صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : آموزش کامل ساخت اکانت استیم

آموزش کامل ساخت اکانت استیم

آموزش کامل ساخت اکانت استیم

آموزش کامل ساخت اکانت استیم

استیم بزرگ ترین فروشگاه دیجیتال برای خرید آنلاین بازی و همچنین یک پرتال اجتماعی بزرگ برای پیوند دادن بازیکنان از سر تا سر جهان به یکدیگر می باشد. در این شبکه ی اجتماعی بزرگ می توانید ببینید دوستان تان چه چیزی بازی می کنند علاوه بر این قادر هستید اسکرین شات ها و ویدئو های تان را با سایرین به اشتراک بگذارید ، و بازی های چند نفره ی آنلاین و رقابتی را نیز با آن ها تجربه کنید. ساخت اکانت و ثبت نام در استیم کاملا رایگان و آسان است. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که قصد پیوستن به شبکه ی استیم را دارید مقاله ی امروز ما را از دست ندهید. با آموزش ساخت اکانت استیم تا پایان با ما همراه باشید!

استیم چیست؟

استیم یک پلتفرم مخصوص بازی های رایانه ای می باشد که توسط شرکت والو (Valve) توسعه یافته است. هدف اصلی این پلتفرم فروش و توزیع بازی های رایانه ای و برنامه های مرتبط با دانلود و سازماندهی بازی ها می باشد. علاوه بر این استیم یک شبکه ی اجتماعی بزرگ است که قابلیت ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با ثبت نام در استیم به قابلیت های بسیاری نظیر انجمن های بازی، دستور العمل و راهنمایی ها، نقد ها، استیم ورک شاپ که در آن می توانید ماد های مختلف بازی ها را امتحان کنید و چت استیم دسترسی پیدا می کنید. برای استفاده ی راحت تر از استیم می توانید نرم افزار رسمی استیم را که برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است، دریافت و نصب کنید. البته از طریق مرورگر هایی نظیر فایرفاکس، کروم، اج و … نیز می توانید به اکثر قابلیت های استیم دسترسی داشته باشید.

 

ثبت نام در استیم

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم ثبت نام در استیم بسیار آسان است و به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد. به تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک مرورگر وب نظیر فایرفاکس یا کروم و یک آدرس ایمیل معتبر است. در صورت در اختیار داشتن این دو مورد برای ساخت اکانت استیم به ترتیب زیر عمل کنید:

1.مرورگر خود را اجرا کرده سپس به آدرس store.steampowered.com مراجعه کنید.

2.از گوشه ی بالای صفحه بر روی گزینه ی Login کلیک کنید.

ثبت نام در استیم-1

 

3.بر روی دکمه ی Join Steam کلیک کنید.

ثبت نام در استیم-2

 

4.سپس وارد صفحه ی ساخت اکانت می شوید. در کادر اول آدرس ایمیل خود را وارد کنید و در کادر دوم مجددا همان آدرس ایمیل را برای تایید وارد کنید.

ثبت نام در استیم-3

 

5.از منوی کشویی Your country of residence کشور خود را انتخاب کنید.

6.کد کپچا را در کادر پایین کد وارد کنید.

7.حال به پایین اسکرول کنید و تیک گزینه ی I agree AND am 13 years of age or older را بزنید.

8.سپس بر روی دکمه ی Continue کلیک کنید.

ثبت نام در استیم-4

 

  آموزش غیر فعال کردن نوتیفیکیشن وب سایت ها در کروم و فایرفاکس

9.حال این صفحه را باز بگذارید و به ایمیل خود مراجعه کنید. مشاهده می کنید که ایمیل تاییدیه از طرف استیم دریافت کرده اید. ایمیل تاییدیه را باز کنید و بر روی دکمه ی Create My Account کلیک کنید.

ثبت نام در استیم-5

 

10.سپس صفحه ی تایید ایمیل در استیم باز می شود. این صفحه را ببدید و به صفحه ی ثبت نام که باز گذاشته بودید باز گردید.

11.در کادر Create a Steam account name برای اکانت خود نامی انتخاب و وارد کنید.

ثبت نام در استیم-6

 

نکته: نام اکانت استیم خود را می توانید پس از ساخت اکانت نیز تغییر دهید. در نتیجه اگر در این مرحله نامی انتخاب کردید که مورد پسند تان نبود یا از انتخاب آن پشیمان شدید می توانید بعدا نیز آن را تغییر دهید!

12.در کادر Choose a password پسورد اکانت خود را وارد کنید و در کادر بعدی مجددا برای تایید پسورد خود را وارد کنید.

13.سپس بر روی دکمه ی Complete Sign-up کلیک کنید.

به این ترتیب اکانت استیم شما ساخته می شود.

تنظیم پروفایل استیم

پس از ساخت اکانت استیم نوبت به تنظیم پروفایل می رسد. تنظیم پروفایل استیم باعث می شود تا دوستان تان بتوانند شما را سریع تر در این سرویس پیدا کنند و یکی از بهترین موارد استیم این است که کمک می کند راحت تر با دوستان تان به انجام بازی های آنلاین بپردازید. برای تنظیم پروفایل استیم خود به ترتیب زیر عمل کنید:

1.وارد اکانت استیم خود شوید و نشانگر ماوس را بر روی نام کاربری خود بیاورید تا منوی کشویی باز شود.

2.از منوی کشویی گزینه ی Profile را انتخاب کنید.

تنظیم پروفایل استیم-1

 

3.در صفحه ی باز شده بر روی دکمه ی Setup Steam Profile کلیک کنید.

تنظیم پروفایل استیم-2

 

4.در کادر profile name برای پروفایل خود نامی انتخاب و وارد کنید.

تنظیم پروفایل استیم-3

 

نکته: نام پروفایل نامی است که هنگام تعامل با سایر کاربران استیم برای آن ها به نمایش در می آید. این نام را هر زمان که بخواهید می توانید تغییر دهید!

5.سپس در کادر real name نیز برای خود نامی انتخاب و وارد کنید.

نکته: حتما لازم نیست که در کادر real name نام واقعی خود را وارد کنید. در صورت تمایل نامی جعلی وارد کنید یا کادر را خالی بگذارید. در واقع وارد کردن اسم واقعی تنها زمانی کاربرد دارد که دوستان تان بخواهند با جست و جوی نام واقعی تان در استیم شما را پیدا کنند!

6.در صورتی که تمایل دارید کشور تان در پروفایل شما به نمایش در بیاید، از منوی کشویی country کشور خود را انتخاب کنید. اگر هم تمایل ندارید کشور تان در پروفایل به نمایش در بیاید آن را بر روی گزینه ی Do Not Display بگذارید.

7.حال در کادر Custom URL برای پروفایل خود یک لینک سفارشی تعیین کنید. با ایجاد یک لینک سفارشی می توانید دسترسی به پروفایل تان را برای خود و دوستان تان آسان تر کنید. البته این آپشن نیز اختیاری می باشد و در صورت تمایل می توانید آن را رد کنید.

8.سپس بر روی دکمه ی Browse کلیک کنید و از کامپیوتر خود عکسی را به دلخواه به عنوان عکس آواتار استیم خود انتخاب و آپلود کنید.

  آموزش تصویری حذف تاریخچه یوتیوب

9.برای پیدا کردن دوستان فیسبوکی خود در استیم بر روی Link with Facebook کلیک کنید.

تنظیم پروفایل استیم-4

 

10.در بخش Summary می توانید خلاصه ای از خود بنویسید تا کاربران شناخت بهتری از شما پیدا کنند.

11.برای بازی با دوستان و پیوستن به گروه ها بر روی Select Group کلیک کنید. در صورتی که تازه به استیم پیوستید و زیاد با استیم آشنا نیستید بهتر است فعلا این مرحله را نادیده بگیرید.

12.در پایان بر روی دکمه ی Save Changes کلیک کنید تا تغییرات ثبت شود.

به این ترتیب پروفایل استیم شما آماده می شود. هر زمان که بخواهید می توانید با کلیک بر روی گزینه ی Edit Profile اطلاعات پروفایل خود را ویرایش کنید.

تنظیم پروفایل استیم-5

 

امیدواریم که از آموزش امروز ما لذت برده باشید.

( 4 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید