صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : آموزش ترکیب چند فایل پی دی اف با هم

آموزش ترکیب چند فایل پی دی اف با هم

آموزش ترکیب چند فایل پی دی اف با هم

آموزش ترکیب چند فایل پی دی اف با هم

فرمت پی دی اف (PDF) از بهترین و محبوب ترین فرمت ها برای ذخیره و نگهداری انواع اسناد متنی و نوشتاری به شمار می رود که کاربرد ها و قابلیت های فراوانی دارد و بسیاری از کاربران از آن استفاده می کند. از این رو دانستن نحوه ی تبدیل و ویرایش فایل های پی ی اف می تواند به شما در استفاده ی بهتر از این دسته از فایل ها کمک کند. ترکیب فایل های پی دی اف یکی از ترفند هایی است که کارایی های فراوانی دارد و می تواند در سازماندهی بهتر فایل های پی دی اف مورد استفاده قرار بگیرد. روش های مختلفی برای ترکیب دو یا چند فایل پی دی اف وجود دارد که در آموزش امروز آسان ترین روش برای این کار را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد. با آموزش ترکیب چند فایل پی دی اف با هم تا پایان با ما همراه باشید!

 

ترکیب چند فایل پی دی اف در ویندوز

نرم افزار های زیادی برای ویرایش و مدیریت فایل های پی دی اف برای ویندوز موجود است که انتخاب ما از میان آن ها نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC می باشد. نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC از بهترین و خوش نام ترین برنامه های ویرایش فایل ها و اسناد پی دی اف می باشد که قابلیت های فراوانی از جمله ترکیب و ادغام فایل های پی دی اف با هم را در اختیار شما قرار می دهد. برای ترکیب اسناد پی دی اف تان با هم به وسیله ی این برنامه به ترتیب زیر عمل کنید:

1.برنامه ی Adobe Acrobat Pro DC را اجرا کنید.

2.از گوشه ی بالای صفحه بر روی سربرگ Tools کلیک کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف در ویندوز-1

 

3.بر روی دکمه ی Combine Files کلیک کنید.

4.حال بر روی دکمه ی آبی Add Files کلیک کرده و اسناد پی دی افی که می خواهید با هم ترکیب کنید را انتخاب و باز کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف در ویندوز-2

 

5.پس از انتخاب فایل های پی دی اف مورد نظر از گوشه ی راست بالای صفحه بر روی دکمه ی آبی Combine کلیک کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف در ویندوز-3

 

6.سپس فایل های پی دی اف شما با هم ادغام شده و تبدیل به یک فایل می شوند. حال برای ذخیره ی فایل از گوشه ی چپ بالای صفحه بر روی آپشن File کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه ی Save As را انتخاب کنید. در نهایت فایل جدید را نام گذاری کرده و آن را در محل مورد نظرتان ذخیره کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف در ویندوز-4

 

به این ترتیب فایل های پی دی اف شما ادغام شده و تبدیل به یک فایل می شوند. در صورتی که تمایلی به استفاده از برنامه ی Adobe Acrobat Pro DC ندارید یا به این برنامه دسترسی ندارید، می توانید از برنامه های ساده تر نظیر PDF Combine یا CoolUtils PDF Combine که مخصوصا برای ادغام و ترکیب فایل های پی دی اف طراحی شده اند، استفاده کنید.

  دانلود از گوگل پلی با کامپیوتر با لینک مستقیم + آموزش تصویری

 

ترکیب چند فایل پی دی اف در سیستم عامل مک

کاربران سیستم عامل مک در جدید ترین نسخه از این سیستم عامل با عنوان MacOS Mojave و Catalina می توانند به آسانی فایل های پی دی اف شان را با هم ترکیب و ادغام کنند. این کار به لطف نسخه ی جدید فایل منیجر پیش فرض مک، Finder ، امکان پذیر است. نسخه ی جدید Finder علاوه بر نمایش پیش نمایش از فایل های شما، یک منوی متنی در کنار آن اضافه کرده است که به کاربران این امکان را می دهد تا اقدامات سریعی را انجام دهند. یکی از این اقدامات امکان ایجاد PDF از فایل انتخاب شده توسط کاربر است. شما می توانید منوی اقدامات سریع را در سمت راست زیر خصوصیات فایل های انتخاب شده خود پیدا کنید. به منظور ترکیب اسناد پی دی اف به این روش به ترتیب زیر عمل کنید:

1.ابتدا Finder را باز کنید و تمام فایل های پی دی افی که می خواهید با هم ادغام کنید را انتخاب کنید.

2.پس از انتخاب فایل های مورد نظر، در پنجره ی Finder پیش نمایشی از فایل های انتخاب شده به همراه آپشن Create PDF به نمایش در می آید. برای ایجاد فایل پی دی اف جدید بر روی گزینه ی Create PDF کلیک کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف در سیستم عامل مک-1

 

3.سپس می توانید فایل جدید ایجاد شده را با استفاده از گزینه ی Preview باز کنید. ترتیب صفحات را می توانید با کشیدن و رها کردن تصاویر کوچک صفحه در پنل سمت چپ تغییر دهید. همچنین می توانید در صورت لزوم صفحات را حاشیه نویسی کنید یا بچرخانید.

ترکیب چند فایل پی دی اف در سیستم عامل مک-2

 

4.پس از انجام تغییرات لازم برای تغییر نام فایل بر روی گزینه ی File و سپس Rename کلیک کنید.

به این ترتیب کاربران مک می توانند فایل های پی دی اف خود را با هم ادغام کنند.

ترکیب چند فایل پی دی اف به صورت آنلاین

یک روش آسان و سریع دیگر برای ادغام و ترکیب فایل های پی دی اف استفاده از ابزار آنلاین برای انجام این کار می باشد. مزیت بزرگ این روش این است که دیگر نیازی به نصب ابزار های جانبی برای ادغام فایل های پی دی اف نخواهید داشت و به تنها چیزی که نیاز دارید اتصال اینترنت است. وبسایت های زیادی برای انجام این کار موجود است که در ادامه چهار مورد از بهترین آن ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد:

PDFMerge : با ورود به سایت PDFMerge با صفحه ی ساده ای رو به رو می شوید که شامل چند کادر برای آپلود فایل ها می باشد. با کلیک بر روی Browse فایل های پی دی اف مورد نظر خود را یکی یکی آپلود کنید. پس از اپلود فایل های مورد نظرتان بر روی دکمه ی Merge files کلیک کنید تا فایل های انتخاب شده با هم ترکیب شود. البته توجه داشته باشید که با استفاده از این سرویس می توانید تنها تا 10 مگابایت فایل را به صورت رایگان ادغام کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف به صورت آنلاین-1

 

PDF Joiner : وبسایت PDF Joiner یک ابزار آنلاین بسیار خوب برای انجام انواع تبدیلات مرتبط با فایل های پی دی اف می باشد. علاوه بر این که به شما امکان ادغام تا 20 فایل پی دی اف را نیز می دهد. پس از ورود به وبسایت به سربرگ combine PDF بروید، با کلیک بر روی دکمه ی Upload Files فایل های پی دی اف مورد نظر خود را انتخاب و آپلود کنید سپس بر روی دکمه ی combine کلیک کنید تا فایل های آپلود شده با هم ادغام شوند. از طریق این سایت همچین می توانید فایل های پی دی اف تان را به فرمت های دیگر نظیر Text، JPG، PNG، DOC، DOCX و … تبدیل کنید.

  معرفی 6 تا از بهترین سایت های ویرایش عکس آنلاین

ترکیب چند فایل پی دی اف به صورت آنلاین-2

 

Smallpdf : Smallpdf از دیگر ابزار آنلاین بسیار خوب و البته حرفه ای برای ترکیب فایل های پی دی اف می باشد که علاوه بر آپلود فایل از کامپیوتر به شما امکان انتخاب فایل از Dropbox یا Google Drive را نیز می دهد. این سرویس نسبت به سرویس های مشابه دیگر از امنیت بالاتری برخوردار است و پس از ادغام فایل های پی دی اف با هم پیش نمایشی از فایل ادغام شده را همراه با چند ابزار کارآمد برای ویرایش در اختیار شما قرار می دهد. تنها کافی است فایل های پی دی اف خود را آپلود کرده و بر روی دکمه ی Merge PDF کلیک کنید. پس از اتمام ادغام فایل ها در صورت تمایل به ویرایش فایل بر روی گزینه ی Edit کلیک کنید.

ترکیب چند فایل پی دی اف به صورت آنلاین-3

 

Foxyutil’s Merge PDF : وبسایت Foxyutil نیز یک ابزار آنلاین ساده برای ترکیب و ادغام سریع فایل های پی دی اف می باشد. برای استفاده از این وبسایت تنها کافی است پس از ورود به سایت بر روی دکمه ی Browse کلیک کرده و فایل های پی دی اف مورد نظر خود را انتخاب و آپلود کنید، سپس بر روی دکمه ی Merge PDF کلیک کنید تا فایل های آپلود شده با هم ترکیب شوند.

ترکیب چند فایل پی دی اف به صورت آنلاین-4

 

به این ترتیب با به کار گیری ترفند هایی که در آموزش امروز خدمت شما معرفی کردیم می توانید اسناد پی دی اف خود را با هم ادغام و ترکیب کنید. امیدواریم که از آموزش امروز ما لذت برده باشید!

( 4 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید