صفحه اصلی > آموزش نرم افزار ویندوز : آموزش فعال کردن غلط یاب متن در گوگل کروم

آموزش فعال کردن غلط یاب متن در گوگل کروم

فعال کردن غلط یاب متن ویندوز در گوگل کروم

مایکروسافت در حال حاضر در حال کار بر روی قابلیتی جدید و کاربردی برای مرورگر هایی که بر پایه کرومیوم طراحی شده اند می باشد. قابلیت غلط یاب متن ویندوز در حال حاضر از گوگل کروم و تمام مرورگر هایی که بر پایه ی کرومیوم هستند پشتیبانی می کند علاوه بر این که مایکروسافت همواره در حال تلاش است تا ویژگی های جدیدی را به Chromium Edge اضافه کند. برخی از ویژگی ها و قابلیت هایی که در آپدیت های اخیر به این مرورگر افزوده شده است شامل پشتیبانی از Google Earth ، ارائه اطلاعات ویدیو ها، و یک نوار جستجو جدید می شود. علاوه بر این، ویژگی مسدود سازی ردیاب هایی که به این مرورگر اضافه شده از ترکر های مخرب در مایکروسافت اج جلوگیری می کند. به تازگی نیز خبر پشتیبانی غلط یاب متن ویندوز از مرورگر های کرومیوم تایید شده است. البته یک غلط یاب متن پیش فرض با عنوان Hunspell speller در کرومیوم در دسترس است که OpenOffice و اپرا و سایر مرورگر های کرومیوم از آن استفاده می کنند. در آموزش امروز طریقه ی فعال کردن غلط یاب متن ویندوز در گوگل کروم را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید!

چگونه باید غلط یاب متن ویندوز را در مرورگر کروم فعال کرد؟

قبل از شروع آموزش باید حتما مرورگر Google Chrome Canary نسخه ی 77.0.3847.0 را نصب کنید زیرا غلط یاب متن فعلا تنها در این نسخه قابل دسترس است. سپس مراحل زیر را طی کنید:

۱.گوگل کروم را باز کنید و داخل نوار آدرس chrome://flags را تایپ کنید تا وارد صفحه ی flags configuration شوید.

۲.حال با استفاده از نوار جست و جویی که در بالای صفحه قرار دارد فلگی با عنوان Use the Windows OS spellchecker را پیدا کنید. همچنین می توانید با وارد کردن آدرس chrome://flags/#win-use-native-spellchecker داخل نوار آدرس مستقیما به این بخش بروید.

۳.این قابلیت به طور پیش فرض در حالت غیر فعال قرار دارد که با استفاده از منوی کشویی مقابل آن می توانید با انتخاب گزینه ی enabled آن را فعال کنید.

فعال کردن غلط یاب متن ویندوز در گوگل کروم-1

  آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو در گوگل کروم

در نهایت سیستم خود را ریستارت کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شود و پس از شروع مجدد سیستم غلط یاب متن داخل گوگل کروم فعال می شود. البته این نسخه هنوز یک نسخه ی آزمایشی محسوب می شود و مایکروسافت هنوز در حال کار بر روی این غلط یاب است و تلاش می کند تا معایب آن را رفع کرده و عملکرد کلی آن را بهبود ببخشد و قطعا نسخه ی نهایی غلط یاب ویندوز برای گوگل کروم کامل تر و بهتر خواهد بود.

( 4 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید