صفحه اصلی > آموزش اندروید : آموزش پیدا کردن IMEI در گوشی های اندروید

آموزش پیدا کردن IMEI در گوشی های اندروید

پیدا کردن شماره ی IMEI در گوشی های اندروید

هر گوشی اندرویدی دارای یک شماره ی IMEI منحصر بفرد و مخصوص به خود است. IMEI مختصر شده ی عبارت International Mobile Equipment Identity  به معنای شناسه ی بین المللی تجهیزات موبایل می باشد. شما در شرایط خاص ممکن است به این کد یا شماره نیاز پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم طریقه ی پیدا کردن شماره ی IMEI در گوشی های اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

 

شماره ی IMEI چیست؟

قبل از آموزش پیدا کردن شماره ی IMEI بد نیست شما را به طور مختصر با این کد چند رقمی آشنا کنیم. شماره یا کد IMEI شناسه ی یک گوشی است که برای هر گوشی منحصر بفرد می باشد. امروزه همه ی گوشی های تلفن کد IMEI مخصوص به خود را دارند. شماره ی IMEI یک کد 14 تا 16 رقمی است. که در اکثر گوشی ها این کد متشکل از 14 رقم به علاوه ی یک رقم پانزدهم برای تایید کد است. از این کد ها بیشتر برای اهداف ردیابی و تشخیصی استفاده می شود. مثلا اگر گوشی خود را برای تعمیر به بیرون داده اید، در هنگام باز پس گیری گوشی با بررسی شماره ی IMEI می توانید اطمینان حاصل کنید که گوشی دریافت شده گوشی خودتان است و نه یک گوشی مشابه دیگر!

کد های IMEI به شکل 11-222222-333333-4 هستند. بخش اول و دوم این شماره مربوط به سازنده و مدل گوشی است در نتیجه دو بخش اول این کد در گوشی های یک مدل یکسان می باشد. بخش سوم کد عدد خاص و منحصر بفرد گوشی است و بخش چهارم برای تایید کد IMEI مطابق دستورالعمل های خاص گوشی است.

راه های زیادی برای پیدا کردن شماره ی IMEI وجود دارد که ما در ادامه دو تا از آن ها را خدمت شما توضیح می دهیم.

روش اول:

آسان ترین و ساده ترین روش برای دریافت کد IMEI تایپ *#06# در قسمت شماره گیر گوشی تان است. به محض تایپ این کد اطلاعات IMEI گوشی تان نمایان می شود.

پیدا کردن شماره ی IMEI گوشی-1

پیدا کردن شماره ی IMEI در گوشی-2

  آموزش اسکن کد های QR در گوشی های اندروید

روش دوم:

یک راه دیگر برا ی پیدا کردن شماره ی IMEI رفتن به بخش تنظیمات گوشی است.

البته با توجه به سازنده و مدل گوشی و نسخه ی اندرویدی که استفاده می کنید، این اطلاعات ممکن است در قسمت های مختلف بخش تنظیمات پنهان باشد.

به طور مثال در استاک پیکسل در بخش Settings > About Phone در قسمت پایین لیست می توانید شماره ی IMEI را پیدا کنید.

پیدا کردن شماره ی IMEI در گوشی-3

 

یا در گوشی های گلکسی سامسونگ در Settings > About Phone در قسمت بالای صفحه قرار دارد.

پیدا کردن شماره ی IMEI در گوشی-4

 

و یا در گوشی های وان پلاس در قسمت Settings > About Phone > Status قرار دارد.

پیدا کردن شماره ی IMEI در گوشی-5

 

فقط کافی است در بخش تنظیمات گوشی تان کمی بگردید تا بتوانید کد IMEI گوشی تان را پیدا کنید.

  آموزش بلاک کردن شماره در اندروید

محافظت از شماره ی IMEI

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید ما شماره ها ی IMEI را تار کرده ایم. هرچند شماره های IMEI چیزی مانند یک کلمه ی عبور حساس نیست که حتما باید از آن به شدت محافظت کنید تا دست کسی نیوفتد ولی بهتر است کد IMEI گوشی تان را دست کسی ندهید و آن را خصوصی نگه دارید. زیرا همانطور که اشاره کردیم این شماره منحصر بفرد و خاص است و شناسه ی گوشی شما به حساب می آید و هر شماره ی منحصر بفرد ی باید خصوصی و مخفی بماند زیرا احتمال آن وجود دارد که برخی افراد شرور از آن شماره برای دزدی یا اهداف پلیدانه ی دیگری سوء استفاده کنند. در نتیجه سعی کنید این کد چند رقمی را با دیگران به اشتراک نگذارید.

نرم افزار های مرتبط :

دانلود IMEI Generator ساخت و تغییر دادن IMEI گوشی اندروید

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید