صفحه اصلی > آموزش ویندوز 10 : آموزش نصب افزونه ی آنتی ویروس Application Guard بر روی کروم و موزیلا

آموزش نصب افزونه ی آنتی ویروس Application Guard بر روی کروم و موزیلا

نصب افزونه ی Application Guard بر روی کروم و موزیلا

مایکروسافت به تازگی افزونه ای تحت عنوان Windows Defender Application Guard یا به اختصار WDAG را برای دو مرورگر قدرتمند کروم و موزیلا منتشر کرده است. این افزونه به منظور محافظت بیشتر از حملات هکر ها و بدافزار ها عرضه شده است. این افزونه آدرس سایت هایی که از آن ها بازدید می کنید را بررسی کرده و در صورت وجود خطر و مشکوک بودن سایت، آن را بلاک کرده و از این طریق از اطلاعات شخصی شما محافظت می کند. در آموزش امروز قصد داریم طریقه ی افزودن افزونه ی Windows Defender Application Guard به مرورگر های موزیلا و کروم را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

نکته: برای استفاده از افزونه ی Windows Defender Application Guard به ویرایش Enterprise یا Pro ویندوز 10 نسخه ی 1803 یا بالاتر نیاز دارید.

آماده سازی سیستم برای نصب Application Guard

نصب Windows Defender Application Guard به سادگی نصب یک افزونه ی معمولی نیست و قبل از نصب افزونه ی WDAG باید تغییراتی در سیستم خود اعمال کنید. بدین منظور:

۱.در کیبورد خود کلید Windows را فشار دهید.

۲.عبارت features را کادر جست و جو تایپ کنید.

۳.از لیست نتایج به نمایش در آمده گزینه ی Turn Windows features on or off را انتخاب کنید.

۴.حال در پنجره ی باز شده به پایین اسکرول کنید و تیک گزینه ی Windows Defender Application Guard را بزنید، سپس بر روی OK کلیک کنید.

آماده سازی سیستم-1

 

۵.در نهایت کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

پس از آغاز مجدد ویندوز Windows Defender Application Guard Companion را از استورِ مایکروسافت دانلود و نصب کنید. سپس اگر مرورگر تان باز بود آن را ببندید و مجددا اجرا کنید.

آماده سازی سیستم-2

  آموزش همگام سازی افزونه IDM با مرورگر فایرفاکس،کروم و مایکروسافت اج

نصب افزونه ی Application Guard بر روی کروم و موزیلا

پس از انجام مراحل بالا و آماده سازی های لازم، اکنون می توانید افزونه ی WDAG را از بخش Extension بر روی مرورگر های کروم و موزیلا نصب کنید.

نصب افزونه ی Application Guard بر روی کروم و موزیلا-1

 

پس از نصب افزونه می توانید با خیال راحت از مرورگر های خود استفاده کنید. این افزونه آدرس سایت مورد نظر را با توجه به لیست سایت های قابل اعتماد Windows Defender بررسی می کند. در صورتی که سایت مورد نظر جزوی از این لیست نباشد و سایت مشکوک باشد، این سایت در یک برگه ی ایزوله در مرورگر اج (Edge ) باز می شود. و به این ترتیب می توانید بدون هیچ خطری سایت مورد نظر را مرور کنید.

برای انجام تنظیمات این افزونه کافیست بر روی آیکون آن در بالای مرورگر کلیک کنید. برای جلوگیری از جمع آوری داده ها بر روی دکمه ی تاگل Microsoft diagnostic data collection کلیک کرده و آن را غیرفعال کنید.

نصب افزونه ی Application Guard بر روی کروم و موزیلا-2

 

اگر به سایت خاصی مشکوک هستید و می خواهید آن را بررسی کنید بر روی New application guard window کلیک کنید. به این ترتیب سایت مورد نظر در مرورگر اج باز می شود.

به این ترتیب می توانید با اطمینان کامل از مرورگر موزیلا و کروم استفاده کنید.

نرم افزار های مرتبط:

دانلود مرورگر گوگل کروم

دانلود مرورگر موزیلا فایرفاکس

دانلود ویندوز 10

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید