رمزگذاری سیم کارت

رمز گذاری سیم کارت

راهکار های زیادی برای حفظ امنیت یک دستگاه اندرویدی و محافظت از آن وجود دارد که اولین و مهم ترین آن رمز گذاشتن روی دستگاه می باشد. با رمز گذاشتن روی گوشی خود می توانید از اطلاعات مهم موجود در آن محافظت کنید ولی رمز صفحه به تنهایی نمی تواند ضامن امنیت تمام اطلاعات مهم نظیر سیم کارت شما باشد. بخش مهمی از اطلاعات موجود در گوشی شما در سیم کارت ذخیره شده است. اطلاعاتی نظیر شماره تلفن، مخاطبین، اطلاعات پرداختی و سایر اطلاعات مهمی که برخی افراد می توانند به راحتی از آن ها سوءاستفاده کنند و برای شما مشکل آفرینی کنند. از این رو می توانید با رمز گذاشن روی سیم کارت خود یک لایه ی امنیتی جدید به دستگاه خود و اطلاعات شخصی تان بیافزایید و به این ترتیب می توانید در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه تان از داده های موجود در سیم کارت محافظت کرده و اجازه ی استفاده از سیم کارت را به کسی ندهید. در مقاله ی امروز نحوه ی رمز گذاری سیم کارت در دستگاه های اندرویدی را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد. تا پایان با ما همراه باشید!

 

رمز گذاشتن روی سیم کارت طی چند مرحله به آسانی از بخش تنظیمات قابل انجام است ولی به خاطر داشته باشید که برای انجام این کار حتما باید پین کد سیم کارت تان را در اختیار داشته باشید. در صورتی که پین کد سیم کارت تان را ندارید یا فراموش کرده اید، این کد بر روی سند سیم كارت شما ثبت شده است. اگر به سند سیم کارت خود دسترسی ندارید می تواند با مراجعه به وبسایت رسمی اپراتور خود جهت دریافت این کد اقدام کنید. این نکته ی مهم را نیز در نظر داشته باشید که پین کد را هرگز حدسی وارد نکنید زیرا اگر سه بار پین کد را اشتباه وارد کنید گوشی روی این کد قفل می شود و برای باز کردن آن باید از کد PUK استفاده کنید.

پس از مطلع شدن از پین کد سیم کارت خود از روش زیر ربرای قفل کردن سیم کارت تان اقدام کنید:

1.به قسمت تنظیمات یا همان Settings گوشی خود بروید.

2.در منوی تنظیمات گزینه ی Lock Screen and Security را انتخاب کنید.

رمزگذاری سیم کارت-1

 

3.در پنجره ی بعدی به پایین اسکرول کنید و گزینه ی Other Security Settings را انتخاب کنید.

رمزگذاری سیم کارت-2

 

4.حال بر روی آپشن Set up SIM Card Lock بزنید.

رمزگذاری سیم کارت-3

 

5.سپس دکمه ی لغزنده ی گزینه ی Lock SIM Card را در حالت فعال قرار دهید.

رمزگذاری سیم کارت-4

 

6.در پنجره ی باز شده پین کد سیم کارت خود را وارد کنید و در نهایت بر روی OK بزنید تا قفل سیم کارت فعال شود.

  آموزش رفع مشکل عدم شناسایی سیم کارت در اندروید

 

پس از فعال سازی قفل سیم کارت بهتر است پین کد پیش فرض سیم کارت تان را نیز تغییر دهید. زیرا رمزی که پس از فعال سازی قفل سیم کارت بر روی سیم کارت شما قرار می گیرد همان پین کد 4 رقمی پیش فرض سیم کارت شماست که به راحتی می توان این پین کد را پیدا کرد و قفل سیم کارت را باز کرد. برای عوض کردن پین کد پیش فرض سیم کارت خود به ترتیب زیر عمل کنید:

1.مجددا به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.

2.در منوی تنظیمات گزینه ی Lock Screen and Security را انتخاب کنید.

3.در پنجره ی بعدی به پایین اسکرول کنید و گزینه ی Other Security Settings را انتخاب کنید.

4.بر روی آپشن Set up SIM Card Lock بزنید.

5.حال بر روی آپشن Change SIM card PIN بزنید.

رمزگذاری سیم کارت-5

 

6.در پنجره ی باز شده پین کدی که در حال حاضر بر روی سیم کارت تان است را وارد کنید و بر روی OK بزنید.

رمزگذاری سیم کارت-6

 

7.سپس در پنجره ی بعدی پین کد چهار رقمی جدید را وارد کنید و بر روی OK بزنید.

8.در پنجره ی بعدی برای تایید مجددا پین کد جدید را وارد کنید و بر روی OK بزنید.

رمزگذاری سیم کارت-7

 

9.حال دستگاه خود را ریستارت کنید. پس از راه اندازی مجدد دستگاه از شما خواسته می شود که پین سیم کارت خود را وارد کنید بدون وارد کردن کد چهار رقمی پین نمی توانید به گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

نکته1 : در وارد کردن پین کد خود حتما دقت کافی را داشته باشید زیرا همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم اگر سه بار پین کد سیم کارت را اشتباه وارد کنید دستگاه روی این کد قفل می شود!

نکته2 : تنظیماتی که در بالا توضیح دادیم ممکن است در برند ها و مدل های مختلف گوشی تا حدی متفاوت باشد و به احتمال زیاد طریقه ی انجام آن در گوشی شما دقیقا به ترتیب مراحل بالا نباشد ولی روش کلی کار به همین صورت است. اگر احیانا آپشن های فوق را در گوشی خود پیدا نکردید آن ها را در بخش تنظیمات دستگاه خود جست و جو کنید!

به این ترتیب می توانید سیم کارت خود را قفل و رمز گذاری کنید. امیدواریم که از آموزش امروز لذت برده باشید.

( 3.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید