صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : آموزش یافتن منبع عکس در اینترنت + آموزش تصویری

آموزش یافتن منبع عکس در اینترنت + آموزش تصویری

پیدا کردن منبع یک عکس در اینترنت به کمک گوگل

گاهی اوقات پیش می آید که کاربران بخواهند منبع یک عکس که از قبل در کامپیوتر یا گوشی شان ذخیر شده است را پیدا کنند. این کار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مثلا ممکن است تصویر زیبایی را در کامپیوتر خود داشته باشید که بخواهید به عنوان تصویر پس زمینه از آن استفاده کنید ولی کیفیت و اندازه ی این عکس مناسب نباشد در این صورت با جست و جو و پیدا کردن منبع عکس مورد نظر می توانید کیفیت بهتری از آن عکس را پیدا و ذخیره کنید. خوشبختانه موتور جست و جوی قدرتمند گوگل این امکان را برای شما فراهم می آورد که به کمک این ویژگی می توانید اطلاعاتی نظیر منبع و سایر اندازه های موجود از عکس مورد نظر تان را در اینترنت پیدا کنید. در مقاله ی امروز طریقه ی انجام این کار را خدمت شما توضیح خواهیم داد. با آموزش چگونگی استفاده از جستجو گر عکس گوگل تا پایان با ما همراه باشید!

 

برای یافتن منبع یک عکس در اینترنت به ترتیب زیر عمل کنید:

1.ابتدا مرورگر خود را باز کرده و به صفحه ی اصلی جستجو گر عکس گوگل مراجعه کنید.

2.پس از ورود به صفحه ی گوگل مشاهده می کنید که در سمت راست کادر جست و جوی گوگل یک آیکون دوربین وجود دارد. بر روی این آیکون کلیک کنید.

پیدا کردن منبع یک عکس در گوگل-1

 

3.سپس کادر جست و جوی جدیدی باز می شود و برای انتخاب عکس دو آپشن در اختیار شما قرار می گیرد.

Paste image URL (وارد کردن لینک عکس): در صورتی که عکس مورد نظر تان را به صورت اتفاقی در اینترنت پیدا کرده اید می تواید از طریق لینک عکس اقدام به جست و جو کنید برای این کار عکس را در برگه ی جدید باز کنید سپس لینک آن را کپی کرده و زیر آپشن Paste image URL در کادر جست و جو وارد کنید و بر روی دکمه ی Search by image کلیک کنید.

پیدا کردن منبع یک عکس در گوگل-2

 

Upload an image (آپلود عکس از دستگاه): در صورتی که عکس مورد نظر تان در کامپیوتر یا حافظه ی هر دستگاهی که از آن استفاده می کنید وجود دارد، به سربرگ Upload an image بروید، بر روی دکمه ی Browse کلیک کنید سپس به محلی که تصویر مورد نظر ذخیره شده بروید و آن را انتخاب کنید. پس از بارگذاری تصویر ، جست و جو به صورت خودکار شروع می شود و در عرض چند ثانیه گوگل نتایج جست و جوی مربوط به تصویری که آپلود کرده اید را به شما نشان می دهد.

پیدا کردن منبع یک عکس در گوگل-3

 

به این ترتیب می توانید به راحتی اطلاعاتی نظیر منبع یا اندازه های موجود از عکس دلخواه تان را در اینترنت پیدا کنید. برای مشاهده ی اندازه های موجود از تصویر جست و جو شده تنها کافی است بر روی گزینه ی All sizes کلیک کنید.

پیدا کردن منبع یک عکس در گوگل-4

 

همچنین گوگل در مقابل عبارت Possible related search عنوانی که ممکن است با عکس جست و جو شده مرتبط باشد را به شما پیشنهاد می کند که با کلیک بر روی آن می توانید به اطلاعات بیشتری از عکس دسترسی پیدا کنید.

  آیا وای فای شما هک شده است؟ معرفی 5 ابزار برای بررسی هک WiFi

پیدا کردن منبع یک عکس در گوگل-5

 

علاوه بر این افزونه ای با عنوان Search by Image برای مرورگر کروم به صورت رایگان در دسترس است که با استفاده از آن می توانید راحت عکس ها را در گوگل جست و جو کنید. برای این کار تنها کافی است عکس مورد نظر تان را در مرورگر کروم انتخاب و بر روی آن راست کلیک کنید سپس از منوی باز شده گزینه ی Search by Image را انتخاب کنید تا گوگل عکس مورد نظر را برای شما جست و جو کند.

پیدا کردن منبع یک عکس در گوگل-6

 

با وجود تعداد بی شماری تصاویر جالب و زیبایی که به طور ناشناس و بدون ذکر منبع در اینترنت موجود است ، گزینه جست و جوی تصویر گوگل ابزاری مفید و کارامد برای پیدا کردن منبع اصلی تصاویر و جزئیات بیشتر در مورد محتوای آن ها است. امیدواریم که از آموزش امروز لذت برده باشید.

( 4 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید