صفحه اصلی > آموزش نرم افزار اندروید : آموزش حذف تاریخچه ی جستجو در مسیریاب Waze

آموزش حذف تاریخچه ی جستجو در مسیریاب Waze

حذف تاریخچه ی جستجوی در مسیریاب Waze

حذف تاریخچه ی جستجو در مسیریاب Waze

اپلیکیشن ویز (Waze) از بهترین و خوش نام ترین برنامه های مسیر یابی می باشد که امکانات فوق العاده و بسیار خوبش میلیون ها کاربر در سر تا سر جهان را جذب خود کرده است. اگر از کاربران این مسیریاب باشید مطمئناً جستجوهای زیادی را انجام داده اید و گاهی بد نیست تاریخچه ی جست و جو های تان را حذف کنید. در مسیریاب ویز هر بار که جستجوی جدیدی انجام می دهید و از آن جستجوی خاص برای یک مسیر استفاده می کنید ، به طور خودکار در تاریخچه ی جستجو برای استفاده در آینده ذخیره می شود. به این ترتیب دفعه ی بعدی که بخواهید از آن مقصد مجددا استفاده کنید دیگر لازم نیست نام آن را به طور کامل جست و جو کنید و روش خوبی در صرفه جویی در وقت و جست و جوی سریع خواهد بود. با این حال برخی کاربران ترجیح می دهند تا تاریخچه ی جست و جوی خود را پاک کنند. در مقاله ی امروز قصد داریم به این دسته از کاربران طریقه ی حذف تاریخچه ی جستجو در مسیریاب Waze را آموزش دهیم. تا پایان با ما همراه باشید!

دانلود ویز

روش اول: حذف تاریخچه از داخل اپلیکیشن ویز

شما از داخل اپلیکیشن ویز می توانید به آسانی تاریخچه ی جست و جو های خود را در دستگاه های اندرویدی یا iOS حذف کنید. برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید:

1.داخل دستگاه خود اپلیکیشن Waze را اجرا کنید.

2. در سمت چپ پایین صفحه ، بر روی آیکون ذره بین بزنید.

3.در زیر کادر جست و جوی Where to? لیستی از جست و جو های اخیری که انجام داده اید را مشاهده می کنید. در کنار هر یک از نتایج یک آیکون سه نقطه وجود دارد. بر روی یکی از آن ها بزنید.

حذف تاریخچه از داخل اپلیکیشن ویز-1

 

4.سپس یک منو با آپشن های مختلف باز می شود. در این منو آپشنی با عنوان Remove با آیکون سطل زباله وجود دارد. بر روی آن بزنید تا مورد انتخابی حذف شود.

حذف تاریخچه از داخل اپلیکیشن ویز-2

 

5.همین فرآیند را برای هر موردی که می خواهید حذف کنید تکرار کنید. به این ترتیب می توانید بخشی از تاریخچه ی جست و جو که به آن نیاز ندارید را حذف کرده و مواردی که می خواهید را نگه دارید.

این روش با وجود سادگی تا حدی خسته کننده است به خصوص اگر لیست تاریخچه ی جست و جوی شما طولانی باشد وقت زیادی از شما می گیرد. در نتیجه تنها در شرایطی کاربرد دارد که نخواهید تمام تاریخچه را یکجا حذف کنید و فقط به دنبال راهی برای حذف برخی از موارد جست و جو شده باشید.

اگر به دنبال روشی آسان تر و سریع برای حذف یکجای تاریخچه ی جست و جوی ویز هستید به سراغ روش بعدی که خدمت شما معرفی می کنیم بروید.

 

روش دوم: پاکسازی کش اپلیکیشن ویز

با پاکسازی کش برنامه ویز می توانید از شر تاریخچه ی جست و جو به طور یکجا خلاص شوید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  آموزش PicsArt Photo Studio ویرایش عکس در اندروید

1.در دستگاه اندرویدی خود به بخش تنظیمات یا Settings بروید.

2.به بخش Apps مراجعه کنید و به قسمت برنامه های نصب شده بروید.

3.اپلیکیشن Waze را پیدا و انتخاب کنید.

4.سپس گزینه ی Storage را انتخاب کنید.

5.حال بر روی دکمه ی CLEAR CACHE بزنید تا کش برنامه پاکسازی شود.

پاکسازی کش اپلیکیشن ویز

 

به این ترتیب کش برنامه همراه با تاریخچه ی جست و جو به طور یکجا حذف می شود. علاوه بر دستگاه های اندرویدی در دستگاه های iOS نیز می توانید به دو روش بالا تاریخچه ی جست و جوی مسیریاب ویز را پاک کنید.

حذف هر چند وقت یک بار تاریخچه ی جست و جوی ویز توسط توسعه دهندگان این برنامه نیز توصیه می شود زیرا ویز با ذخیره ی هر نتیجه مسیر آن را نیز دقیقا به همان صورت ذخیره می کند و دفعات بعدی که همان مقصد را مجددا جست و جو کنید ویز دقیقا همان نتیجه ی قبلی از داده های ذخیره شده را به شما توصیه می کند که این ممکن است روی مسیریابی شما تأثیر منفی بگذارد ، زیرا شما دیگر قادر به دریافت به روز ترین نتیجه و مسیر نخواهید بود. در نتیجه بد نیست که هر چند وقت یکبار تاریخچه ی جست و جوی تان را حذف کنید. امیدواریم که از آموزش امروز ما لذت برده باشید!

( 4.7 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید