صفحه اصلی > اموزش واتساپ : آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ

قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی یکی از قابلیت های بسیار خوب و پر کاربرد است که در بسیاری از مسنجر ها وجود دارد و مسنجر محبوب واتساپ نیز از این قابلیت به طور کامل پشتیبانی می کند. یکی از مزیت های بزرگ اشتراک گذاری موقعیت مکانی این است که زحمت نوشتن آدرس های طولانی و گیج کننده را کم می کند و علاوه بر این کاملا دقیق و با جزئیات آدرس را در اختیار مخاطب قرار می دهد. از دیگر مزیت های این قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکان هایی است که از آدرس دقیق آن ها مطلع نیستید به طور مثال فرض کنید در مکانی که زیاد با آن آشنایی ندارید با فردی قرار ملاقات دارید و نمی دانید چگونه فرد مورد نظر تان را پیدا کنید در این گونه مواقع می توانید به راحتی با اشتراک گذاری موقعیت مکانی که در آن حضور دارید یکدیگر را به راحتی پیدا کنید. اشتراک گذاری موقعیت مکانی در چند مرحله ی ساده انجام می شود که در مقاله ی امروز خدمت شما آموزش خواهیم داد. با آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتساپ با ما تا پایان همراه باشید!

پست مرتبط :

دانلود واتساپ اندروید

دانلود واتساپ کامپیوتر

 

اشتراک گذاری موقعیت مکانی ثابت

۱.اپلیکیشن واتساپ را در گوشی خود اجرا کنید.

۲. در کادر تایپ پیام بر روی آیکون + یا آیکون گیره بزنید.

۳.گزینه ی Location را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی ثابت-1

 

۴.سپس نقشه ای به نمایش در می آید که موقعیت مکانی حال حاضر شما در آن مشخص شده است.

۵.اگر مکانی که بر روی نقشه مشخص شده همان مکان مورد نظر شماست بر روی گزینه ی Send Your Current Location بزنید تا این لوکیشن برای مخاطب شما ارسال شود.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی ثابت-2

 

۶.در صورت تمایل می توانید علاوه بر موقعیت فعلی تان سایر مکان های نزدیک خود را نیز برای مخاطب تان ارسال کنید.

به این ترتیب موقعیت مکانی فعلی شما برای مخاطب تان ارسال می شود که با لمس بر روی آن نقشه ای همراه با موقعیت مکانی مشخص شده بر روی آن باز می شود.

  آموزش فعال و غیر فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در واتساپ

اشتراک گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده (Live Location)

اگر می خواهید موقعیت مکانی که در حال حاضر در آن حضور دارید را در واتساپ به اشتراک بگذارید اما مطمئن نیستید که تا چه مدت در آن مکان منتظر می مانید ، می توانید از قابلیت Live Location برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود به صورت زنده استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما حرکت کرده و از موقعیت فعلی خود جا به جا شوید بر روی نقشه به صورت زنده موقعیت شما آپدیت می شود. اشتراک گذاری لوکیشن زنده نیز به همان صورت اشتراک گذاری موقعیت مکانی به صورت معمولی صورت می گیرد تنها باید به جای گزینه ی Send Your Current Location گزینه ی Share Live Location را انتخاب کنید. بدین منظور :

۱.اپلیکیشن واتساپ را در گوشی خود اجرا کنید.

۲.در کادر تایپ پیام بر روی آیکون + یا آیکون گیره بزنید.

۳.گزینه ی Location را انتخاب کنید.

۴.سپس نقشه همراه با موقعیت مکانی شما به نمایش در می آید.

۵.سپس گزینه ی Share Live Location را انتخاب کنید. برخی مواقع ممکن است در این مرحله  واتساپ از شما اجازه ی دسترسی به لوکیشن را بخواهد که باید این اجازه را به برنامه بدهید.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی به صورت زنده

 

۶.پس از آن می توانید انتخاب کنید که مخاطب برای چه مدت به موقعیت مکانی زنده ی شما دسترسی داشته باشد. این کار برای حفظ امنیت و حریم شخصی شما صورت می گیرد.

۷.سپس موقعیت مکانی شما به صورت زنده برای مخاطب تان ارسال می شود و مخاطب می تواند تا مدت زمانی که تعیین کرده اید جا به جایی شما را بر روی نقشه به صورت زنده مشاهده کند. وقتی زمان معین شده به پایان برسد مخاطب دیگر به موقعیت زنده ی شما دسترسی نخواهد داشت. در صورتی که تمایل دارید زود تر از موعد مقرر شده این دسترسی را از مخاطب بگیرید کافی است بر روی Stop Sharing بزنید.

( 4 از 5 ) از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید