آموزش اندروید

آموزش ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

ضبط مکالمات تلفنی در اندروید

گاهی موقعیتی پیش می آید که می خواهید مکالمه ی خاصی را به دلایل مختلف ضبط و در گوشی خود نگهداری کنید ولی ابزار پیش فرضی در اندروید برای این کار پیدا نمی کنید! در چنین موقعیتی می توانید به کمک ابزار جانبی دیگری این کار را انجام دهید. در مقاله ی امروز قصد داریم شما را با نحوه ی ضبط مکالمات تلفنی در گوشی ها و تبلت های اندرویدی آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

نکته ی مهم: قبل از شروع آموزش، این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که ضبط مکالمات تلفنی در بعضی از کشور ها غیر قانونی تلقی می شود و در صورت نارضایتی طرف مقابل ممکن است برای شما مشکل آفرین شود. پس هرگز به دلایل امنیتی مکالمه ای را ضبط نکنید و در صورت ضبط یک مکالمه حتما از طرف مقابل اجازه کسب کنید!

ضبط مکالمات تلفنی به کمک سرویس Google Voice

یکی از ساده ترین راهکار ها برای ضبط مکالمات تلفنی استفاده از سرویس Google Voice است. قبل از استفاده از این سرویس باید حتما به وبسایت رسمی Google Voice بروید و برای خود یک اکانت بسازید. پس از ساخت اکانت می توانید قابلیت ضبط مکالمات را در اکانت خود فعال کنید. بدین منظور:

۱.در صفحه ی اصلی Google Voice بر روی آیکون سه نقطه بزنید تا منوی کشویی باز شود. سپس از منوی باز شده گزینه ی Settings را انتخاب کنید.

ضبط مکالمات تلفنی به کمک سرویس Google Voice-1

 

۲.از پنل سمت چپ به بخش Calls بروید.

ضبط مکالمات تلفنی به کمک سرویس Google Voice-2

 

۳.به پایین اسکرول کنید و دکمه ی تاگل آپشن Incoming call options را در حالت فعال قرار دهید.

ضبط مکالمات تلفنی به کمک سرویس Google Voice-3

 

  • در صورتی که از اپلیکیشن Google Voice استفاده می کنید، ابتدا به بخش Settings بروید، سپس Advanced Settings را انتخاب کنید و بعد از آن Incoming Call Options را فعال کنید.

به این صورت می توانید مکالمات خود را ضبط کنید. برای ضبط یک مکالمه ی تلفنی تنها کافیست عدد 4 را در کیبورد فشار دهید، سپس پیغام صوتی ای مبنی بر شروع ضبط مکالمه پخش می شود و هر دو طرف را از ضبط مکالمه با خبر می کند. برای اتمام ضبط نیز دوباره عدد 4 را فشار دهید. در نهایت مکالمه ی ضبط شده در اکانت Google Voice شما ذخیره می شود و برای دسترسی به آن می توانید منوی Google Voice را باز کرده و گزینه ی Recorded را انتخاب کنید.

  آموزش بازیابی تصاویر حذف شده در اندروید

ضبط مکالمات به کمک اپلیکیشن های جانبی

هر چند Google Voice روشی ساده برای ضبط مکالمات تلفنی می باشد ولی ابزار کاملی برای این کار نیست و کمبود هایی نیز دارد. به طور مثال ضبط اتوماتیک مکالمه به محض شروع آن با این سرویس امکان پذیر نیست. به همین دلیل شما می توانید به جای سرویس Google Voice از یک اپلیکیشن مخصوص این کار استفاده نمایید.

اپلیکیشن های زیادی برای ضبط مکالمات تلفنی وجود دارد که هر کدام خوبی ها و بدی های خود را دارند ولی یکی از بهترین این اپلیکیشن ها اپلیکیشن ضبط مکالمات ACR می باشد. اپلیکیشن ACR طبیعتا آپشن های بیشتری در اختیار شما می گذارد و کار با آن بسیار راحت است.

شما می توانید اپلیکیشن ACR را از دانلود Call Recorder ACR Premium به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

پس از نصب، اپلیکیشن را اجرا کرده و شرایط استفاده را قبول کنید و به برنامه دسترسی های لازم نظیر دسترسی به مخاطبین، تلفن، میکروفون و فضای ذخیره سازی را بدهید. بدین منظور تنها کافی است بر روی OK بزنید.

ACR-1

 

سپس نوتیفیکیشنی مبنی بر فعال شدن برنامه دریافت می کنید و پس از آن هر تماسی دریافت کنید یا هر تماسی بگیرید به صورت اتوماتیک ضبط می شود و نیازی به اقدام خاصی از طرف شما نیست.

در صورتی که تمایل به ضبط اتوماتیک تمام تماس ها ندارید، منوی کشویی برنامه را از سمت چپ برنامه باز کرده، ابتدا گزینه ی Settings و سپس Recording را انتخاب نمایید.

ACR -2

ACR-3

 

سپس در منوی باز شده به پایین اسکرول کنید و آپشن Start recording را از حالت Auto به Manual تغییر دهید.

ACR-4

ACR-5

 

به این ترتیب دیگر تمام مکالمات به طور اتوماتیک ضبط نمی شوند. البته این تنها آپشنی نیست که ACR در اختیار شما می گذارد، در این اپلیکیشن آپشن ها و قابلیت های زیاد و متنوعی دیگری وجود دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید و به آسانی مکالمات تلفنی خود را ضبط کنید.

اپلیکیشن های پیشنهادی:

ضبط خودکار مکالمات برای اندروید Automatic Call Recorder Pro Android

دانلود نرم افزار Digital Call Recorder 3 ضبط دیجیتال مکالمات برای اندروید

دانلود Call Recorder – Automatic ضبط خودکار مکالمات در اندروید

ضبط مخفی تماس برای اندروید Hidden Call Recorder

( 4 از 5 ) از 3 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا