صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : آموزش تعمیر گوشی آب خورده

آموزش تعمیر گوشی آب خورده

تعمیر گوشی خیس شده

تعمیر گوشی آب خورده

یکی از بد ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر گوشی هوشمندی بی افتد افتادن اتفاقی آن در آب و خیس شدن آن می باشد که ممکن است آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی به قطعات سخت افزاری گوشی وارد کند و موجب خراب شدن گوشی برای همیشه شود. با وجود این که بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی ضد آب (waterproof) هستند ولی حتی این دسته از گوشی ها نیز به طور صد در صد از این گونه اتفاقات در امان نیستند و احتمال این که آب به این گوشی ها آسیب برساند نیز وجود دارد. هر چند گوشی های جدید حتی گوشی هایی که ضد آب نیستند نسبت به گوشی های قدیمی تر مقاومت بالاتری در برابر آب و خیسی دارند و احتمال نجات آن ها بیشتر است. متاسفانه این اتفاق ممکن است به دلیل بی احتیاطی و بی دقتی برای هر یک از ما بی افتد پس بهتر است که از قبل خود را اماده کرده تا در چنین زمان های بدانیم که چه اقداماتی را پس از خیس شدن گوشی انجام دهیم و از چه کار هایی خودداری کنیم. در مقاله ی امروز نحوه ی تعمیر گوشی خیس شده را خدمت شما توضیح خواهیم داد. تا پایان با ما همراه باشید!

 

اقداماتی که پس از خیس شدن گوشی باید بلافاصه انجام دهید

  • اولین اقدامی که در صورت افتادن گوشی در آب باید انجام دهید این است که آن را به سرعت از آب خارج کنید. هر چه گوشی بیشتر در آب بماند آسیب بیشتری می بیند پس گوشی را به سرعت از داخل آب خارج کنید.
  • اقدام بعدی که باید انجام دهید خاموش کردن گوشی است. دقت داشته باشید که روشن بودن گوشی خیس می تواند موجب آسیب های جدی شود. حتی اگر گوشی را از آب خارج کردید و دیدید که به درستی کار می کند باز هم آن را به سرعت خاموش کنید. اگر هم گوشی تان از اول خاموش بوده هرگز برای مطمئن شدن از سالم بودن گوشی، آن را پس از خارج کردن از آب روشن نکنید و بگذارد خاموش باقی بماند.
  • سپس تمام قطعات قابل جدا شدن نظیر باتری، سیم کارت، کارت حافظه و کاور را از گوشی خارج کنید و هر یک را در میان دستمال کاغذی قرار دهید تا خشک شوند.
  • پس از آن یک ظرف بزرگ را پر از برنج کنید و گوشی خود را کاملا داخل ظرف برنج قرار دهید به طوری که برنج به طور کامل گوشی شما را در بر بگیرد. سپس اجازه دهید گوشی 48 تا 72 ساعت داخل برنج باقی بماند تا تمام آب داخل گوشی به تدریج توسط برنج جذب شود. شاید بپرسید که چرا برنج؟ برنج به خوبی رطوبت را جذب می کند علاوه بر این که در هر خانه ای موجود است. البته به جای برنج می توانید از بسته های ژل سیلیکونی در صورت در دسترس بودن نیز استفاده کنید.
  • پس از 48 تا 72 ساعت قرار گرفتن در برنج گوشی را خارج کرده و پس از اطمینان از خشک بود کامل آن، گوشی را روشن کنید. کمی با گوشی کار کنید و ببینید که آیا گوشی شما به درستی کار می کند یا خیر
  آموزش استفاده از توییتر Twitter ثبت نام و معرفی بخش ها

اقداماتی که در صورت خیس شدن گوشی باید از انجام آن ها خودداری کنید

حال که اقدامات ضروری در صورت خیس شدن گوشی را توضیح دادیم، بد نیست به اشتباهاتی که ممکن است بسیاری در چنین موقعیت هایی مرتکب شوند نیز اشاره کنیم:

روشن کردن یا روشن نگه داشتن گوشی پس از خارج کردن از آب: از آن جایی که آب رسانای جریان الکتریکی است ممکن است باعث ایجاد اتصال در گوشی روشن شود و آسیب های جبران ناپذیری به گوشی شما وارد کند پس گوشی خود را پس از خارج کردن از آب حتما خاموش کنید یا اگر خاموش بود از روشن کردن آن خوداری کنید.

به شارژ زدن گوشی: گوشی خیس را هرگز به شارژ نزنید. زیرا به همان دلیلی که در بالا توضیح دادیم باعث ایجاد اتصال و خرابی دائم گوشی می شود.

فشردن دکمه ها: بهتر است هیچ کدام از دکمه های فیزیکی گوشی خود را پس از خارج کردن از آب فشار ندهید زیرا ممکن است با این کار آب به قسمت های عمیق تر گوشی برود.

تکان دادن گوشی و فوت کردن یا دمیدن داخل گوشی: بهتر است گوشی خیس را تا حد ممکن زیاد حرکت یا تکان ندهید. از فوت کردن و دمیدن داخل گوشی خیس نیز خودداری کنید زیرا به همان دلیلی که توضیح دادیم باعث نفوذ آب و رطوبت به قسمت های داخلی تر می شود.

استفاده از وسایل دمنده نظیر سشوار برای خشک کردن گوشی: به هیچ وجه از وسایل دمنده ی هوا به خصوص هوای گرم نظیر سشوار برای خشک کردن گوشی خیس استفاده نکنید. زیرا نه تنها باعث نفوذ رطوبت به قسمت های داخلی می شود، هوای گرم ممکن است به قطعات داخلی گوشی آسیب برساند.

متاسفانه این نکته را هم باید بگوییم که تضمینی وجود ندارد که گوشی شما از طریق متودی که توضیح دادیم حتما نجات پیدا کند و هیچ آسیبی به آن نرسد. پس بهتر است که همیشه احتیاط و دقت لازم را در استفاده و حمل گوشی هوشمند با ارزش خود داشته باشید. گوشی خود را هرگز در نزدیکی شیر آب و ظرف و لیوان حاوی آب و سایر مایعات یا هر جایی که به آب و منابع آب نظیر استخر و حوض و … نزدیک است قرار ندهید و هنگام استفاده گوشی خود را محکم و با دقت در دست بگیرید یا به درستی در جیب و کیف خود قرار دهید تا احتمال افتادن آن کم باشد. امیدواریم که از آموزش امروز ما لذت برده باشید!

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید