آموزش نرم افزار ویندوز

آموزش هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در VLC

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در مدیافایر VLC

VLC یک مدیا پلیر بسیار محبوب و یک نرم افزار متن باز است که بخاطر قابلیت های فراوان و استفاده ی آسان و طراحی خوبش به محبوبیت بالایی دست یافته است. با این حال با وجود قابلیت ها و امکانات فراوانی که در این نرم افزار گنجانده شده است اکثر کاربران از VLC تنها برای تماشای فیلم و ویدیو استفاده می کنند. اکثر ما ترجیح می دهیم زمانی که فیلمی خارجی تماشا می کنیم آن را با زبان اصلی و همراه با زیرنویس تماشا کنیم و خیلی وقت ها پیش می آید که زیرنویس ها تاخیر داشته باشند و یا عقب تر یا جلو تر از صوت فیلم باشند و این به این معنا ست که زیرنویس با فیلم هماهنگ نیست. جالب است که در چنین مواقعی اکثر افراد به دنبال زیرنویس دیگری می گردند یا از افراد دیگری درخواست می کنند تا زیرنویس را با فیلم هماهنگ کنند در حالی که خود می توانند به چند روش به آسانی و در کوتاه ترین زمان این کار را انجام دهند زیرا این کار آسان تر از آن است که فکرش را بکنید! در مقاله ی امروز طریقه ی هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم در مدیافایر VLC را خدمت شما توضیح می دهیم. با ما همراه باشید!

روش اول: تنظیم زیرنویس با استفاده از کلید های میانبر

زمانی که از کلید های کیبورد برای تنظیم سرعت زیرنویس استفاده می کنید میزان تغییر سرعت به اندازه ی ۵۰ میلی ثانیه می باشد یعنی هر بار که کلید را فشار می دهید سرعت به اندازه ی ۵۰ میلی ثانیه کم یا زیاد می شود و این ‌میزان ثابتی است که قابل تغییر نیست.

برای هماهنگ کردن زیرنویس در حین پخش فیلم:

  • اگر زیرنویس جلو تر از صدا بود کلید g را فشار دهید.
  • اگر زیرنویس عقب تر از صدا بود کلید h را فشار دهید.

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم-1

 

با استفاده از این دو کلید آنقدر زیرنویس را عقب و جلو کنید تا با صدای فیلم هماهنگ شود.

  آموزش چسباندن زیرنویس srt به فیلم با 4 متد

روش دوم: هماهنگ کردن زیرنویس از بخش تنظیمات

از بخش تنظیمات VLC به آپشن های بیشتری برای تنظیم سرعت و هماهنگ سازی زیرنویس دسترسی دارید و می توانید دقیق تر زیرنویس را تنظیم کنید. بدین منظور فیلم را پخش کنید و در حین پخش فیلم به بخش Tools > Track Synchronization بروید.

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم-2

 

سپس از مقابل Subtitle Track Synchronization می توانید با استفاده از دکمه های + و تعداد ترکی که می خواهید زیرنویس عقب یا جلو شود را وارد کنید. در این بخش همچنین قادر خواهید بود سرعت زیرنویس یا مدت زمان نمایش زیرنویس را تنظیم کنید.

هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم-3

 

همچنین یک آپشن همگام سازی پیشرفته در نرم افزار VLC وجود دارد که می توانید از آن تنها برای زمان هایی که زیرنویس ها نسبت به صوت دیرتر ظاهر می شوند استفاده کنید. برای استفاده از آن:

۱.زمانی که جمله ی مورد نظر را شنیدید کلید های ترکیبی shift + H را فشار دهید.

۲.سپس زمانی که زیرنویس مربوط به آن جمله ظاهر شد کلید های shift + J را فشار دهید.

۳‌.در نهایت کلید های shift + K را فشار دهید تا زیرنویس با صوت هماهنگ و سینک شود.

به این ترتیب به آسانی می توانید زیرنویس های تان را در نرم افزار VLC پلیر با فیلم هماهنگ کنید بدون این که نیاز به دانلود زیرنویس دیگری داشته باشید‌ یا از فرد دیگری بخواهید زیرنویس را برای شما هماهنگ کند.

نرم افزار های مرتبط:

دانلود VLC Media Player پلیر قدرتمند برای پخش فایل های صوتی و تصویری

 

( 4.7 از 5 ) از 4 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا