صفحه اصلی > آموزش اینستاگرام : آموزش افزودن نظرسنجی به استوری اینستاگرام

آموزش افزودن نظرسنجی به استوری اینستاگرام

افزودن نظرسنجی به استوری اینستاگرام

نظرسنجی و رای گیری (poll) همیشه راه خوبی برای درگیر کردن مخاطبین در شبکه های اجتماعی مختلف و جویا شدن نظر مردم در مورد یک موضوع خاص بوده است. در اینستاگرام نیز افراد، برند ها و کمپانی های مختلف برای ارسال سوال، دریافت بازخورد، جمع آوری ایده ها و ارتباط متقابل با مخاطبین و طرفدارانشان گهگاهی از نظرسنجی استفاده می کنند. خوشبختانه روش ایجاد نظرسنجی (poll) در اینستاگرام بسیار آسان است. ولی انتخاب یک موضوع و پرسش جالب که بتواند مخاطبین را جذب و مشتاق به شرکت در نظرسنجی کند شاید کمی مشکل باشد! در مقاله ی امروز می خواهیم طریقه ی افزودن نظرسنجی به استوری اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم، با ما همراه باشید!

هرچند در حال حاظر قابلیت نظرسنجی اینستاگرام آینده ی مبهمی پیش رو دارد و اینستاگرام فعلا در حال بررسی و بازبینی آن است، با این حال نظر سنجی می تواند روش خوبی برای تبادل نظر و ارتباط با مخاطبین باشد. برند ها و کمپانی های مختلف از نظر سنجی های اینترنتی برای جمع آوری بازخورد در مورد محصولات و خدمات، در مورد تغییرات پیشنهادی، ایده های جدید و نظرات کاربران استفاده می کنند. افراد نیز به دلایل شخصی مختلف از نظرسنجی استفاده می کنند مثلا آیا لباس قرمز یا سفید بپوشند و یا از این قبیل سوالات!

ایجاد یک نظرسنجی در اینستاگرام

به منظور ایجاد یک نظرسنجی در اینستاگرام، ابتدا باید یک پست استوری (story) بسازید. پست استوری باید مربوط به موضوع نظر سنجی شما باشد.

برای ایجاد نظر سنجی از داخل پنجره ی استوری:

۱.از بالای پنجره آیکون استیکر را انتخاب کنید سپس استیکر poll را انتخاب کنید.

ایجاد یک نظرسنجی در اینستاگرام-1

 

۲.در قسمت Ask a question سوال نظرسنجی خود را مطرح کنید.

۳.پس از آن در صورت نیاز می توانید پاسخ ها را به انتخاب خود شخصی سازی کنید و به جای جواب های از پیش تعیین شده ی Yes و NO جواب های دلخواه خود را وارد کنید.

ایجاد یک نظرسنجی در اینستاگرام-2

۴.بعد از اتمام گزینه ی Done در بالا سمت راست را انتخاب کنید.

۵.در پایان محل قرارگیری نظرسنجی را تعیین کرده و پست خود را منتشر کنید.

پس از اینکه پست خود را منتشر کردید مخاطبین شما می توانند با انتخاب جواب دلخواه شان در نظرسنجی شرکت کنند. در صورتی که نوتیفیکیشن شما فعال باشد، هر رایی که صادر می شود از طریق اعلان با خبر خواهید شد، در غیر این صورت استوری را باز کرده و گزینه ی Seen by X viewers را از پایین آن انتخاب کنید. سپس می توانید نتیجه ی نظرسنجی و کسانی که رای داده اند را مشاهده کنید.

ایجاد یک نظرسنجی در اینستاگرام-3

  آموزش حذف تاریخچه ی جست و جوی اینستاگرام

ایجاد یک نظرسنجی جذاب

اگر می خواهید افراد زیادی در نظرسنجی شما شرکت کنند باید در انتخاب موضوع، نحوه ی بیان دقت کافی داشته باشید و نوع پرسش سوال تان را با دقت انتخاب کنید طوری که افراد را جذب کند.

جمع آوری بازخورد

یکی از خوبی های نظرسنجی های اینستاگرام جمع آوری بازخورد مصرف کنندگان در مورد یک محصول یا سرویس خاص می باشد. از طریق ایجاد نظر سنجی می توانید از نظر افراد در باره ی یک محصول یا سرویس خاص جویا شوید. این سریع ترین و آسان ترین روش برای انجام این کار است و هیچ هزینه ای نیز ندارد. علاوه بر این شما را قادر می سازد تا در صورت دریافت بازخورد منفی به سرعت در جهت بهبود محصول مورد نظر اقدام کنید.

استفاده از موضوعات داغ (trend)

ترند ها مطالب داغی هستند که افراد زیادی در شبکه های اجتماعی در رابطه با آن ها پست می گذارند و نظر می دهند. استفاده از ترند ها و مطالب داغ روز می تواند ایده ی خوبی برای ایجاد یک نظرسنجی محبوب و موفق باشد و توجه زیادی را جلب کند. تنها کافیست ترند ها را دنبال کنید اگر موضوع خاصی در بین آن ها در زمینه ی علایق یا تخصص شما بود در رابطه با آن یک نظرسنجی ایجاد کنید. سپس مشاهده می کنید که نظرسنجی بیش از معمول افراد را جذب می کند زیرا که مربوط به مطلب داغ روز است!

نظرسنجی ایموجی اسلایدر

در اینستاگرام نوع دیگری نظرسنجی به نام ایموجی اسلایدر وجود دارد که در آن کاربران به میزان علاقه ای که به موضوع پرسیده شده دارند اسلایدر را می کشند. از این نوع نظرسنجی بیشتر زمانی استفاده می شود که افراد میخواهند میزان علاقه کاربران را نسبت به یک موضوع خاص دریابند. برای انتخاب این آپشن در قسمت استیکر های استوری یک آیکون با ایموجی قلب و اسلایدر وجود دارد، آن را انتخاب کنید. سپس سوال خود را بپرسید مثلا “برای تماشای فلان فیلم چقدر مشتاق هستید؟” و در نهایت پست را ارسال کنید. کاربران با کشیدن اسلایدر میزان اشتیاق خود را نسبت به سوالی که پرسیده اید نشان می دهند.

نظرسنجی ایموجی اسلایدر

درج لینک در نظرسنجی

جالب است بدانید که شما قادر خواهید بود از طریق نظرسنجی های اینستاگرام برای صفحه و وبسایت شخصی خود بازدیدکننده جمع کنید و به نوعی از این نظرسنجی ها بعنوان یک راه تبلیغ رایگان برای وبسایت خود استفاده نمایید. مثلا راجع به موضوعی که وبسایت شما در رابطه با آن فعالیت دارد یک نظر سنجی ایجاد کنید سپس لینک وبسایت یا مقاله ی مرتبط با آن را در نظر سنجی درج کنید. به این ترتیب افراد زیادی با کلیک بر روی لینک به وبسایت مورد نظر مراجعه کرده و از آن بازدید می کنند.

به این ترتیب از طریق نظرسنجی های اینستاگرام قادر خواهید بود بسیاری از کار ها نظیر دریافت بازخورد، گرفتن بازدید برای وبسایت و … را رایگان و سریع انجام دهید و از مخاطبین خود در رابطه با بسیاری از موضوعات نظر خواهی کنید. همانطور که توضیح دادیم ایجاد نظرسنجی بسیار آسان است ولی این که چگونه افراد را جذب کنید تا در نظرسنجی شما شرکت کنند به شما و موضوع نظرسنجی و نحوه ی پرسش شما بستگی دارد و با رعایت نکاتی که خدمت شما توضیح دادیم قطعا قادر به ایجاد یک نظرسنجی جذاب خواهید بود!

  آموزش تصویری بستن کامنت‌ و نظرات در اینستاگرام

نرم افزار های پیشنهادی:

دانلود اینستاگرام برای اندروید Instagram

دانلود اینستاگرام برای کامپیوتر ویندوز Grids for Instagram

دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام برای اندروید Inst Download – Video & Photo

دانلود HashTags for Instagram مشاهده هشتگ های پربازدید اینستاگرام برای اندروید

( 4 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید