صفحه اصلی > آموزش آفیس و آموزش نرم افزار ویندوز : آموزش ترجمه متون به زبان های دیگر در ورد 2016

آموزش ترجمه متون به زبان های دیگر در ورد 2016

ترجمه متن ها با استفاده از ورد 2016 \ یکی از کارهای مهم و کاربردی ای که می توانید به راحتی بدون نیاز به برنامه ای دیگر در ورد انجام دهید، ترجمه کردن متون وارد شده به زبان دلخواه شما می باشد. به این معنی که متن های خود با استفاده از قابلیت ورد در این زمینه می توانید متن های خود را ترجمه کنید. در ادامه می خواهیم روش انجام دادن این کار را به شما آموزش دهیم.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

ترجمه متون به زبان های دیگر در ورد 2016

 

قبل از اینکه مراحل شروع آموزش را به شما بگوییم نیاز دارید به اینترنت متصل باشید تا متون برای شما ترجمه شود.

برای شروع وارد نرم افزار ورد شوید. که می توانید آخرین نسخه این نرم افزار را از لینک روبرو دانلود نمایید–> دانلود ورد 2016

پس از آن که وارد می شوید، روی پنجره Review کلیک کنید و گزینه Translate را انتخاب نمایید. با انتخاب کردن این گزینه، سه گزینه دیگر به عنوان تنظیمات پیشنهادی برای شما آورده می شود. که این گزینه ها در تصویر به شما نشان داده شده است.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

قبل از آن که این گزینه ها را برای شما توضیح دهیم نیاز دارید که زبان مورد نظر خود برای ترجمه کردن به آن زبان را تعیین نمایید. در زیر همین سه گزینه ای که در قسمت Translate قرار دارد، گزینه ای با نام Choose Translation Language… وجود دارد که روی آن باید کلیک کنید تا زبان مورد نظر خود را مشخص نمایید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

زبان های مورد نظر را مشخص نمایید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

بعد از انجام دادن این کار می توانید یک گزینه از میان آن سه گزینه نمایان شده برای شما را انتخاب نمایید. گزینه اول یا همان Translate Document، فایل یا سند در حال استفاده شما را برای سیستم ترجمه کننده مایکروسافت خواهد فرستاد و در آن جا این فایل یا سند شما آنالیز خواهد شد و به آن زبانی که می خواهید تبدیل می شود. اکنون یک پیام برای شما باز می شود. روی آیکون Yes کلیک کنید تا یک صفحه مرورگر برای شما باز شود.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

شما می توانید متن ترجمه شده خود را مشاهده نمایید. همچنین در این قسمت متن اصلی نیز برای شما موجود می باشد و می توانید آن را نیز مشاهده کنید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

حال به بررسی گزینه Translate Selected Text می پردازیم. اگر شما می خواهید تنها بخشی از یک متن در متون خود را که در ورد نوشته اید به زبان دیگر ترجمه کنید، از این گزینه باید استفاده کنید. با انتخاب کردن این گزینه یک پنل در کنار صفحه برای شما باز می شود که می توانید متن ترجمه شده خود را مشاهده نمایید.

ترجمه کردن متون به زبان های دیگر در ورد 2016

گزینه آخر، گزینه Mini Translator می باشد که شبیه به گزینه قبل می باشد. با استفاده از این گزینه یک قسمتی حباب مانند در بالای متن انتخابی شما برای ترجمه ظاهر خواهد شد که ترجمه شما در آن قرار می گیرد که با توجه به نیاز خود می توانید از آن نیز استفاده نمایید.

 

( 4.5 از 5 ) از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید