صفحه اصلی > آموزش نرم افزار اندروید : آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت ( مترجم گوگل ) به صورت آفلاین روی گوشی

آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت ( مترجم گوگل ) به صورت آفلاین روی گوشی

گوگل ترنسلیت تنها یک ابزار آنلاین و مخاص به اینترنت نیست. آپ های مختلفی از این سرویس برای گوشی های همراه وجود دارد که از این سرویس آنلاین چه به صورت نوشتاری و چه به صورت گفتاری استفاده می کنند. همچنین شما می توانید با از یک پاراگراف نوشته با دوربین عکس بگیرید و اپ مورد نظر با استفاده از تکنولوژی OCR آن متن را ترجمه خواهد کرد. اما از آنجایی که اپلیکیشن از یک سرویس وب استفاده میکند، منطقی به نظر می رسد که برای استفاده از آن نیاز به ارتباط آنلاین داشته باشید. با این حال اگر از گوگل ترنسلیت بخواهید استفاده کنید ممکن است همیشه به اینترنت دسترسی نداشته باشید. برای این کار شما احتیاج دارید تا پکیج زبان مورد نظرتان را دانلود کنید. در این آموزش به چگونگی انجام این کار می پردازیم. این شما و این هم آموزش گوگل ترنسلیت آفلاین.

Google Translate گوگل ترنسلیت آفلاین

آموزش استفاده از مترجم گوگل  ( گوگل ترنسلیت  )

ابتدا قبل از هرچیز، اپ گوگل ترنسلیت را درون گوشیتان باز نمایید. وارد تب تنظیمات یا Settings شوید و بر روی گزینه ی  Offline Translation ضربه بزنید. درون صفحه ای که باز می شود، بر روی دکمه‌ی اضافه کردن + ضربه بزنید. سپس به دنبال زبانی که می خواهید به آن ترجمه کنید بگردید و آن را انتخاب نمایید.

 

گوگل ترنسلیت آفلاین

وقتی که زبان مورد نظر را انتخاب کردید، بر روی دکمه ی دانلود Download ضربه بزنید. قبل از آن که بتوانید از این پکیج زبانی استفاده کنید باید منتظر بمانید تا به طور کامل دانلود شود. اگر به هر دلیلی قبل از تمام شدن دانلود کامل پکیج، دسترسیتان به اینترنت قطع شود، نمی توانید از برنامه وقتی که آفلاین هستید استفاده نمایید.

 

گوگل ترنسلیت آفلاین

 

این قابلیت هم برای سیستم عامل اندروید و هم سیستم عامل ios در دسترس می باشد. نکته ی قابل ذکر آن است که اگر در آینده حافظه گوشیتان پر شد و نیاز به فضای خالی داشتید می توانید این پک زبانی که دانلود کردید را پاک نمایید. برای حذف کردن یک زبان دانلود شده، مشابه با گام قبلی، وارد تب Offline Translation  شوید و در آن صفحه می توایند یک دکمه‌ی خاک‌انداز را مشاهده کنید در کنار زبانی که دانلود کرده اید. بر روی دکمه کلیک کنید و زبان مورد انتخابتان حذف خواهد شد.

پکیج زبانی که دانلود کردید به شما اجازه ی ترجمه به صورت گفتاری را نیز می دهید، در کنار ترجمه ی متن و ترجمه ی عکس های گرفته شده از متن. لازم به ذکر است که پکی که دانلود کرده اید تا دوره ای از زمان برایتان به طور کامل ترجمه خواهد کرد، اما خیلی مواقع این پک های زبانی آپدیت می شوند، برای همین خوب است که هرچند وقت یک بار برگردید و هر اپدیتی که در دسترس می باشد را نصب نمایید.

( 3.6 از 5 ) از 5 رای

دیدگاهتان را بنویسید