صفحه اصلی > رفع خطا و ارور : آموزش رفع خطای The disc is write protected فلش دیسک

آموزش رفع خطای The disc is write protected فلش دیسک

بعضی مواقع هنگامی که فلش را به کامپیوترتان متصل می‌ کنید، از کار می‌افتد و قفل می‌ کند. در چنین زمان‌ هایی USB دیگر اجازه‌ی فرمت کردنش را به شما نمی‌دهد. کامپیوتر نیز ممکن است پیام‌ هایی را به شما نشان بدهد. به عنوان مثال  The disk is write protectedو یا Remove the write protection or use another disk . در چنین مواردی ممکن است فلش دیسک شما هنوز خراب نشده باشد و بتوان آن را درست کرد. نرم‌افزارهای زیر به شما در رفع خطا‌ی USB اتان یاری می‌ رساند. با این حال فرایندی که در ادامه برای درست کردن USBاتان شرح داده می‌شود تمام اطلاعات رویش را پاک می‌ کند. در واقع با کمک نرم افزارهای زیر شما ابتدا تمام اطلاعات روی USB را پاک کرده و سپس اقدام به درست کردنش می‌ کنید.

fix write protected usb stick رفع خطای The disc is write protected فلش دیسک

رفع خطای The disc is write protected

 

نرم افزار Patriot Restore

 

این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهای ممکن برای رفع این مشکل است. با این که این نرم افزار برای مارک Silicon USB ساخته شده است با سایر مارک‌ ها و USB ها نیز کار می‌ کند. هنگام اجرای این نرم‌افزار هردو گزینه‌ ی Options و format را انتخاب نمایید.

 

نرم افزار PNY Low Level Format Tool

 

این نرم‌افزار که برای برند‌های PNY و HP ساخته شده با سایر برندها‌ نیز کار می‌ کند. برای استفاده از این ابزار USB Flash Driver Format Tool را هنگام اجرا کردن نرم‌افزار انتخاب نمایید.

 

 نرم افزار HP USB Disk Storage Format Tool

 

این ابزار هم با USB های شرکت HP و هم سایر شرکت‌ها کار می‌ کند.

 

نرم افزار Formater

 

این ابزار فرمت USB کمیاب با USB های خاصی که ممکن است چیپ‌ های کنترلگر خاصی داشته‌ باشند که هیچ ابزار دیگری نمی‌ تواند بهشان دسترسی داشته باشد، کار می‌ کند و ممکن است مشکلتان را حل نماید.

 

نرم افزار USB Disk Storage Format

 

این ابزار ساده‌ ترین و در دسترس‌ ترین ابزار فرمت USB می‌ باشد. اگر نرم‌افزارهایی که در بالا معرفی شدند نتوانست مشکلتان را حل کنند باید از این نرم‌افزار استفاده نمایید.

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید