صفحه اصلی > آموزش های ویندوز و آموزش ویندوز 10 : آموزش تصویری قفل کردن کامپیوتر از راه دور در ویندوز 10 توسط Dynamic Lock

آموزش تصویری قفل کردن کامپیوتر از راه دور در ویندوز 10 توسط Dynamic Lock

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور \ شما در کامپیوتر خود انواع فایل های شخصی دارید که طبیعتا نمی خواهید آن ها در اختیار افراد دیگر قارر بگیرد یا حتی وارد آن ها شوند و اطلاعات شما را بررسی کنند. در ویندوز 10 ویژگی ای به نام Dynamic Lock وجود دارد که می توانید با استفاده از آن کامپیوتر خود را از راه دور قفل نمایید. می توان گفت یکی از برترین ویژگی های ویندوز همین قابلیت می باشد. روش فعال سازی این قابلیت بسیار آسان می باشد و در ادامه قصد داریم روش انجام دادن این کار را به شما آموزش دهیم.

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

 

قفل کردن کامپیوتر از راه دور در ویندوز 10

Dynamic Lock

این ویژگی در آپدیت های گذشته ویندوز 10 به آن اضافه شده است و یکی از مهم ترین USP های آن می باشد. با استفاده از Dynamic Lock می توانید حتی از طریق بلوتوث گوشی های هوشمند و حسگر های دیگر کامپیوتر خود را قفل نمایید. یا حتی می توانید تنظیماتی را اعمال نمایید که وقتی پس از 30 ثانیه از کامپیوتر خود دور می شوید، دستگاه به صورت خودکار قفل می شود. برای فعال سازی باید مراحل زیر را طی نمایید:

همگام سازی گوشی

در این مرحله شما باید از گوشی همراه خود که حتما هم باید هوشمند باشد. اکنون باید بلوتوث گوشی خود را روشن کرده و خود را با کامپیوتر مورد نظرتان جفت نمایید. اگر این کار را به راحتی توانستید انجام دهید، مرحله بعدی را انجام دهید در غیر اینصورت باید بلوتوث کامپیوتر خود را روشن نمایید.
در ویندوز برای روشن کردن بلوتوث، باید پس از وارد شدن به بخش تنظیمات وارد Devices شوید.

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

سپس گزینه Bluetooth & other devices را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه Add a new Bluetooth device را انتخاب نمایید.

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

اکنون کامپیوتر شروع به پیدا کردن گوشی شما خواهد کرد و این کار ممکن است یکم برای شما طول بکشد. بعد از آن که نام گوشی خود را در صفحه نمایش مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید تا کامپیوتر و گوشی pair شوند.

 

فعال‌سازی Dynamic Lock

اکنون نوبت به آن می رسد تا ویژگی Dynamic Lock را فعال سازی نمایید. برای این کار ابتدا باید وارد بخش تنظیمات بشوید که برای این کار می توانید روی آیکون Start کلیک کنید و آیکون چرخدنده مانند را انتخاب نمایید.

 

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

بعد از آن وارد Accounts شوید.

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

در این قسمت گزینه Sign-in options را انتخاب کنید.

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

سپس صفحه را پایین بیاورید تا قسمت Dynamic Lock را مشاهده نمایید. تیک گزینه ای که در این قسمت قرار دارد را فعال سازی نمایید. اکنون این ویژگی برای شما فعال شده است.

آموزش قفل کردن کامپیوتر از راه دور

اگر این قسمت را نمی توانید فعال سازی نمایید، به این معنا می باشد که شما هنوز دستگاهی را با کامپیوتر خود جفت نکرده اید یا به درستی این کار را نکرده اید. بعد از فعال سازی همانطور که به شما گفته شد، به محض آن که شما از محدوده آنتن دهی دو دستگاه برای بلوتوث، خارج می شوید، کامپیوتر شما پس از 30 ثانیه به صورت خودکار قفل خواهد شد.

( 4 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید