صفحه اصلی > آموزش نرم افزار اندروید : آموزش فعال کردن حالت تاریک Dark mode گوگل کروم در اندروید

آموزش فعال کردن حالت تاریک Dark mode گوگل کروم در اندروید

فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم در اندروید

در آپدیت های اخیر گوگل کروم اندروید بالاخره حالت تاریک (Dark mode) به این مرورگر اضافه شد و کاربران می توانند راحت تر از مرورگر شان در شب هنگام استفاده کنند، بدون این که چشم شان خسته شود. مخصوصا کاربرانی که به نور حساس اند و مدام به دنبال اپلیکیشن های مختلف برای کم کردن نور صفحه و تاریک تر کردن صفحه شان هستند. در مقاله ی امروز قصد داریم نحوه ی فعال کردن حالت تاریک گوگل کروم در اندروید را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

 

فعال کردن حالت تاریک در اندروید ممکن است کمی بیشتر از آن که گمان می کنید کار ببرد و از آن جایی که این قابلیت به تازگی به مرورگر اضافه شده هنوز در حال آزمایش است و آن چنان که باید کامل و بی نقص نیست. با تمام این ها قابلیت بسیار خوبی است که به نسخه ی اندروید گوگل کروم اضافه شده است و در آپدیت های آینده به احتمال زیاد تمام عیب ها و مشکلات آن بر طرف خواهد شد.

فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید

قبل از هر چیز به منظور فعال کردن آپشن حالت تاریک یا Dark mode از بخش تنظیمات کروم باید نسخه ی 74 یا بالا تر اپلیکیشن گوگل کروم را در گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

اگر از نسخه ی گوگل کروم خود مطلع نیستید، کافی است در گوشی خود به بخش Settings و سپس Apps بروید و اپلیکیشن گوگل کروم را از لیست اپلیکیشن ها انتخاب کنید. نسخه ی اپلیکیشن درست در زیر نام کروم نوشته شده است. اگر نسخه ی کروم نصب شده روی گوشی تان 74 یا بالا تر نیست، اپلیکیشن را آپدیت کنید.
پس از آپدیت مرورگر تان، مراحل زیر را طی کنید:

۱.کروم را اجرا کنید، سپس در نوار جست و جوی کروم آدرس chrome://flags را وارد کرده و جست و جو کنید.

۲.حال در صفحه عبارت Android Chrome UI dark mode را جست و جو کنید.

فعال کردن حالت تاریک کروم-1

 

۳.حال دکمه ی مخصوص به Android Chrome UI dark mode را از حالت default به enabled تغییر دهید.

۴.سپس کروم را ببندید و مجددا اجرا کنید.

۵.حال بر روی آیکون سه نقطه ی گوشه ی صفحه بزنید و به مسیر Settings>Dark Mode بروید.

فعال کردن حالت تاریک کروم-2

 

  • اگر گزینه ی Dark Mode را در بخش تنظیمات پیدا نکردید سعی کنید اپلیکیشن را چندین بار ریستارت کنید.

۶.در نهایت آپشن Dark Mode را در حالت فعال قرار دهید.

به این ترتیب حالت تاریک در کروم فعال می شود.

فعال کردن حالت تاریک کروم-3

 

البته در نسخه ی نهایی مطمئنا این قابلیت به صورت پیش فرض در بخش تنظیمات قرار خواهد گرفت و دیگر نیازی نیست آن را به صورت دستی به قسمت Settings اضافه کنید.

  آموزش باز کردن رمز فراموش شده گوشی اندروید

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم در حال حاضر Dark mode یک قابلیت کاملا جدید است و ممکن است اشکالاتی داشته باشد. مثلا ممکن است تمام صفحات در حالت تاریک به نمایش در نیایند. همچنین نتایج جست و جو نیز فعلا با پس زمینه ی سفید نمایش داده می شود. با این حال ما اطمینان داریم که تمامی این مشکلات در نسخه ی نهایی برطرف خواهند شد و می توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید