صفحه اصلی > آموزش های متفرقه و آموزش ساخت اکانت ها : آموزش استفاده از توییتر Twitter ثبت نام و معرفی بخش ها

آموزش استفاده از توییتر Twitter ثبت نام و معرفی بخش ها

آموزش استفاده از توییتر

 

توییتر Twitter یکی از محبوب ترین و برترین شبکه های اجتماعی است که در عرض مدت کوتاهی از یک سرویس ارائه دهندهٔ وبلاگ نویسی کوچک ساده به یک ابزار گسترده ی ارتباطی و یکی از بزرگترین منابع خبری در دنیای مجازی تبدیل شد و به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. امروزه بسیاری از افراد مشهور نظیر هنرمندان، ورزش کاران و سیاست مداران از توییتر برای ارتباط با مردم و درج اخبار استفاده می کنند، از این رو می توان گفت که توییتر یکی از قابل اعتماد ترین منابع خبری در اینترنت است. استفاده از این شبکه ی اجتماعی شگفت انگیز برای هر کسی امکان پذیر است.

شما با دنبال کردن افراد در توییتر می توانید از حال و روز آن ها با خبر شده و پست های آن ها را در صفحه ی تایم لاین حساب توییتر خود مشاهده کنید. در آموزش امروز قصد داریم شما را با شبکه ی اجتماعی توییتر آشنا کنیم.

معرفی توییتر و طرز استفاده از آن

 

یکی از قوانین خاص توییتر محدودیت ۱۴۰ حرفی توییت (پست) ها می باشد! به این معنی که در هر توییت شما می توانید تا ۱۴۰ حرف پیام متنی بنویسید. شاید برای خیلی از ما این عدد، عدد کوچکی برای نوشتن یک توییت باشد ولی خبر خوب این که توییتر به تازگی این محدودیت در نوشتن توییت ها را از ۱۴۰ حرف به ۲۸۰ حرف افزایش داده تا پاسخ گوی نیاز کاربران در نوشتن توییت ها باشد. در ابتدا قابلیت نوشتن و ارسال توییت های ۲۸۰ حرفی تنها در اختیار تعداد اندکی از کاربران بود، ولی در حال حاضر همه ی کاربران توییتر می توانند توییت های خود را تا سقف ۲۸۰ حرف ارسال نمایند. افزایش این محدودیت یکی از تغییر های بسیار خوب در توییتر بود زیرا که تا پیش از آن بسیاری از کاربران ۱۴۰ حرف را برای نوشتن توییت های خود کافی نمی دانستند.

استفاده از توییتر کار چندان سخت و دشواری نیست و می توان در عرض مدت کوتاهی با تمام قابلیت ها و آپشن های موجود در آن آشنا شد، با این حال برای خیلی از تازه وارد ها توییتر در نگاه اول ممکن است کمی پیچیده و سر در گم کننده باشد. با ما همراه باشید تا طرز استفاده از توییتر را توضیح داده و شما را با قابلیت های این شبکه ی اجتماعی محبوب آشنا کنیم.

  آموزش اسنپ‌ چت Snapchat ثبت نام و معرفی کامل به صورت تصویری

ساخت حساب توییتر

قدم اول برای آشنایی و استفاده از توییتر، ثبت نام و ساخت یک حساب توییتر است:

1.به سایت رسمی Twitter بروید و بر روی Sign up کلیک کنید.

ساخت حساب توییتر-1

 

2.در پنجره ی باز شده در کادر اول نام کاربری و در کادر دوم شماره ی تلفن خود را وارد کنید.

ساخت حساب توییتر-2

  • در صورت تمایل می توانید به جای شماره ی تلفن، ادرس ایمیل خود را وارد نمایید. بدین منظور بر روی عبارت Use email instead در زیر کادر بزنید.

3.سپس بر روی دکمه ی Next در بالای پنجره کلیک کنید.

4.در پنجره ی بعدی بر روی Sign up کلیک کنید.

ساخت حساب توییتر-3

 

5.حال کدی که به شماره یا ایمیل شما ارسال می شود را در کادر Verification code وارد کنید و بر روی Next بزنید.

ساخت حساب توییتر-4

 

6.حال برای اکانت خود یک پسورد امن انتخاب و در کادر Password وارد کنید. سپس بر روی Next بزنید.

ساخت حساب توییتر-5

 

بدین ترتیب حساب توییتر شما ساخته می شود.

 

قواعد و قوانین اصلی توییتر

  • همان طور که گفته شد، برای ارسال پیام در توییتر محدودیت ۲۸۰ حرفی وجود دارد در عوض در ارسال تعداد توییت شما هیچ محدودیتی ندارید و دست تان کاملا باز است و می توانید هر تعداد که می خواهید در روز توییت ارسال کنید.
  • توییت های شما در صفحه ی timeline حساب توییتر افرادی که شما را دنبال می کنند به نمایش در می آید. شما نیز همچنین می توانید توییت های افرادی که دنبال می کنید را به ترتیب زمان ارسال آن ها در صفحه ی timeline خود مشاهده کنید.
  • هر تعداد اکانتی که بخواهید را می توانید در توییتر دنبال کنید.
  • توییت ها در توییتر عمومی هستند و همه می توانند آن ها را مشاهده کنند حتی کسانی که شما را دنبال نمی کنند و یا حتی کسانی که اکانت توییتر ندارند. اگر احیانا دوست ندارید جز دنبال کنندگان تان افراد دیگری توییت های شما را مشاهده کنند، می توانید از بخش تنظیمات اکانت خود را طوری تنظیم کنید که توییت های تان فقط برای دنبال کنندگان شما قابل مشاهده باشد. هر چند این برخلاف هدف اصلی توییتر است.

هشتگ در توییتر

هشتگ که با نشان # ایجاد می شود، یک روش ساده برای برچسب گذاری توییت ها با کلمات و عبارات کلیدی و مرتبط با آن توییت است. به یاد داشته باشید که در هشتگ ها نباید از فاصله استفاده کنید. مثلا اگر توییت شما در رابطه با گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ است، می توانید از هشتگ #samsunggalaxys7 استفاده کنید.

 

هشتگ در توییتر-1

 

به کمک هشتگ ها می توانید توییت های مرتبط با یک موضوع خاص را به آسانی پیدا کنید. اگر بر روی یک هشتگ بزنید می توانید تمام توییت هایی که از سر تا سر جهان با آن هشتگ ارسال شده اند را مشاهده کنید. اگر یک هشتگ خاص توسط تعداد زیادی از کاربران به طور هم زمان استفاده شود یعنی تعدادی زیادی از کاربران درباره ی مطلب خاصی توییت ارسال کنند، آن مطلب به اصطلاح ترند (Trend) می شود. ترند به مطالب داغ شبکه های اجتماعی می گویند. مطالبی که در حال حاضر بر سر زبان هاست و همه راجع به آن صحبت می کنند.

اگر شما توییتی بدون هیچ برچسبی ارسال کنید به احتمال زیاد هیچ پاسخ یا کامنتی نیز دریافت نخواهید کرد، ولی با استفاده از برچسب @ می توانید فرد، گروه یا برند خاصی را مورد خطاب توییت خود قرار داده و با آن ها شروع به مکالمه و تبادل نظر کنید.

 

هشتگ در توییتر-2

 

شما اگر کاربر خاصی را با استفاده از برچسب @ در توییت خود تگ کنید، برای شخص مورد نظر نوتیفیکیشن فرستاده شده و شخص متوجه توییت شما می شود.

پاسخ گویی، ریتوییت و لایک کردن توییت ها

شما می توانید در توییتر به هر توییتی که دل تان بخواهد به طور مستقیم پاسخ بدهید.

در توییتر اصطلاحی به نام ریتوییت وجود دارد که به معنای ارسال مجدد توییت کاربران دیگر است. با این کار توییت شخص مورد نظر در صفحه ی تایم لاین دنبال کنندگان شما ظاهر می شود. ریتوییت کردن روشی فوق العاده برای گسترش و پخش اخبار مهم و توییت های جذاب است.

پاسخ گویی، ریتوییت و لایک کردن توییت ها-1

 

شما همچنین می توانید توییت ها را با کلیک بر روی آیکون قلب موجود در زیر آن ها لایک کنید. یک فلش کوچک نیز در کنار توییت ها وجود دارد که با کلیک بر روی آن ها می توانید به آپشن های بیشتری برای اشتراک، کپی لینک، گزارش توییت و … دست پیدا کنید.

r4 استفاده از توییتر

 

 

توییت کردن

یک توییت می تواند هر چیزی باشد از گزارش شرح حال، نظر شخصی و وضعیت کنونی شخص گرفته تا اخبار و اتفاقات مهم در حال جریان!

برای نوشتن یک توییت تنها کافیست وارد اکانت توییتر خود شود:

1.بر روی دکمه ی آبی Tweet کلیک کنید.

توییت کردن-1

 

2.حال کادری باز می شود که می توانید توییت خود را در آن تایپ کنید.

توییت کردن-2

 

3.در پایین این کادر آپشن هایی برای افزودن عکس و فیلم، موقعیت مکانی، تصویر متحرک و ایجاد نظر سنجی وجود دارد.

با استفاده از این آپشن ها می توانید عکس و فیلم مرتبط با توییت یا یک تصویر متحرک بامزه برای سرگرم کردن مخاطبین خود ارسال کنید.

با آپشن نظر سنجی می توانید سوالی مطرح کنید و با استفاده از دو تا چهار گزینه یک نظر سنجی راه بی اندازید و جویای نظر سایر کاربران درباره ی موضوع خاصی شوید. شما همچنین می توانید مدت زمان برگزاری نظر سنجی را در قسمت Poll Length تعیین کنید.

مطالب داغ توییتر

توییتر یک شبکه ی اجتماعی جهانی است که شما از طریق آن می توانید از اخبار داغی که در گوشه گوشه ی جهان در حال جریان است با خبر شوید. برای دیدن ترند ها در توییتر به صفحه ی Home بروید و به قسمت چپ تصویر درست در زیر اطلاعات اکانت مراجعه کنید.

مطالب داغ توییتر

 

توییتر با توجه به توییت های شما و افرادی که دنبال می کنید ترند های مناسب با سلیقه و علاقه ی شما را برای شما به نمایش در می آورد‌. مثلا اگر شما تعداد زیادی فوتبالیست را در توییتر دنبال می کنید، ترند های مربوط به فوتبال زیاد برای شما به نمایش در می آید.

ارسال دایرکت مسیج (پیام خصوصی) در توییتر

شما می توانید به کاربران توییتر پیام خصوصی نیز ارسال کنید. برای نوشتن پیغام خصوصی:

1.از بالای صفحه بر روی Message کلیک کنید.

دایرکت مسیج در توییتر-1

 

2.در پنجره ی باز شده بر روی New Message کلیک کنید.

دایرکت مسیج در توییتر-2

 

3.نام کاربری شخصی که می خواهید به او  پیغام بدهید را در کادر وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید.

دایرکت مسیج در توییتر-3

 

4.حال پیغام خود را تایپ کنید، سپس بر روی Send کلیک کنید.

دایرکت مسیج در توییتر-4

 

معمولا تنها به کسانی می توانید پیام بفرستید که جزو دنبال کنندگان شما باشند. البته می توانید از بخش تنظیمات توییتر این آپشن پیش فرض را تغییر دهید:

  • به بخش Settings بروید.

دایرکت مسیج در توییتر-5

 

  • بر روی Privacy and Safety کلیک کنید.

دایرکت مسیج در توییتر-6

 

  • سپس چک باکس گزینه ی Receive Direct Messages from anyone را تیک بزنید.

دایرکت مسیج در توییتر-7

تنظیمات حریم خصوصی در توییتر

در آپدیت های اخیری که در توییتر صورت گرفته شما می توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را به دلخواه انجام دهید. توییتر می تواند فعالیت های خارج از توییتر شما را زیرنظر گرفته و اطلاعات مرتبط با آن را تا ۳۰ روز ذخیره می کند.

ولی شما این اختیار را دارید که دسترسی به این اطلاعات را از توییتر بگیرید. بدین منظور به مسیر Settings > Privacy and safety > Personalisation and data > Edit بروید. حال می توانید گزینه ها را به دلخواه فعال یا غیر فعال کنید.

تنظیمات حریم خصوصی در توییتر

 

قابلیت Moment در توییتر

Moment ها داستان هایی بر اساس توییت های انتخابی یک کاربر می باشد. برای ساخت Moment کافیست:

1.به بخش Moments بروید.

قابلیت Moment در توییتر-1

 

2.از بالای صفحه بر روی Create new Moment کلیک کنید.

قابلیت Moment در توییتر-2

 

3.حال در این بخش به مومنت خود عنوان، تعریف و کاور اضافه کنید.

4.توییت ها و مطالب دلخواه تان را از بخش Add Tweets to your Moment انتخاب کنید.

قابلیت Moment در توییتر-3

 

5.در نهایت برای انتشار مومنت ساخته شده بر روی publish کلیک کنید.

قابلیت Connect در توییتر

Connect در توییتر قابلیتی است که به کاربران کمک می کند تا راحت تر بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با توجه به علایق و فعالیت های توییتری شان با افراد و اکانت های جدیدی آشنا شوند.

قابلیت Connect در توییتر

 

این قابلیت همچنین دارای آپشنی برای پیدا کردن دوست ‘find friends’ می باشد که از طریق آن می توانید بفهمید چه کسانی در لیست مخاطبین گوشی شما از توییتر استفاده می کنند و با آن ها از طریق توییتر ارتباط برقرار کنید. این ویژگی مخصوصا برای افرادی که به تازگی به توییتر پیوسته اند بسیار مفید و به درد بخور است. این ویژگی در حال حاضر مختص اپلیکیشن توییتر در اندروید و IOS است.

بلاک کردن در توییتر

در توییتر نیز مانند بسیاری شبکه های اجتماعی دیگر این اختیار را دارید که اکانت هایی که دوست ندارید با شما در ارتباط باشند را بلاک کنید. با بلاک کردن فرد مورد نظر نه می تواند شما را دنبال کند و نه پست های شما را ببیند و شما نیز پست های شخص بلاک شده را مشاهده نمی کنید و از این شخص نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنید. عین این است که فرد مورد نظر اصلا در توییتر وجود ندارد!

برای بلاک کردن تنها کافیست:

1.به صفحه ی توییتر شخص مورد نظر بروید.

2.در کنار دکمه ی Follow بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.

بلاک کردن در توییتر-1

 

3.در لیستی که باز می شود گزینه ی Block را انتخاب نمایید.

بلاک کردن در توییتر-2

 

4.سپس در پنجره ی تایید بر روی Block بزنید.

بلاک کردن در توییتر--3

 

بدین ترتیب شخص مورد نظر بلاک می شود.

 

( 4 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید