صفحه اصلی > آموزش نرم افزار اندروید : آموزش حذف فایل های تکراری از اندروید

آموزش حذف فایل های تکراری از اندروید

حذف فایل های تکراری از اندروید

پس از مدت زیادی استفاده از گوشی ها و تبلت های اندرویدی، دستگاه سرانجام پر می شود از فایل ها ی متفاوتی که شاید به خیلی از آن ها دیگر نیازی نداشته باشید. این فایل ها تنها فضای با ارزش گوشی شما را اشغال می کنند و از این رو باعث اختلال در عملکرد گوشی یا به زبان ساده تر کند شدن گوشی شما می شوند. فایل های تکراری یکی از دلایل اصلی پر شدن حافظه ی گوشی می باشند. به همین دلیل در آموزش امروز قصد داریم طریقه ی حذف فایل های تکراری در اندروید به دو روش ساده را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. با ما همراه باشید!

 

روش اول: حذف فایل های تکراری به صورت دستی

اگر در دستگاه خود فایل های زیادی ندارید، بهتر است فایل های تکراری تان را به صورت دستی حذف کنید. بدین منظور به حافظه ی دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید و پوشه ها را یکی یکی بررسی کنید، به دنبال فایل های تکراری بگردید و آن ها را حذف کنید. این کار تنها به کمی وقت و حوصله نیاز دارد ولی برای سازماندهی و مرتب کردن فایل ها ی تان روش عالی ای است. سعی کنید در وقت آزاد تان این کار را انجام دهید.

با این حال اگر فایل ها و پوشه های بیشتری در دستگاه خود دارید به طوری که بررسی آن ها نه تنها بسیار وقت گیر بلکه خیلی سردر گم کننده و کسل کننده است، بهتر است از یک اپلیکیشن مناسب کمک بگیرید!

  آموزش تصویری قرار دادن لوگو و متن روی عکس در اندروید

 

روش دوم: حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن

همان طور که اشاره کردیم برای کسانی که تعداد زیادی فایل در گوشی یا تبلت اندرویدی خود ذخیره دارند، روش اول روش عقلانی و مناسبی برای حذف فایل های تکراری و ناخواسته نیست. این کار وقت زیادی می برد و مطمئنا بسیاری از فایل های تکراری از زیر دست شما در می روند! از این رو پیشنهاد می کنیم از یک اپلیکیشنی که به منظور حذف فایل های تکراری طراحی و عرضه شده استفاده کنید. اپلیکیشن های زیادی برای این کار وجود دارد ولی ما در اینجا اپلیکیشن Duplicate Files Fixer را به شما پیشنهاد می کنیم.

1.اپلیکیشن Duplicate Files Fixer اپلیکیشنی ساده، قابل اعتماد و مطمئن و با فضای کاربری مرتب و زیبا است که کار را به آسانی برای شما انجام می دهد. شما می توانید Duplicate Files Fixer را از دانلود Duplicate Files Fixer دانلود و نصب کنید.

2.برای شروع اپلیکیشن را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید. در آغاز یک راهنما و دستورالعمل برای استفاده از اپلیکیشن می بینید که می توانید آن را با لمس دکمه ی skip رد کنید.

حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن-1

3.سپس برای استفاده از اپلیکیشن و کارکرد صحیح آن باید به اپلیکیشن اجازه ی دسترسی به فایل ها و فضای ذخیره ی دستگاه تان را بدهید، بدین منظور بر روی Got it بزنید.

حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن-2

 

4.پس از آن در صفحه ی اصلی برنامه، لیستی از فایل هایی که اپلیکیشن قابلیت اسکن آن ها را دارد مشاهده می کنید. در اینجا شما می توانید انتخاب کنید که فایل های صوتی (Scan Audio)، ویدیو ها (Scan Videos)، تصاویر (Scan Pictures) و اسناد (Scan Documents) را به صورت جدا یا تمام فایل ها (Full Duplicate Scan) را به صورت یک جا و کامل اسکن کنید. پس از انتخاب نوع فایل بر روی دکمه ی Scan Now بزنید.

حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن-3

 

5.سپس با لمس گزینه ی Allow به اپلیکیشن اجازه ی دسترسی به فایل های خود را بدهید تا اسکن آغاز شود.

حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن-4

 

  • فرآیند اسکن با توجه به تعداد فایل های تان چند دقیقه ای به طول می انجامد.
  • در این قسمت همچنین می توانید با زدن بر روی دکمه ی Stop Scanning اسکن را متوقف کنید.

حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن-5

 

6.پس از کامل شدن فرآیند اسکن، اپلیکیشن لیستی از تمام فایل های تکراری موجود در حافظه ی دستگاه تان را به شما تحویل می دهد. در این قسمت با برداشتن یا گذاشتن تیک هر فایل می توانید انتخاب کنید که کدام فایل ها حذف شوند و کدام فایل ها حذف نشوند.

حذف فایل های تکراری به کمک اپلیکیشن-6

 

7.سپس می توانید از بین دو آپشن Delete Now و Backup Now یکی را انتخاب کنید. با انتخاب آپشن Backup Now استور گوگل پلی باز می شود و لیستی از اپلیکیشن های بک آپ گیری به شما پیشنهاد می شود. به منظور حذف فایل های تکراری بر روی آپشن Delete Now بزنید. در زیر دکمه ی Delete Now تعداد فایل های تکراری و میزان فضای اشغال شده توسط این فایل ها به نمایش در آمده که با بررسی آن متوجه می شوید در صورت حذف فایل های تکراری چه مقداراز حافظه ی شما آزاد می شود.

به این ترتیب می توانید گوشی خود را از شر فایل های تکراری و بیهوده خلاص کرده و فضای زیادی در گوشی یا تبلت اندرویدی خود آزاد کنید.

( 5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید