صفحه اصلی > آموزش ویندوز 10 : آموزش افزایش آیتم های لیست پرش در ویندوز 10

آموزش افزایش آیتم های لیست پرش در ویندوز 10

افزایش آیتم های لیست پرش در ویندوز 10

لیست پرش یا jump list قابلیتی است که از زمان ویندوز 7 در ویندوز وجود دارد. شاید اسم آن برای بسیاری از شما زیاد آشنا نباشد ولی مطمئنا همه ی شما با این قابلیت آشنایی دارید. لیست پرش همان لیستی است که در هنگام راست کلیک بر روی آیکون یک برنامه در نوار وظیفه باز می شود و نشانگر آیتم هایی است که اخیرا بر روی آن ها در برنامه ی مورد نظر کار کرده اید و از این طریق می توانید به این فعالیت ها یا آیتم های اخیر دسترسی پیدا کنید. در نسخه های اخیر ویندوز شما می توانید تعداد آیتم های این لیست را افزایش دهید. در مقاله ی امروز قصد داریم نحوه ی افزایش آیتم های لیست پرش ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

طریقه ی افزایش آیتم های لیست پرش

به طور پیش فرض حداکثر تعداد آیتم هایی که در لیست پرش یا jump list به نمایش در می آید ۱۲ مورد می باشد. با این حال از طریق ویرایشگر رجیستری ویندوز می توانید این تعداد را افزایش یا کاهش دهید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

۱.منوی استارت را باز کرده و در کادر جست و جو عبارت regedit را جست و جو کنید. سپس از نتایج به نمایش درآمده آن را انتخاب کنید.

۲.حال در Registry Editor به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

۳.حال بر روی Advanced راست کلیک کرده و از لیست باز شده ابتدا New و سپس DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و نام آن را JumpListItems_Maximum بگذارید.

طریقه ی افزایش آیتم های لیست پرش-1

 

۴.اکنون بر روی کلید JumpListItems_Maximum که ساخته اید کلیک دو تایی کنید.

۵.حال در قسمت Value data تعداد آیتم هایی که می خواهید در لیست پرش به نمایش در بیاید را وارد کنید و بر روی OK کلیک کنید. برای مثال ما در تصویر زیر عدد ۲۵ را وارد کرده ایم.

طریقه ی افزایش آیتم های لیست پرش-2

 

در نهایت از ویرایشگر رجیستری خارج شوید. به این ترتیب تعداد آیتم های لیست پرش برنامه های موجود در نوار وظیفه به عددی که در بخش Value data وارد کردید تغییر پیدا می کند.

  آموزش افزودن Run به منوی استارت در ویندوز 10

به طور مثال ما در بخش Value data عدد ۲۵ را وارد کردیم و همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید لیست پرش بسیار بزرگ شده به طوری که تمام تصویر را گرفته است. هرچند این کار دسترسی به آیتم های اخیر را برای شما آسان تر می کند ولی بهتر است شما عدد کوچک تری را وارد کنید.

طریقه ی افزایش آیتم های لیست پرش-3

 

اگر هم می خواهید لیست پرش کوچکتر و جمع و جور تری داشته باشید یک عدد کوچکتر از ۱۲ را در بخش Value data وارد کنید.

نرم افزار های پیشنهادی:

دانلود ویندوز 10

( 4 از 5 ) از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید