صفحه اصلی > آموزش اندروید : آموزش قرار دادن قفل هوشمند روی گوشی اندروید

آموزش قرار دادن قفل هوشمند روی گوشی اندروید

آیا به تا به حال برایتان پیش آمده که در طول روز به طور مداوم و پشت سرهم قفل گوشیتان را باز کنید؟ احتمالا هربار که مجبور به این کار می شوید اعصابتان بهم می ریزد، این که به طور مداوم رمزتان رو وارد کنید یا هی اثر انگشتتان را برای شناسایی مقابل گوشیتان نگه دارد. خوشبتختانه سیستم عامل اندروید این روزها با پیش بینی قابلیت قفل هوشمند Smart Lock برای نسخه های Lollipop و بالاتر این مشکل را حل کرده است. قابلیت smart lock به شما این اجازه را می دهد تا موقعیت هایی را انتخاب کنید که درشان گویشتان به مدت دلخواهی به صورت قفل نشده باقی بمانند. برای مثال تنظیمات مکان های قابل اعتماد Trusted Location به شما اجازه می دهد تا در خانه اتان گوشیتان هیچگاه قفل نشود. این شما و این هم آموزش Smart Lock.

آموزش Smart Lock

قرار دادن قفل هوشمند روی گوشی اندروید

 

پیدا کردن تنظیمات قفل هوشمند Smart Lock

 

در این آموزش شما بدون استفاده از نرم افزار اندروید این کار را انجام می دهید !

 

1- ابتدا وارد تنظیمات settings شوید. سپس وارد بخش security or Lock screen and security شوید.

 

آموزش Smart Lock

2- گزینه ی Secure Lock Settings را انتخاب نمایید.

 

آموزش Smart Lock

3- از میان گذاشتن رمز عبور، گذاشتن الگو Pattern، قرار دادن Pin و یا استفاده از اثر انگشت(اگر گوشیتان پشتیبانی می کند) یکی را انتخاب نمایید.

 

4- گزینه ی قفل هوشمند Smart Lock را انتخاب نمایید.

 

آموزش Smart Lock

5- گزینه های بخش قفل هوشمند در گوشیتان ظاهر می شوند.

 

آموزش Smart Lock

حال که نحوه ی یافتن قفل هوشمند را یاد گرفتیم بیایید به گزینه های مختلف این ویژگی نگاهی بیندازیم.

 

تشخیص همراه بودن On-body Detection

 

این گزینه ی تنظیمات قفل هوشمند ساده ترین و آسان ترین گزینه برای استفاده می باشد. این گزینه از سنسورهای گوشیتان استفاده می کند تا بررسی کند که آیا شما آن را با خودتان حمل می کنید یا خیر. یک مشکلی که ممکن است پیش بیاید برای این گزینه این است که اگر شما گوشی قفل نشده اتان را به کسی بدهید امکان این که گوشی در دستان آن شخص برای هر مدتی باز بماند وجود دارد. البته بعضی از گوشی ها نحوه ی درس دست گرفتن خاص شما را یاد می گیرند و صرفا برای شما باز می مانند. یک مشکل احتمالی دیگر وقتی است که سوار یک وسیله نقلیه شده باشید. در این موارد ممکن است تا ده دقیقه طول بکشد تا گوشیتان باز شود. نحوه ی فعال کردن این گزینه را هم مرور می کنیم.

1- در منوی قفل هوشمند Smart Lock گزینه ی On-body Detection و یا «تشخیص همراه بودن» را انتخاب نمایید.

2- گوشیتان در دستتان به صورت طبیعی نگه دارید.

 

آموزش Smart Lock

مکان ها مطمئن Trusted Places

 

وقتی که این گزینه را فعال کنید گوشیتان از تنظیمات یافتن موقعیت جغرافیش استفاده می کند تا مکانی که درش قرار دارید را شناسایی نماید. برای مثال خانه اتان، محل کارتان یا هرجایی که احساس راحتی می کنید تا گوشیتان را باز نگه دارید. با انتخاب این گزینه تا زمانی گه گوشیتان به اینترنت متصل است و به برنامه ی یافتن موقعیت جغرافیاییش متصل است گوشیتان باز می ماند.

  آموزش اسکرین شات گرفتن در اندروید

قبل از این که این گزینه را فعال کنید مطمئن شوید مکان ها فعال هستند. اگر مطمئن نیستید که هستند یا خیر این کارها را بکنید.

1- وارید تنظیمات Settings شوید

2- بخش مکان ها Location را از قسمت ارتباطات Connections پیدا کنید.

3- بر روی گزینه ی Mode or Locating ضربه بزنید و سپس یکی از سه راه پیش رو را انتخاب نمایید؛ دقت بالا، ذخیره ی باطری و یا گزینه ی فقط دستگاه.

بعد از این که این قابلیت فعال شد می توانید از قابلیت مکان ها مطمئن Trusted Places استفاده کنید.

1- از منوی Smart Lock بر روی قسمت Trusted Places ضربه بزنید.

2- در تب باز شده بر روی خانه ضربه بزنید و سپس این مکان را روشن کنید.

آموزش Smart Lock

سایر قابلیت ها ممکن است برای تمام گوشی ها کار نکنند پس به بررسی تک به تک آن ها نمی پردازیم. با این حال استفاده از تمام آن ها نیز به سادگی باقی روش هاست. سوال های خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

( 5 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید