آموزش های متفرقه

راهکار هایی برای عملکرد بهتر و دقیق تر اسکنر اثر انگشت گوشی های هوشمند

راهکار هایی برای عملکرد بهتر و دقیق تر اسکنر اثرانگشت گوشی های هوشمند

راهکار هایی برای عملکرد بهتر و دقیق تر اسکنر اثرانگشت گوشی های هوشمند

یکی از قابلیت های بسیار خوب و کارامد گوشی های هوشمند امروزی قابلیت باز کردن قفل صفحه ی گوشی به کمک حسگر اثرانگشت می باشد. قفل اثر انگشت صفحه علاوه بر این که در مقایسه با روش های قدیمی قفل صفحه نظیر پسورد و الگو از امنیت بالا تری بر خوردار است، باز کردن صفحه ی گوشی را برای شما آسان تر و سریع تر می کند. با این حال گاهی اوقات ممکن است این روش به آن خوبی که باید عمل نکند و قفل صفحه ی شما در تلاش اول یا دوم باز نشود. این موضوع می تواند تا حدی آزار دهنده باشد حتی گاهی حسگر اثر انگشت ممکن است اثر انگشت شما را به هیچ وجه تشخیص ندهد و در آخر مجبور باشید با وارد کردن پسورد قفل صفحه تان را باز کنید. حسگر های اثر انگشت گوشی ها هر چند در طی سال های اخیر پیشرفت شایانی داشته اند اما هنوز کامل و بی نقص نیستند و تحت شرایط مختلف ممکن است اثر انگشت ثبت شده ی شما را شناسایی نکنند . البته راهکار هایی وجود دارد که با به کار گیری آن ها می توانید دقت حسگر اثر انگشت گوشی تان را بالا برده و با راحتی بیشتری از این روش باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. در مقاله ی امروز راهکار هایی برای عملکرد بهتر و دقیق تر اسکنر اثرانگشت گوشی های هوشمند را خدمت شما توضیح می دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

ابتدا برای ثبت کردن اثر انگشت خود باید به تنظیمات گوشی تان مراجعه کنید. در سیستم عامل iOS از مسیر Settings > Touch ID & Passcode > Fingerprints و در سیستم عامل اندروید از مسیر Settings > Security > Device/Phone Security می توانید به تنظیمات اثر انگشت دسترسی پیدا کنید. البته بسته به مدل گوشی اندرویدی که استفاده می کنید این تنظیمات ممکن است در مسیر متفاوتی وجود داشته باشد یا نامگذاری متفاوتی داشته باشد. به طور مثال این قابلیت در گوشی های Pixel با نام Pixel Imprint و در گوشی های سامسونگ سری گلکسی با عنوان Fingerprint Scanner نامگذاری شده است. پس از ثبت اثر انگشت خود می توانید با روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم دقت و سرعت حسگر اثر انگشت گوشی تان را بالا ببرید.

 

یک اثر انگشت را بیش از یک بار ثبت کنید!

ثبت بیش از یک بار یک اثر اگشت یکی از ساده ترین ترفند ها می باشد که دقت حسگر اثرانگشت گوشی را تا حد زیادی بالا می برد و تشخیص اثر انگشت شما را ساده تر می کند. خوشبختانه هر دو گوشی های اندروید و iOS به شما امکان می دهند اثر انگشت های مختلفی را ثبت کنید. در نتیجه می توانید یک اثر انگشت را دو یا حتی سه بار ثبت کنید. هر چند سیستم آن را به عنوان یک اثر انگشت جدید و متفاوت می بیند ولی این کار دقت حسگر را بالا می برد.

  آموزش فعال کردن حالت تاریک در یوتیوب

یک اثر انگشت را بیش از یک بار ثبت کنید!

 

اثر انگشت هر دو دست را ثبت کنید!

برای باز کردن بهتر و راحت تر قفل صفحه بهتر است اثر انگشت هر دو دست خود را ثبت کنید. به این ترتیب اگر یک دست شما بند باشد می توانید با دست دیگر قفل صفحه ی گوشی تان را باز کنید. بهتر ست همان طور که در مورد قبل توضیح دادیم هر انگشت را بیش از یک بار اسکن و ثبت کنید.

اثر انگشت هر دو دست را ثبت کنید!

 

اثر انگشت نم و چروک خود را اسکن کنید!

حتما متوجه شده اید اکثر مواقعی که انگشت شما نم است و مخصوصا زمان هایی که بر اثر شست و شو پوست تان چروک شده است، حسگر اثر انگشت به خوبی کار نمی کند و اثر انگشت شما را تشخیص نمی دهد. یک راه حل خوب برای این گونه مواقع این است زمانی که دست تان را به تازگی شسته اید و نوک انگشت تان چروک است اثر انگشت تان را اسکن و ثبت کنید. به این ترتیب بعد از حمام، استخر و شست و شو و … نیز می توانید با استفاده از اثر انگشت تان به راحتی قفل گوشی تان را باز کنید.

اثر انگشت نم و چروک خود را اسکن کنید!

 

اثر انگشت ثبت شده ی خود را نامگذاری کنید!

هر چند این روش هیچ تاثیری در دقت حسگر اثر انگشت گوشی تان ندارد ، اما راه حل خوبی برای مدیریت اثر انگشت هاست بخصوص اگر تعداد زیادی از انگشت ها را اسکن و ثبت کرده باشید. هر دو سیستم عامل iOS و Android به شما امکان می دهند تا اسم خاصی به هر یک از اثر انگشت های ثبت شده اختصاص دهید.

اثر انگشت ثبت شده ی خود را نامگذاری کنید!

 

وقتی آنها را نامگذاری می کنید ، به راحتی می توانید آن ها را از هم تشخیص دهید. به این ترتیب ، اگر حسگر اثرانگشت در تشخیص یکی از انگشت های شما به خوبی عمل نمیکرد می توانید به آسانی آن را از بین آثار انگشت ثبت شده پیدا کرده و مجددا اسکن کنید.

امیدواریم که از آموزش امروز ما لذت برده باشید.

( 3 از 5 ) از 4 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا