صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : افزایش طول عمر باتری گوشی با این نکات ساده

افزایش طول عمر باتری گوشی با این نکات ساده

افزایش طول عمر باتری گوشی

با بزرگ شدن صفحه نمایش گوشی های هوشمند، ظرفیت باتری آن ها نیز نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر، شمار بسیاری از گوشی های هوشمندی که به تازگی به بازار عرضه شده اند دارای باتری هایی با ظرفیت بالای ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت هستند. این در حالی است که اکثر اپلیکیشن هایی که برای گوشی های هوشمند عرضه می شوند به خصوص بازی ها، انرژی زیادی مصرف می کنند و شارژ باتری را به سرعت کاهش می دهند.

حال سوال این است که برای افزایش طول عمر باتری و نگه داشتن شارژ گوشی باید چه کرد؟ آیا باید در هنگام خرید گوشی ای با ظرفیت باتری بالا تری انتخاب کنیم؟ در مقاله ی امروز قصد داریم نکاتی در رابطه با افزایش طول عمر باتری گوشی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

افزایش طول عمر باتری گوشی

 

آیا بهتر است باتری ای با ظرفیت بالاتر انتخاب کنیم؟

در جواب باید بگوییم که خیر، مجبور به این کار نیستید. به خاطر داشته باشید که در انتخاب باتری علاوه بر ظرفیت، تراکم انرژی باتری را نیز باید در نظر گرفت. از این رو گاهی ممکن است یک باتری با ظرفیت پایین و تراکم انرژی بالا با دوام تر و پایا تر از یک باتری با ظرفیت بالا و تراکم انرژی پایین باشد‌. علاوه بر این پس از مدتی به تدریج میزان انرژی ای که باتری با شارژ شدن دریافت می کند کاهش می یابد.

چگونه عمر باتری گوشی مان را افزایش دهیم؟

نکاتی برای صرفه جویی در انرژی باتری گوشی ها وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهید و مدام با مشکل کمبود شارژ دست و پنجه نرم نکنید! در اینجا ما به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنم.

بستن برنامه های در حال اجرا در پس زمینه

شاید شما متوجه این نکته نشوید ولی گاهی برنامه هایی که در پس زمینه ی گوشی شما در حال اجرا هستند شارژ گوشی شما را کاهش می دهند. در گوشی خود به مسیر Settings > Battery بروید و برنامه هایی که نیاز ندارید را به طور کامل ببندید تا بی جهت انرژی باتری را مصرف نکنند.

اگر در گوشی خود برنامه ای دارید که استفاده نمی کنید بهتر است آن را از گوشی خود حذف کنید.

جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها حین راه اندازی گوشی

با روشن کردن گوشی برخی از برنامه ها به صورت اتوماتیک در پس زمینه ی گوشی اجرا می شوند. بهتر است برنامه های غیر ضروری و بدون استفاده ای که هنگام روشن کردن گوشی در پس زمینه اجرا می شوند را غیر فعال کنید تا در مصرف انرژی باتری صرفه جویی شود.

استفاده نکردن از گوشی در حال شارژ شدن

این مورد مهم ترین نکته در مراقبت از باتری و افزایش طول عمر آن است که همیشه باید رعایت کنید. استفاده از گوشی که در حال شارژ شدن است به باتری آسیب های جدی ای می رساند و طول عمر آن را کم می کند حتی در برخی موارد خطر انفجار نیز وجود دارد . پس بهتر است از گوشی ای که به شارژ است استفاده نکنید.

  آموزش غیر فعال کردن نوتیفیکیشن وب سایت ها در کروم و فایرفاکس

استفاده از شارژر اصلی خودِ گوشی

برای شارژ کردن گوشی تان، بهتر است از شارژر اصلی و اورژینال خود گوشی تان استفاده کنید. زیرا که این شارژر مخصوص گوشی شما ساخته شده است و می تواند بهترین و مناسب ترین جریان و ولتاژ را برای باتری فراهم کرده و مانع کوتاه شدن عمر یا خراب شدن آن بشود.

به روز نگه داشتن سیستم عامل و اپلیکیشن های گوشی

اگر نسخه ی جدیدی از سیستم عامل گوشی تان منتشر شده، بهتر است آن را آپدیت کنید. زیرا که همیشه در نسخه های جدید بهبود هایی صورت می گیرد که موجب بهینه سازی مصرف باتری می شود. این موضوع در رابطه با اپلیکیشن ها هم صدق می کند.

گاهی ممکن است در نسخه ی قدیمی یک اپلیکیشن طراحی غیر منطقی ای صورت گرفته باشد که سبب مصرف اضافی انرژی باتری شود در نتیجه بهتر است اپلیکیشن ها را نیز به آخرین نسخه ی منتشر شده شان به روز رسانی کنید تا سبب بهبود عملکرد آن ها در مصرف شارژ گوشی شود.

نرم افزارهای مرتبط :

دانلود نرم افزار Ultra Fast Charge شارژ سریع و فوق العاده اولترا برای اندروید
دانلود نرم افزار Full Charge Alarm زنگ هشدار شارژ کامل باتری برای اندروید
دانلود اپلیکیشن افزایش سرعت شارژ باتری برای اندروید New 10X – Super Fast Charge
دانلود اپلیکیشن کنترل و مدیریت شارژ باتری برای اندروید Ampere Meter

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید