آموزش اندرویدآموزش نرم افزار اندروید

چگونه ویژگی‌ های اندروید 9 را روی گوشی قدیمی خود داشته باشیم؟

بسیاری از شما ممکن است توانایی استفاده از جدیدترین نسخه اندروید، نسخه پای، را روی گوشی خودتان نداشته باشید.چرا که همچون دفعات پیشین، که مدت زمان بسیار زیادی طول کشید تا جدیدترین نسخه اندروید روی همه ی گوشی ها بیاید، لیست گوشی هایی که هم اکنون می توانند از این نسخه استفاده کننده محدود می باشد. ضمن این که ممکن است دیگر گوشی شما نتواند اصلا از اپدیت جدید استسفاده بکند. اما قابلیت خوب سیستم عام اندریود این است که، شما هیچ وقت دست خالی رها نمی شوید. با تشکر از میلیون ها برنامه و برنامه نویس اندروید در سرتاسر دنیا، شما می توانید جدیدترین ویژگی های اندروید پای را، همین الان بر روی گوشی خود داشته باشید. شاید حتی با ابزار مناسب بتوانید کاری بکنید تا گوشیتان مشابه با گوگل پیکسل شود. پس این شما و این هم آموزش فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر.

Android Pie 1 1 فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

نصب اندروید 9 روی سایر گوشی ها

جایگزین های رابط کاربری اندروید 9 Pie

1- چگونه Pie Pixel Launcher را بدست بیاوریم؟

با این که خیلی از لانچرهای برتر اندروید اجازه ی شخصی سازی UI ی اندروید را به کاربر می دهند، به نظر می رسد که هنوز هیچکس نتوانسته به خوبی ویژگی های لانچر Pie را تقلید کند.

با این حال برنامه نویسی توانسته با موفقیت این لانچر را به دیگر گوشی های اندروید بیاورد آن هم با استفاده از برنامه ی Rootless Launcher.

 

untitled 6 فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

این برنامه با موفقیت توانسته همان صفحه نمایش با سرچ بار گوگ در پایین صفحه دسترسی به اپ ها را بالا کشیدن صفحه را تقلید نمایید. اضافه بر این، این لانچر همچنین اپ های پیشنهادی Android P را هم شامل می شود.

تنها نکته این است که برای دسترسی کامل به این قابلیت ها باید یک اپ اضافه را هم نصب نمایید.

 

2- چگونه قابلیت Gesture Navigation موجود در Android P را بدست آوریم؟

 

Android P navigation gestures فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

بزرگترین تغییر از نسخه پیشین اندروید، Android 8.1 Oreo، چگونگی جست و جو و گشت و گذار در گوشیتان می باشد. با نسخه جدید اندریود، گوگل با چیزی مشابه به Gesture Navigation مخصوص گوشی های iPhone روی آورده است و تمام دکمه ی روی صفحه برای گشت و گذار را به طول کامل از بین برده.

از آن جایی که اپ های Gesture Navigation چیز جدیدی نیستند، ما مشاهده کردیم که بهترینِ این اپ ها توسط شرکت XDA تولید شده و استفاده از برنامه ای شرکت راه بسیار خوبی برای داشتن بزرگترین تغییر جدید ترین نسخه اندروید روی گوشی های قدیمی تر می باشد.

 

Android Gestures Navigation Gestures App 1 فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

این برنامه قرص هایی شبیه به قرص های iPhone X در پایین صفحه ایجاد می کند که بسیاری از شخصی سازی های gesture ی را در اختیار کاربر قرار می دهد. برای پنهان کردن دکمه های گشت و گذار روی صفحه نیز شما باید از ابزار ADB  برای آن استفاده نمایید.

تمام دستور و العمل های مربوط به این اپ درون خود اپ موجود می باشد و شما می توانید این برنامه را از این جا دانلود نمایید.

 

3- چگونه قابلیت سایه نوتیفیکشین Notification Shade را بدست اوریم؟

 

Android P vs Android Oreo فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

آخرین نسخه اندروید، آپدیت های بزرگری پیرامون موضوع نوتیفیکشین داشته است. از لبه های گردِ کارت های نوتیفیکشین گرفته تا آیکون های دسترسی سریع، کلیت فابلیت نوتیفیکشین تغییر کرده است.

  آموزش دانلود ویدیو و عکس از پینترست Pinterest با 5 روش

با این که این UI به نظر می رسد که قابلیتی مختص به Android P باشد، ما برنامه ای پیدا کردیم که پنل نوتیفیکیشن مشابه به Android 9 را در اختیار گوشی شما نیز قرار می دهد.

برای استفاده از این برنامه به این جا بروید.

 

Power Shade Android Pie Notification فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

با در اختیار گذاشتن، اجازه های مناسب، این اپ می تواند بلافاصله پنل Android 9 را برای شما شبیه سازی نماید. این اپ همچنین به شما اجازه می دهد تا تم نوتیفیکشین ها را نیز تغییر بدهید. برای مثال می توانید رنگ پیش زمینه یا پس زمینه را تغییر دهید یا به عنوان مثال شفافیت نوتیفیکشین ها را تغییر دهید و الخ.

 

4- چگونه اسلایدر تغییر صدای Android pie را بدست آوریم؟

 

Android P Volume buttons فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

یکی دیگر از تغییرات بزرگ این نسخه از اندریود، اسلایدر تنظیم صدا می باشد. دیگر در این نسخه خبری از پاپ آپ هایی که در بالای صفحه بودند نیست. اکنون دیزاینی که بیشتر در مرکز قرار دارد برای اسلایدر صدا در نظر گرفته شده و پاپ آپش در سمت راست گوشی قرار دارد، جایی که استفاده از آن بسیار راحت تر می باشد.

برای دسترسی داشتن به این قابلیت باید این برنامه را از این جا دانلود نمایید.

Volume Pie فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

این برنامه که VolumePie نام دارد به شما ظاهری کاملا مشابه با جدیدترین آپدیت می دهد.

جایگزین های ویژگی های Android 9 Pie

1- چگونه قابلیت Digital Wellbeing را بدست آوریم؟

احتمالا مورد علاقه ترین ویژگی این جدیدترین نسخه اندروید، Digital Wellbeing می باشد که در بخش تنظیمات گوشی قرار می گیرد که به شما زمانی که روی گوشی روی بخش های مختلف گذرانده اید را نمایش می دهد.

 

Android Pie digital Wellbeing Settings e1534232804637 فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

با این که نسخه رسمی تنها با گوشی موبایل Pixel همخوانی دارد، چندین اپلیکیشن وجود دارد که این کارِ این آپدیت را دقیقا شبیه سازی می کند. از میان این اپ ها، به نظر می رسد که بهترین Instant باشد که شما می توانید آن را از اینجا دانلود نمایید.

 

Digital Wellbeing alternative فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

این برنامه همچین اطلاعات زمان خواب و زمان ورزش کردنتان را نیز برایتان جمع آوری می کند. و برخلاف نسخه اصلی Digital WellbeingT ، این برنامه به شما اجازه می دهد تا برای استفاده از زمانتان هدف گذاری نمایید.

 

2- چگونه قابلیت Notch Simulator را بدست آوریم؟

 

Android P notch feature فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

اگر شما یک برنامه نویس هستید یا می خواهید با گوشیتان ور بروید، این قابلیت notch simulator ممکن است برایتان جالب باشد.

 

Notch simulator فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

برای تشابه سازی این قابلیت می توایند برنامه ی Noth را از اینجا دانلود کنید. این برنامه ها بخش سیاهی را در بالای صفحه گوشیتان اضافه می کنند. شما می توانید ارتفاع و عرض این بخش را کم و زیاد کنید.

 

iPhone X notch 1 فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

3- چگونه ویژگی مزاحم نشدن Do Not Disturb مربوط به اندروید 9 را بدست آوریم؟

 

نسخه ی جدید Do Not Disturb (DND) مزاحمت های تصویری را بلاک می کند، مثل مخفی کردن نوتفیکیشن های درحال آمدن و آیکون های وضعیت.

 

Android P Do not Disturb فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

برای گرفتن این قابلیت بر روی گوشیه های قدیمی خود، برنامه ی Do Not Disturb – DND – ZenMode را که شامل block visual disturbances را از این جا دانلود کنید.

 

Android Pie Do not Disturb فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

برنامه دیگری که به نظر می رسد می تواند جالب باشد، Wandle نام دارد که می توانید از این جا دانلودش کنید. این برنامه تمام نوتیفیکیشن هایتان را در صفحه ی جدایی جمع آوری می کند تا وقتی که مشغول هستید مزاحمتان نوشند.

  آموزش استفاده از شیریت Shareit در اندروید

 

Wandle Android Pie alterantive فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

4- چگونه پاسخ هوشمند Smart Reply را بگیریم؟

 

Message notification Android P فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

یکی از ویژگی های مورد علاقه این جدیدترین نسخه اندروید، اندروید 9، ویژگی پاسخ هوشمند یا همان Smart Reply می باشد. پاسخ های خودکاری که شما به جای تایپ کردن فقط بر رویشان ضربه می زنید تا ارسال شوند. تا پی از این، این قابلیت فقط مختص برنامه هایی مانند برنامه اس ام اس بود، اما با اندروید پی، این ویژگی برای پنل نوتیفیکیشن نیز در دسترس می باشد.

شما می توانید APK برای Smart Reply را از این جا دانلود کنید تا بتوانید از این قابلیت استفاده نمایید.

 

Android P alternative Smart Reply فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

 

کاربران گوشی همراه گوگل پیکسل تنها تعداد محدودی از قابلیت های اسمارت پلی را دارا می باشند، اما این اپ ویژگهی ها و قابلیت های خیلی زیادی دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. برای مثال این اپلیکیشن می تواند به طور خودکار به جای شما پاسخ دهد بسته به فعالیتی که دارید می کنید یا مکانی که در آن قرار دارید.

5- چگونه قابلیت Lockdown Mode را به دست آوریم؟

 

Lockdown Mode Android P فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

Lockdown Mode قابلیت امنیتی جدیدی در اندروید پای می باشد که اگر با آن کار بکنید، اسکنر اثر انشگت و فیس آنلاک را غیرفعال می کند. این ویژگی همچنین محتوای لاک اسکرین را پنهان می کند و از شما می خواد که پسورد و یا پترنتان را برای دسترسی به گوشی وارد نمایید.

 

Android Pie Lockdown Mode فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

بهترین جایگزین برای این قابلیت، این برنامه ی APK Mirror است که می توانید به آن از این جا دسترسی پیدا کنید.  با این که این برنامه گزینه ی Lockdown را به منوی پاور اضافه نمی کند، فعالیت و کارکردش همچون نسخه اورجینال می باشد. برای استفاده از این قابلیت کافی است که این برنامه را توی گوشیتان باز نمایید.

6- چگونه ویژگی ویرایشگر اسکرین شات Screenshot Editor را به دست آوریم؟

Screenshot Editor Android P 250x420 فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا اسکرین شات هایی را که می گیرید را قبل از ذخیره کردن یا فرستادن برای کسی ویرایش نمایید.

برخلاف فشردن گزینه ی EDIT یا ویرایش توی پنل نوتیفکیشن اندروید پای، شما ابتدا نیاز دارید که اسکرین شاتی که گرفته اید را با استفاده از این برنامه کاربردی به اسم Markup که از این جا می توانید بگیریدش را به اشتراک بگذارید و سپس همان کارکردی که نسخه اورجینال در اختیارتان می گذارد را در اختیار خواهید داشت.

 

Android Pie Markup فعال کردن اندروید 9 روی گوشی های قدیمی تر

 

 

این برنامه های جایگزین بهترین برنامه ها و اپلیکیشن ها برای تقلید از ویژگی های نوینِ جدیدترین نسخه اندروید بودند. اگر سوالی در باره ی هریک داشتید با ما در میان بگذارید. یا اگر جاگزین های بهتری  پیدا کردید در کامنت ها به اشتراک بگذارید و به گوش ما برسانید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد تا بتوانید با استفاده از گوشی قدیمی خود نیز به این جدیدترین ویژگی ها دسترسی پیدا کنید و لذت ببرید.

 

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا