صفحه اصلی > آموزش اندروید : آموزش حل مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید

آموزش حل مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید

پر شدن حافظه ی گوشی

همه ی ما پس از مدتی استفاده از گوشی های هوشمند با مشکل کمبود فضای ذخیره رو به رو می شویم. با پر شدن حافظه ی گوشی مشکلات زیادی برای مان پیش می آید. نه دیگر می توانیم برنامه ها را آپدیت کنیم و نه فایلی دانلود کنیم. علاوه بر این سیستم گوشی نیز کند می شود و گاهی در هنگام کار با آن گوشی هنگ می کند. حال سوال این است که برای رفع این مشکل راه حلی وجود دارد؟

در مقاله امروز قصد داریم نکاتی در رابطه با پر شدن حافظه ی گوشی و چند راه حل مفید و کارآمد برای رفع این مشکل را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

پر شدن حافظه ی گوشی

 

زمانی که گوشی جدیدی می گیریم، فضای ذخیره ی کافی برای نصب برنامه های مختلف و دانلود و ذخیره ی فایل های گوناگون در اختیار داریم. ولی هر چه زمان میگذرد کم کم تعداد این برنامه ها و فایل ها بیشتر و بیشتر می شود تا این که سرانجام حافظه ی گوشی مان را پر می کنند و یک گوشی با حافظه ی پر می تواند بسیار ناراحت کننده باشد! در ادامه چند راه حل مفید برای خالی کردن حافظه ی گوشی به شما پیشنهاد می کنیم:

راه حل ۱: استفاده از یک رم میکرو اس دی

اولین و راحت ترین راه حل ممکن استفاده از یک حافظه ی رم مناسب برای به دست آوردن فضای ذخیره ی بیشتر در گوشی است. این راه حل مخصوصا برای کسانی که همواره در حال دانلود فایل های جدید نظیر فیلم و موسیقی اند یا زیاد عکس می گیرند و نمی خواهند فایل های خود را از دست دهند بهترین روش ممکن برای افزایش فضای ذخیره است. علاوه بر این شما می توانید اپلیکیشن های خود را از مسیر Settings > Apps >Move to SD Card به حافظه ی رم انتقال دهید تا حافظه ی خود گوشی کمی خالی شود.

راه حل ۲: پاک کردن کش برنامه ها

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند پاک کردن حافظه ی کش اپلیکیشن های نصب شده در گوشی تان است. حافظه ی کش هرچند به عملکرد برنامه ها سرعت می بخشند اما گاهی در برخی برنامه ها فضای زیادی اشغال می کنند. اگر برنامه ای در گوشی خود دارید که از آن استفاده نمی کنید بهتر است آن را به کلی حذف کنید. اگر هم از برنامه ای زیاد استفاده می کنید بد نیست هر چند وقت یک بار برای پاک کردن حافظه ی کش آن اقدام نمایید. بدین منظور تنها کافی است در گوشی تان به مسیر Settings>Apps > [Your app] > Clear cache بروید و کش برنامه ی مورد نظر تان را پاک کنید.

پاک کردن کش برنامه ها

 

راه حل ۳:مدیریت فایل های صوتی و تصویری

همه ی ما مطمئنا فایل های صوتی و تصویری زیادی نظیر فیلم ها، آهنگ ها و تصاویری در گوشی خود ذخیره داریم که در اوقات فراغت از آن ها لذت می بریم. همچنین امروزه با پیشرفت دوربین های گوشی ها علاقه ی افراد نسبت به عکاسی با دوربین های قدرتمند و با کیفیت گوشی ها بیشتر شده. عکس هایی که با این دوربین ها گرفته می شود اغلب حجم زیادی دارند و هر چه بیشتر می شوند حافظه ی گوشی نیز پر می شود. پیشنهاد ما به شما این است که به جای ذخیره ی فیلم ها، آهنگ ها و عکس های تان در حافظه ی گوشی آن ها را در فضای های ذخیره ی ابری ذخیره کنید تا حافظه ی گوشی تان پر نشود.

  آموزش اسکرین شات گرفتن در اندروید

راه حل ۴: حذف فایل ها و پیامک های غیر ضروری

اگر در گوشی تان با پیغام حافظه ی پر رو به رو شدید، سعی کنید فایل ها و پیامک های اضافی تان را پیدا و پاک کنید. قطعا فایل هایی در گوشی خود دارید که دیگر به آن ها نیاز نداشته و تنها حافظه ی گوشی تان را اشغال کرده اند. برای حذف فایل های اضافی به مسیر Settings > Storage در گوشی تان بروید، بررسی کنید ببینید چه فایل هایی را دیگر نمی خواهید و آن را حذف کنید. همچنین می توانید برای خالی کردن حافظه ی گوشی پیامک های قدیمی تان را نیز پاک کنید. در صورت تمایل در اپلیکیشن Messages به مسیر More > Settings > More settings بروید و گزینه ی Delete old messages را در حالت فعال قرار دهید تا پیامک های قدیمی تان به طور اتوماتیک حذف شوند.

حذف فایل ها و پیامک های غیر ضروری

 

راه حل ۵: فکتوری ریست کردن گوشی

با فکتوری ریست کردن تمام اطلاعات گوشی نظیر اپلیکیشن ها و فایل ها از داخل گوشی حذف می شوند و گوشی به تنظیمات ابتدایی برمی گردد در نتیجه حافظه ی گوشی خالی می شود. البته به خاطر داشته باشید که بدون بکاپ گرفتن از اطلاعات ضروری تان ما این روش را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم مگر این که به هیچ یک از اطلاعات ذخیره شده در گوشی تان نیاز نداشته باشید! برای بک آپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید تان پیشنهاد می کنیم مقاله ی آموزش بک آپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید را مطالعه کنید!

برای مدیریت صحیح حافظه ی گوشی تان بهتر است همواره فضای ذخیره ی گوشی تان را زیر نظر داشته باشید و از پر شدن آن با فایل ها و برنامه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

نرم افزار های مرتبط:

دانلود Storage Space اپلیکیشن آنالیز فضای گوشی اندروید

دانلود Storage Analyzer & Disk Usage PRO اپلیکیشن آنالیز حافظه ی داخلی گوشی اندروید

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید