صفحه اصلی > آموزش اندروید و آموزش نرم افزار اندروید : آموزش استفاده از شیریت Shareit در اندروید

آموزش استفاده از شیریت Shareit در اندروید

آموزش شیریت Shareit در اندروید \ Shareit یکی از پرطرفدارترین برنامه های اندروید و کامپیوتر می باشد که با استفاده از آن می توانید کارهای متفاوتی را انجام دهید. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید با آن انجام دهید، ارسال فایل های خود با دستگاه های دیگر بدون استفاده از اینترنت و ارسال با سرعت بسیار بالا می باشد. همانطور که در بالا به شما گفته شد بخش های مختلفی در Shareit وجود دارد که در ادامه در مورد هر کدام از آن ها به صورت مختصر فقط جهت آشنایی به شما توضیح خواهیم داد. پس اول از همه ما در مورد روش ارسال فایل در دستگاه ها را به شما بیان می کنیم و سپس به سراغ ویژگی ها و قابلیت های جذاب دیگر آن می پردازیم.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

آموزش استفاده از شیریت

ارسال فایل با استفاده از Shareit:

 

آموزش شیریت در ابتدا شما می توانید آخرین نسخه از این برنامه را با استفاده از لینک روبرو دانلود نمایید–> دانلود Shareit برای اندروید

 

سپس وارد برنامه شوید. اکنون صفحه اصلی برنامه را مشاهده خواهید کرد. برای ارسال و دریافت فایل دو گزینه وجود دارد. گزینه Send برای زمان مورد استفاده قرار می گیرد که شما می خواهید یک فایلی را برای شخصی دیگر ارسال کنید و برعکس گزینه Recive برای زمانی است که شما می خواهید فایلی را که دیگر دستگاه ها می خواهند برای شما ارسال کنند، دریافت نمایید. با گزینه اول یعنی Send آغاز می کنیم.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

روی این گزینه کلیک کنید تا صفحه زیر برای شما باز شود.در این صفحه شما باید فایل های خود را از دسته هایی که به صورت منظم برای شما چیده شده است، انتخاب نمایید. پس از آن که فایل های مورد نظر برای ارسال خود را انتخاب کردید، روی آیکون Send کلیک کنید.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

در مرحله قبل با انتخاب کردن Selected، می توان موارد انتخابی خود را مشاهده کنید و در صورت لزوم آن ها را پاک کنید. برای این کار روی آیکون ضربدر که در کنار هر کدام از برنامه ها قرار دارد، کلیک کنید.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

حال به همان مرحله اصلی برمیگردیم. شما روی Send کلیک کرده اید و در واقع آن را باید برای دیگر افرار ارسال نمایید. در صفحه رادار مانندی که مشاهده می کنید، شما در حال جستجو دستگاه های موجود برای ارسال فایل می باشید. زمانی که یک آواتار با هر تصویری مشاهده کردید و نام آن دستگاهی که می خواهید فایل را برای آن ارسال کنید با آن تطابق داشت، آن را انتخاب کنید تا دو دستگاه به اصطلاح با یکدیگر جفت شوند. این کار توسط وای فای انجام خواهد شد.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

الان وارد بخش ارسال فایل می شوید. در نوار بالای صفحه شما میزان حجم ارسالی فایل و زمان باقی مانده برای ارسال فایل را مشاهده خواهید کرد. همانطور که به شما گفته شد این فایل ها با سرعت بسیار بالا ارسال خواهند شد.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

نکته جالب اینجا می باشد که شما با کسی که به دستگاه آن متصل شده اید، می توانید پیام دهید و تا به پایان رسیدن ارسال فایل ها و حتی بعد از آن با آن شخص یک گپ ایجاد نمایید. برای این کار روی آیکونی که برای شما مشخص شده است، باید کلیک نمایید.

  آموزش اسنپ‌ چت Snapchat ثبت نام و معرفی کامل به صورت تصویری

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

اکنون در مورد گزینه Recive بحث خواهیم کرد. این گزینه نیز با همان راهی که در بالا گفته شد کار خواهد کرد اما با این تفاوت که شما در این جا نقش دریافت کننده را دارید و با منتظر بمانید تا فرستنده به دستگاه شما جفت شود.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

 

معرفی ویژگی ها و قابلیت های Shareit

 

همانطور که برای شما بیان شد، این برنامه دارای ویژگی های دیگری علاوه بر ارسال و دریافت فایل می باشد. در نوار پایینی شما پنج گروه را مشاهده می کنید که به تریتب عبارتند از :Home، Videos، Music، Pictures و Others می باشد که قصد داریم هر کدام را به صورت مجزا برای شما توضیح دهیم.

 

گزینه Home

 

زمانی که وارد برنامه می شوید، شما در قسمت Home قرار دارید که این صفحه شامل بخش ارسال و دریافت فایل می باشد و همچنین در زیر آن شما یکسری فیلم و عکس خواهید دید که در واقع خلاصه ای از قسمت های دیگری که در بالا به شما گفته شد می باشد. البته این نکته حائز اهمیت می باشد که شما در Home می توانید به تنظیمات برنامه نیز وارد شوید. برای این کار روی آیکون سه نقطه ای که در گوشه بالا سمت چپ صفحه نمایش می باشد، کلیک کنید تا منوی اصلی برای شما باز شود.

در این منو شما تنظمیات گوناگونی را مشاهده خواهید کرد که مهم ترین های آن ها را بررسی خواهیم کرد.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

آیکون زنگ مانندی که در گوشه بالا صفحه قرار دارد برای مشاهده پیام هایی می باشد که برای شما ارسال شده است. این پیام ها در مورد برنامه خواهند بود.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

با زدن روی تصویر آواتار در بالای صفحه، می توانید نام خود و همچنین آواتار را تغییر دهید. بعد از انجام دادن این کار، روی گزینه Save کلیک کنید تا این تغییرات اعمال شوند.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

لازم به ذکر است که در اینجا شما می توانید عکس های دلخواه خود را نیز به عنوان یک عکس پروفایل به جای آواتار های موجود استفاده کنید. برای این کار روی آیکون دوربین مانندی که در کنار عکس پروفایل شما قرار دارد کلیک کنید. با انتخاب کردن آن، یک منوی کوچک برای شما باز می شود که دارای دو گزینه می باشد. گزینه اول یا همان Take Photo برای زمانی استفاده می شود که شما می خواهید همان لحظه یک عکس بگیرید و قرار دهید. گزینه دوم یعنی Choose from Albums به شما این دسترسی را می دهد تا از گالری خود یک عکس دلخواهد انتخاب نمایید.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

گزینه Share Zone را می توانید برای مواقعی استفاده نمایید تا فایل هایی را که در آن قرار می دهید هر وقت دوستانتان به دستگاه شما متصل شدند، آن ها را برای همه آن اشخاص ارسال نمایید. در قسمت ارسال فایل می توانید با انتخاب کردن گزینه Share Zone این کار را انجام دهید.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

یکسری برنامه های پیشنهادی نیز در منوی اصلی برنامه قرار دارد که در صورت نیاز می توانید با کلیک کردن روی آن ها، آن ها را از گوگلی پلی دانلود نمایید.

حال به بررسی بخش تنظیمات می پردازیم. برای ورود به بخش تنظیمات، روی گزینه Settings کلیک کنید. تنظیمات دارای دو گروه می باشد؛ General و Advanced. گزینه Storage Location برای مشخص کردن محل قرار گرفتن فایل ها در دستگاه شما می باشد.

  آموزش تصویری ساخت شماره مجازی برای تلگرام و سایر مسنجرها

گزینه Clean Cashes برای پاکسازی کش های موجود از این برنامه در دستگاه می باشد و می توانید به صورت دلخواه از این گزینه استفاده نمایید. حال چهار سوییچ را شما مشاهده می کنید. اولین گزینه که به صورت خودکار فعال می باشد برای این است که اجازه دانلود به برنامه با استفاده از داده های موبایل را بدهد.

گزینه بعدی یعنی Confirm Before Connection برای اجازه شما قبل از هر اتصال به دستگاه های دیگر می باشد.

گزینه Acquire News Feed Only On wifi برای این است که شما برای مطالعه اخبار های دریافتی حتما باید از وای فای استفاده کنید و با داده ها همراه خود نمی توانید این کار را انجام دهید. گزینه بعدی نیز ویژگی Cleaning Reminder می باشد که بهتر است فعال باشد.

دو گزینه دیگر در بخش عمومی تنظیمات باقی می ماند. با کلیک کردن روی Language می توانید زبان برنامه را تغییر دهید و گزینه بعدی نیز برای پیکربندی نوتیفیکیشن های دریافتی از برنامه می باشد.

 

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

در منوی اصلی برنامه یک گزینه دیگر باقی خواهد ماند که عبارت است از Check for new Version. با انتخاب کردن این گزینه می توان آخرین نسخه از برنامه را دریافت نمود.

 

گزینه Videos

 

در این بخش شما می توانید انواع ویدیو ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید و حتی آن ها را دانلود نمایید. در بالا یکسری دسته بندی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها نیز بهره ببرید. در نوار قرمز رنگ شما سه آیکون را مشاهده خواهید کرد. آیکون ذره بین که برای جستجو کردن می باشد و آیکون بعدی برای مشاهده فیلم های دانلود شده است. و آیکون آخر هم که همان سه نقطه می باشد برای دیدن تاریخچه جستجو های شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

در پایین هر یک از فیلم ها، شما چهار آیکون را مشاهده می کنید. یک آیکون برای لایک کردن آن فیلم می باشد. آیکون بعدی برای به اشتراک گزاشتن فیلم است و آیکون کناری آن برای دانلود است.

 

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

گزینه Music

 

این گزینه نیز تمامی آهنگ های داخل حافظه شما را نشان می دهد و حتی می توانید با استفاده از این بخش آن ها پلی نیز کنید. گزینه خاصی در این بخش وجود ندارد و می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

گزینه Pictures

 

این بخش نیز مانند Video می باشد و دقیقا از آن می توانید برای دانلود عکس و ورد به گالری خود استفاده نمایید.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

اکنون به بررسی بخش آخر یعنی Others می پردازیم. در این بخش شما در بالای صفحه چهار آیکون را در کنار یکدیگر مشاهده خواهید کرد که برای ورود به تاریخچه استفاده های شما از این برنامه می باشد.

در قسمت Storage نیز وضعیت حافظه دستگاه شما نشان داده شده است و یکسری اقدامات و دستورات نیز در بخش Recommend برای شما قرار خواهد گرفت.

آموزش کامل استفاده از Shareit در اندروید

در این آموزش سعی بر آن شد که تمامی قسمت های مهم و کاربردی برنامه پرطرفدار Shareit را به شما توضیح دهیم تا بتوانید راحت تر از این برنامه استفاده نمایید.

( 4.7 از 5 ) از 10 رای

دیدگاهتان را بنویسید