صفحه اصلی > آموزش های ویندوز و آموزش ویندوز 10 : آموزش تصویری خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا (cortana) در ویندوز 10

آموزش تصویری خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا (cortana) در ویندوز 10

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا / از آنجا که هیچ روش داخلی برای خاموش کردن کامپیوتر با دستورات صوتی شما وجود ندارد، می توانید با ساختن یک میانبر یا همان shortcut که با کورتانا باز می شود، این کار را به راحتی انجام دهید. در واقع با استفاده از این قابلیت کورتانا شما می توانید کارهای از این قبیل را انجام دهید. این ویژگی برای راحتی کار های شما در ویندوز قرار گرفته شده است. در این مقاله می خواهیم روش گام به گام و تصویری این آموزش را به شما ارائه دهیم.

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا

روش خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا (cortana)

اگر می خواهید اطلاعات جامع تر و کامل تری در مورد روش استفاده از این قابلیت ویندوز 10 کسب کنید، می توانید از لینک روبرو استفاده نمایید–> روش استفاده از کورتانا در ویندوز 10

اگر می خواهید کامپیوتر خود را با استفاده از دستور دادن به کورتانا خاموش کنید، کافی است مراحل زیر را با توجه به تصاویر موجود دنبال کنید:

 

1.در ابتدا لازم است تا جعبه دستور run را برای خود باز کنید. برای این کار از روی کیبورد، دکمه های ویندوز و R را با یکدیگر فشار دهید تا run برای شما باز شود. در داخل آن عبارت زیر را کپی و پست نمایید:

appdata%\microsoft\windows\start menu\programs%

 

2.پس از وارد کردن این آدرس، یک صفحه از فایل اکسپلورر برای شما باز می شود. روی آن صفحه کلیک راست کنید و یک Shortcut جدید همانند تصویر بسازید.

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا

3.با انجام دادن این کار، یک صحه جدید برای شما باز می شود. در این صفحه لازم است در قسمت Type the location of the item، آدرس زیر را وارد نمایید:

C:\\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 10

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا

این دستور روند خاموش کردن را بعد از 10 ثانیه آغاز می کند.

 

4.روی گزینه Next کلیک کنید و نام آن را Shutdown قرار دهید.

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا

5.روی دکمه Finish کلیک کنید تا روند ساخت میانبر کامل شود. اکنون برای خاموش شدن کامپیوتر خود کافی است روی میکروفن خود بزنید و عبارت Open shutdown dot را بگویید. قسمت t- برای تنظیم زمان مورد نیاز برای خاموش کردن کامپیوتر شما می باشد. در کد بالا می توانید این زمان را به صورت دلخواه تغییر دهید.

 

با انجام دادن این چند مرحله ساده می توانید به راحتی به صورت صوتی برای خاموش شدن کامپیوتر خود اقدام کنید. حال برای آن که کامپیوتر خود را Restart کنید نیز باید این مراحل را طی کنید اما با این تفاوت که باید کدی را که در تصویر به شما نمایش داده می شود وارد نمایید.

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از کورتانا

 

( 4.2 از 5 ) از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید