صفحه اصلی > آموزش نرم افزار ویندوز : آموزش برش ویدیو با نرم افزار Joyoshare Media Cutter

آموزش برش ویدیو با نرم افزار Joyoshare Media Cutter

آموزش برش و ویرایش ویدیو با نرم افزار Joyoshare Media Cutter

نرم افزار Joyoshare Media Cutter یک نرم افزار ویرایش ویدیو و ساخت کلیپ شگفت انگیز با محیط کاربری ساده و زیبا برای برش، تبدیل و ویرایش فایل های صوتی و تصویری می باشد و می تواند جایگزین بسیاری از نرم افزار های مشابه دیگر باشد که کار را به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم شما را با این نرم افزار جالب و قابلیت های آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

برش فایل های صوتی و تصویری

قبل از شروع شما می توانید نرم افزار Joyoshare Media Cutter را از دانلود Joyoshare Media Cutter و نصب کنید.

۱.اضافه کردن فایل صوتی یا تصویری مورد نظر به نرم افزار: شما می توانید فایل مورد نظر خود را با کلیک بر روی دکمه ی Open واقع در قسمت چپ محیط نرم افزار یا با کشیدن فایل و رها کردن آن در صفحه ی اصلی برنامه وارد Joyoshare کنید.

برش فایل های صوتی و تصویری-1

 

۲.انتخاب بخشی از فایل: برای انتخاب قسمت مورد نظر از فایل برای بریدن می توانید ضامن هایی که در تصویر زیر می بینید را عقب و جلو کنید و قسمت دلخواه خود را برای برش انتخاب نمایید.

برش فایل های صوتی و تصویری-2

۳.انتخاب فرمت فایل خروجی: خوبی  این نرم افزار این است که از فرمت های زیادی پشتیبانی می کند. انتخاب فرمت فایل خروجی بر روی دکمه ی Format در قسمت راست محیط نرم افزار کلیک کنید. سپس از لیست فرمت های موجود فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برش فایل های صوتی و تصویری-3

برش فایل های صوتی و تصویری-4

 

۴.آغاز برش فایل صوتی / تصویری: پس از انجام تنظیمات مورد نیاز، بر روی دکمه ی start کلیک کنید تا فرآیند برش فایل آغاز شود سپس مدتی منتظر بمانید تا این فرآیند به پایان برسد.

برش فایل های صوتی و تصویری-6

 

پس از آن بر روی آیکون پوشه واقع در گوشه ی پایین صفحه کلیک کنید تا محل ذخیره ی فایل نهایی باز شود.

برش فایل های صوتی و تصویری-7

 

ادغام و ترکیب بخش های مختلف یک فایل

در این نرم افزار علاوه بر برش قسمتی از یک فایل که در بالا توضیح دادیم، می توانید بخش های مختلفی از یک فایل صوتی و تصویری را برش داده و در نهایت این بخش ها را با هم ادغام کرده و تبدیل به یک فایل کنید:

۱.ابتدا بر روی دکمه ی “+” کلیک کنید تا پنجره ی “Merge segment” باز شود، که یک فریم زمانی جدیدی را نشان می دهد که می توانید فواصل زمانی هر برش را با توجه به نیاز خود در این قسمت تغییر دهید.

ادغام بخش های مختلف یک فایل-1

 

۲.برای اضافه کردن بخش ها و برش های بیشتر مجددا بر روی دکمه ی + کلیک کنید سپس بخش مورد نظر خود را با استفاده از ضامن ها انتخاب نمایید.

۳.شما می توانید در بخش Merge segment با کلیک بر روی آیکون edit  برش مورد نظر خود را ویرایش و با کلیک بر روی آیکون delete آن را حذف کنید.

ادغام بخش های مختلف یک فایل-2

 

۴.فراموش نکنید که تیک گزینه ی Merge segments را نیز بزنید.

ادغام بخش های مختلف یک فایل-3

 

  آموزش استفاده از ویرایشگر ویدیو ویندوز How to Use Movie Maker 10

ویرایش فایل قبل از برش

شما همچنین می توانید با استفاده از ویرایشگر تعبیه شده داخل این نرم افزار، فایل خود را قبل از شروع عملیات برش یا ادغام ویرایش کنید. برای ویرایش فایل خود بر روی آیکون ادیت کلیک کنید.

در این بخش شش سربرگ مختلف برای ادیت و ویرایش فایل وجود دارد:

ویرایش فایل قبل از برش

 

سربرگ Trim : با استفاده از ضامن های لغزنده در زیر فایل بخش مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر روی آیکون قیچی آن را برش دهید.

سربرگ Adjust : در این بخش می توانید ویدیو ی خود را به جهات مختلف بچرخانید و کراپ کنید و سایز ویدیو را نیز تغییر دهید.

سربرگ Effect : در این بخش می توانید میزان روشنی، کنتراست و رنگ های موجود در ویدیو را مطابق میل و سلیقه ی خود تنظیم کنید و افکت های خاصی را به آن اضافه نمایید.

سربرگ Watermark : همانطور که از نامش مشخص است در این بخش می توانید به ویدیوی خود یک واترمارک اضافه کنید. حال این واترمارک می تواند یک تصویر باشد یا یک متن.

سربرگ Subtitle : در این پنل می توانید به ویدیوی خود یک فایل زیرنویس اضافه کنید. شما همچنین می توانید محل قرار گیری زیرنویس و میزان شفافیت آن را به دلخواه مشخص کنید.

سربرگ Audio : در این سربرگ می توانید فایل صوتی جدیدی به ویدیوی خود اضافه کنید. همچنین امکان افزودن افکت های صوتی گوناگون نیز وجود دارد.

نکته: یک آیکون دوربین در گوشه ی پنجره ی ویرایشگر وجود دارد که برای اسکرین شات گرفتن از ویدیوی ویرایش شده می باشد.

بدین ترتیب تمامی بخش های این نرم افزار را خدمت شما توضیح دادیم. همانطور که مشاهده کردید کار با نرم افزار Joyoshare Media Cutter بسیار ساده می باشد!

نرم افزار های پیشنهادی:

دانلود SolveigMM Video Splitter نرم افزار ویرایش و برش ویدیوl

نرم افزار YouCut – Video Editor & Zip ویرایش ، تدوین و برش ویدیو برای اندروید

ویرایش آسان و حرفه ای فیلم و ویدیو Movavi Video Editor

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید