آموزش اندروید

آموزش فعال کردن و شخصی سازی حالت Do Not Disturb در اندروید

فعال کردن و شخصی سازی حالت Do Not Disturb در اندروید

امروزه بخش عظیمی از زندگی افراد به گوشی های هوشمند وابسته است و مردم بسیاری از کار های شان را به کمک گوشی های هوشمند انجام می دهند. از گوشی های تلفن همراه دیگر فقط برای تماس گرفتن استفاده نمی شود و هر چه می گذرد به قابلیت های این دستگاه های کوچک و پیشرفته افزوده می شود و ما بیشتر و بیشتر به آن ها متکی می شویم. ولی با تمام این ها بد نیست گاهی به خود استراحت دهیم، گوشی مان را کنار بگذاریم و اوقات فراغت مان را در کنار خانواده، دوستان و کسانی که دوست شان داریم بگذرانیم و خود را بیش از حد به گوشی های هوشمند وابسته نکنیم. البته کنجکاوی انسان حد و مرز ندارد و حتی اگر خودمان بخواهیم مدتی گوشی مان را کنار بگذاریم باز ممکن است پیام یا اعلانی دریافت کنیم که ما را دوباره مانند یک آهنربای قدرتمند به طرف گوشی بکشاند! در چنین مواقعی بهترین راه حل برای دوری از گوشی به کار گیری حالت Do Not Disturb گوشی است. در مقاله ی امروز قصد داریم طریقه ی فعال کردن و شخصی سازی حالت Do Not Disturb در اندروید را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. با ما همراه باشید!

منظور از حالت Do Not Disturb در گوشی چیست؟

حالت Do Not Disturb به معنی مزاحم نشوید همان طور که از نامش پیدا ست یک نوع حالت سکوت است و شامل تنظیماتی برای غیرفعال کردن اعلان ها و تماس های تلفنی می شود. به زبان ساده تر زمانی که این حالت را در گوشی خود فعال کنید صدا های اعلان ها، تماس های تلفنی و … ساکت می شود و دیگر مزاحمتی برای شما پیش نمی آید. شما می توانید زمانی که در یک جلسه ی مهم هستید یا در یک میهمانی شرکت کرده اید و یا هر زمانی که کار مهمی دارید و نمی خواهید مزاحمتی از طرف گوشی برای شما ایجاد شود، این حالت را در گوشی خود فعال کنید.

شما هم می توانید این حالت را در گوشی زمانبندی کنید تا در زمان های معین شده در روز یا شب به طور خودکار فعال شود و هم آن را هر موقعی که دوست داشتید به طور دستی فعال نمایید. اندروید همچنین آپشنی برای تعیین استثنا از بین اعلان ها و مخاطبین خاص فراهم آورده است و در زمان فعال بودن حالت Do Not Disturb از این دسته مخاطبین خاص تماس دریافت می کنید.

طریقه ی استفاده از حالت Do Not Disturb در اندروید

برای دسترسی به تنظیمات حالت Do Not Disturb در گوشی :

۱.به قسمت Settings گوشی خود بروید.

۲.وارد صفحه ی Sound شوید. به پایین اسکرول کنید و گزینه ی Do Not Disturb را انتخاب کنید.

نکته: اگر گزینه ی Do Not Disturb را در قسمت Sound پیدا نکردید، آن را در کادر جست و جوی بخش Settings جست و جو کنید.

پس از ورود به صفحه ی Do Not Disturb با چند آپشن رو به رو می شوید که با استفاده از آن ها می توانید این حالت را مطابق میل و نیاز خود شخصی سازی کنید. با فعال کردن این حالت به طور پیش فرض تمام نوتیفیکیشن ها به جز زنگ های هشدار و تماس های مخاطبین مورد علاقه ی شما را بلاک می کند. برای فعال کردن حالت Do Not Disturb تنها کافی است بر روی دکمه ی Turn on now یا Enable now بزنید.

استفاده از حالت Do Not Disturb در اندروید-1

  آموزش اسکرین شات گرفتن در اندروید

 

شخصی سازی حالت Do Not Disturb

شما همچنین می توانید حالت Do Not Disturb را شخصی سازی کنید. برای شروع می توانید این حالت را با استفاده از آپشن Schedule زمانبندی نمایید. آپشن Schedule چند حالت از پیش تعیین شده دارد: به طور مثال حالت Sleeping که به طور خودکار در شب حالت Do Not Disturb را فعال می کند و در صبح، هنگام به صدا در آمدن زنگ یا هر زمانی که در صبح تعیین می کنید غیرفعال می شود.

زمانبندی حالت Do Not Disturb

 

شما همچنین می توانید برای زمان هایی که در حال رانندگی هستید یا در یک جلسه ی مهم حضور دارید حالت Do Not Disturb را زمانبندی کنید. برای این کار در قسمت Days روز را مشخص کنید و در قسمت Start time زمان فعال شدت حالت Do Not Disturb و در قسمت End time زمان غیرفعال شدن آن را تعیین کنید.

تعیین استثنا ها

یکی از آپشن های بسیار کارآمد حالت Do Not Disturb آپشن Exceptions است. با فعال کردن حالت Do Not Disturb به طور پیش فرض تمام نوتیفیکیشن ها ساکت و خاموش می شوند ولی شما می توانید با شخصی سازی این حالت برخی از نوتیفیکیشن های مهم را در حالت فعال بودن Do Not Disturb دریافت کنید. بدین منظور بر روی آپشن Restrict Notifications یا Notifications ضربه بزنید. حال در این بخش می توانید انتخاب کنید که تنها صدای نوتیفیکیشن ها ساکت شود یا نوتیفیکیشن ها را به طور کلی دریافت نکنید.

تعیین استثنا ها

 

آخرین آپشن حالت Do Not Disturb آپشن Exceptions است. با استفاده از این آپشن می توانید برخی از نوتیفیکیشن ها، تماس ها یا پیام ها را استثنا قرار دهید. به طور مثال برای تماس ها می توانید انتخاب کنید که از کدام تماس گیرنده ها در حالت Do Not Disturb تماس دریافت کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود مخاطبین و تماس گیرنده های مهم خود را در لیست استثنا ها قرار دهید!

  آموزش اسکن کد های QR در گوشی های اندروید

استفاده از برنامه های جایگزین جانبی

اگر حس می کنید که حالت Do Not Disturb تعبیه شده داخل اندروید پاسخگوی نیاز شما نیست، می توانید از برنامه های جانبی برای ساکت کردن نوتیفیکیشن ها و تماس های خود استفاده کنید. برای هر کاری که فکر می کنید در اندروید برنامه ای وجود دارد برای حالت Do Not Disturb نیز برنامه های جانبی زیادی وجود دارد که بعضی از آن ها بسیار بهتر از آپشن پیش فرض Do Not Disturb داخل اندروید هستند و آپشن های بیشتری در اختیار شما می گذارند. یکی از این برنامه ها برنامه ی Do Not Disturb است. این برنامه طراحی بسیار ساده ای دارد و به کمک آن می توانید به راحتی برای هر مدتی که بخواهید تماس ها را بلاک کرده و نوتیفیکیشن ها را غیرفعال کنید. علاوه بر آن می توانید این حالت را برای فعالسازی خودکار تنظیم نمایید و یا این حالت را بر اساس یک مدت زمانی خاص یا هنگام نزدیک شدن به یک مکان خاص تنظیم کنید تا به طور خودکار فعال شود. این برنامه در عین سادگی آپشن های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از برنامه های جایگزین جانبی

 

یک برنامه ی خوب دیگر برنامه ی Gaming Mode است. همان طور که از نام این برنامه مشخص است برای آن دسته از افرادی طراحی شده است که دوست ندارند در هنگام بازی با گوشی شان مزاحمتی داشته باشند. به کمک این برنامه می توانید به راحتی نوتیفیکیشن و سایر تنظیمات را در هنگام بازی مدیریت کنید. با فعال کردن آن، تمام تماس ها ، زنگ ها و نوتیفیکیشن ها بلاک و برنامه های فعال در پس زمینه ی گوشی بسته می شوند.

با فعال کردن حالت Do Not Disturb می توانید با خیال راحت به کار های تان برسید بدون این که از طرف گوشی مزاحمتی برای شما ایجاد شود.

برنامه های پیشنهادی:

دانلود نرم افزار Silencer Plus: Do Not Disturb مدیریت حالت سکوت برای اندروید

( 1 از 5 ) از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا