رفع خطا و ارورآموزش های ویندوزآموزش ویندوز 10

آموزش رفع خطای حذف شدن اطلاعات در آپدیت جدید Windows 10 1809

در آپدیت Windows 10 1809 باگی وجود دارد که احتمالا یکی از بدترین باگ هایی است که یک آپدیت ویندوز تا به حال داشته است. این باگ اطلاعات کاربر ویندوز را پاک می کند. لازم به ذکر است که این خطا هم کاربران Windows 10 Home  و هم Windows 10 Pro  را مورد هدف قرار می دهد. با این حال به نظر می رسد تعداد زیادی از کاربران این باگ را تجربه نکرده اند اما این مشکل، باگ کوچکی نیست که نسبت به آن بی توجه بود. حال در مورد رفع این خطا اگر بخواهیم صحبت بکنیم، باید گفت که شما قبل از آپدیت کردن ویندوز به این نسخه باید این کار را انجام بدهید و نکته دیگر این که متاسفانه کاربران Windows 10 home نمی توانند از این آموزش استفاده نمایند. اگر از این نسخه ویندوز استفاده می کنید باید قبل از آپدیت کردن ویندوزتان از همه چیز بک آپ بگیرید. این شما و این هم نحوه‌ی رفع مشکل 1089 ، یا به طور دقیق تر، جلوگیری از آسیب دیدن سیستم تان از حذف اطلاعتاتتان.

رفع مشکل 1089

رفع خطای حذف شدن اطلاعات در آپدیت جدید ویندوز 10

برای رفع این مسئله Group Policy Editor  را باز نمایید و مسیر زیر را طی نمایید.

 

Computer Configuration/Administrative Templates/System/User Profiles

 

رفع مشکل 1089

دنبال گزینه ای با نام Delete user profiles older than a specified بگردید. بر رویش کلیک راست کنید و گزینه ی EDIT را از منوی باز شده انتخاب نمایید. سپس سیاست مورد نظر را بر روی Not Configured قرار دهید و یا Disabled.

 

رفع مشکل 1089

با انجام این کار اپدیت کردن ویندوزتان اکنون باید امن باشد اما برای مطمئن بودن بهتر است که فایل هایتان را بک آپ نیز بکنید.

به خاطر این که این آموزش، آموزش رسمی ماکروسافت نیست، ممکن است از بروز مشکل جلوگیری نکند. نکته ی کلیدی این جاست که مراقب باشید. اگر می توانید، باید اپدیت را به صورت دستی انجام دهید و نگذارید تا ویندوز به طور خودکار شروع به آپدیت کردن نماید. راه دیگر این است که اندکی صبر کنید و اپدیت کردن با به تعویق بیندازید تا زمانی که ماکروسافت این اپدیت را پچ کند و این باگ مهلک را از بین ببرد.

اگر کنجکاوید بدانید که این باگ کدام فایل ها را هدف قرار می دهد، باید بدانید که هر فایلی که روی سیستمتان است ممکن است حذف گردد. تمام فایل های روی دسکتاپ، کتاب خانه ها، درایو ها و … هرفایلی ممکن است پاک شود و بعد از اپدیت شدن ویندوز در جایی که باید باشد ظاهر نشود.

در حال حاضر بهترین کاری که می توانید بکنید این است که از فایل هایتان بک آپ تهیه نمایید. با انجام این کار می توانید با خیال راحت ویندوز را اپدیت کنید و اگر دیدید که بخشی از فایل هایتان گم شده آن ها را با فایل های بک آپتان جایگزین نمایید.

( 4 از 5 ) از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا