آموزش نرم افزار ویندوزآموزش فتوشاپ

آموزش کراپ و بریدن تصاویر در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ به عنوان بهترین ابزار ویرایش عکس در سرتاسر دنیا شناخته شده است و کارهای متفاوتی می توان با این نرم افزار کرد. یکی از ساده ترین نیازهایی که این نرم افزار برطرف می کند قابلیت بریدن تصاویر یا همان Crop کردن است که بوسیله آن تصاویر مختلفی را که می خواهیم می توانیم به اندازه دلخواه ببریم و دربیاوریم. این ابزار درواقع تعداد پیکسل هایی که یک تصویر دارد را تغییر می دهد و پیسکل هایی را که نمی خواهیم را از بین می برد. در این آموزش به چگونگی Crop کردن تصاویر با استفاده از فتوشاپ می پردازیم. این شما و این هم آموزش Crop با Photoshop.

آموزش Crop با Photoshop

آموزش بریدن تصاویر در فتوشاپ

 

در برنامه ی PhotoShop تصاویر را می توان با استفاده از ابزار Crop و یا با استفاده از دستور Crop به سایر مورد نظر رساند. ابتدا کار با ابزار Crop را آموزش می دهیم.

 

ابزار Crop

 

برای بریدن تصاویر با استفاده از ابزار Crop قدم های زیر را بر می داریم.

1- ابتدا ابزار Crop را از پنل ابزار در سمت چپ فتوشاپ انتخاب کنید و یا کلید C را بر روی کیبوردتان فشار دهید.

آموزش Crop با Photoshop

2- نشانگر موس را بر روی قسمتی از تصویر که گوشه ی تصویر نهایی خواهد بود ببرید و کلیک چپ موس را فشار دهید و نگه دارید.

 

3- همان طور که کیلک چپ موس را نگه داشته اید، موس را حرکت دهید و آن مقدار از تصویر را که می خواهید را انتخاب کنید.

 

آموزش Crop با Photoshop

4- انگشتتان را از روی کلید چپ موس بردارید. آن قسمتی از تصویر را که انتخاب کرده اید یک باکس ظاهر خواهد شد که در چهار گوشه اش علاماتی برای شناسایی راحت ترش وجود دارد که نشان می دهد هرچیزی خارج از این باکس حذف خواهد شد. اندازه ی این باکس را می توانید تغییر بدهید، به طور کامل برش دارید و یا بچرخانیدش.

  • برای برای تغییر دادن جایگاه باکس نشانگر موس را کاملا درون باکس ببرید، کلید چپ موس را نگه دارید و سپس موس را حرکت بدهید.
  •  

آموزش Crop با Photoshop

  • برای تغییر سایز مقدار انتخاب شده ی باکس، نشانگر موس را به یکی از چهار گوشه ی تصویر ببرید، کلید چپ را فشار دهید و موس را به مقدار دلخواه حرکت بدهید. اگر کلید Shift را بر روی کیبوردتان هنگام حرکت دادن موس نگه دارید، اندازه ی باکس به طور متساوی تغییر پیدا خواهد کرد.
  •  

آموزش Crop با Photoshop

  • برای چرخش باکس انتخاب شده، نشانگر موس را به یکی از چهار گوشه باکس ببرید تا نشانگر ظاهرش تغییر پیدا بکند به دو یک فلش دو طرفه ی خم شده و سپس کلید چپ موس را نگه داشته و موس را حرکت دهید.
  •  

آموزش Crop با Photoshop

5- بر روی کیبوردتان کلید Inter را فشار بدهید یا بر روی ایکون تیک در پایین پنل Options کلیک نمایید تا تصویرتان بریده شود. برای خنثی کردن عملیات انجام شده و نبریدن قسمت انتخاب شده کلید Esc را بر روی کیبوردتان فشار بدهید و یا بر روی آیکون ورود ممنوع در پنل Options کلیک کنید.

  آموزش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ Photoshop

 

استفاده از دستور Crop

برای استفاده از دستور Crop باید وارد منوی اصلی فتوشاپ در بالای این نرم افزار شویم.

1- ابزار Rectangular marquee را از پنل ابزار انتخاب نمایید.

2- بخشی را که می خواهید باقی بماند را انتخاب نمایید.

3- از تب Image در بالای فتوشاپ گزینه Crop را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب تصویر به اندازه دلخواه بریده خواهد شد. به یاد داشته باشید که با استفاده از روش دوم نمی توانید مقدار جایی را که می خواهید ببرید را تغییر دهید یا چرخشش بدهید.

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا