صفحه اصلی > آموزش نرم افزار ویندوز : آموزش تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی

آموزش تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی

تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی

 

تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی هر کسی که صاحب یک کامپیوتر شخصی برای کار های مدرسه یا محل کار باشد مطمئناً می داند که یک فایل PDF چیست و با این دسته از فایل ها تا حدی آشنایی دارد. این فرمت یکی از پر کاربرد ترین فرمت های موجود است که امکان گنجاندن متون و تصاویر را در یک فایل برای کاربر فراهم می کند. نوعی از اسناد PDF با عنوان PDF / A وجود دارد که ممکن است همه با آن آشنایی نداشته باشند. PDF / A یک نسخه از فرمت PDF است که در زمینه ی بایگانی و حفظ طولانی مدت اسناد الکترونیکی استفاده می شود. فایل های PDF / A را می توانید به آسانی با هر ابزار پی دی اف خوانی باز کنید، اما ویرایش آن و انجام تغییرات در این دسته از فایل ها ممکن است کمی پیچیده و دشوار باشد.

به عبارت ساده تر ، یک PDF / A نسخه ای از فایل PDF است که قابل ویرایش نیست و تنها برای خواندن و یا نگه داری محتویات فایل به کار می رود. به همین دلیل بسیاری از کاربران در برخورد با چنین اسنادی مشکل دارند زیرا به ان ها اجازه ی ویرایش فایل را نمی دهد. به همین دلیل تصممیم گرفتیم تا در مقاله ی امروز به شما نشان دهیم که چگونه حالت PDF / A یک سند را غیر فعال کنید و آن را به یک PDF معمولی تبدیل کنید. با آموزش گام به گام تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی تا پایان ما را همراهی کنید!

تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی

 

از آن جایی که نرم افزار Adobe Acrobat محبوب ترین نرم فزار پی دی اف خوان حال حاضر است ما هم در این آموزش از این نرم افزار استفاده می کنیم. نحوه ی تبدیل فایل PDF/A به اسناد PDF معمولی با استفاده از این نرم افزار به تر تیب زیر است:

1.با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat DC فایل PDF/A مورد نظر تان را باز کنید.

2.از سمت راست بالای صفحه به بخش Edit بروید.

3.به قسمت Preferences بروید.

4.حال از بخش PDF/A View Mode منوی کشویی را باز کنید و گزینه ی Never را انتخاب کنید.

تبدیل فایل PDF/A به فایل PDF معمولی-2

آموزش تبدیل فایل pdf به word به صورت آنلاین

 به این ترتیب فایل PDF/A شما تبدیل به یک فایل PDF عادی می شود و می توانید علاوه بر خواندن اعمالی نظیر ویرایش را نیز بر روی آن پیاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید عکس این تبدیل را انجام دهید یعنی تبدیل فایل PDF به فایل PDF/A کافی است مراحل بالا را مجددا انجام دهید و در مرحله ی 4 در بخش PDF/A View Mode به جای گزینه ی Never گزینه ی Only for PDF/A documents را انتخاب کنید

امیدواریم که از آموزش امروز ما لذت برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید