صفحه اصلی > آموزش های متفرقه : آموزش غیرفعال کردن بیکسبی ( Bixby ) دستیار صوتی در گوشی های سامسونگ

آموزش غیرفعال کردن بیکسبی ( Bixby ) دستیار صوتی در گوشی های سامسونگ

غیرفعال کردن بیکسبی در گوشی های سامسونگ

دستیار هوشمند سامسونگ که با نام بیکسبی (Bixby) شناخته می شود قابلیت های فراوانی دارد. این دستیار مجازی در بسیاری از کار ها به شما کمک کرده و کار ها را برای شما آسان میکند. با این حال خیلی از کاربران از این قابلیت استقبال نکرده و آنچنان که باید طرفدار این دستیار هوشمند نیستند و آن را بی استفاده می دانند. چنان چه شما هم جزء این دسته از کاربران هستید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. در این مقاله قصد داریم طریقه ی غیرفعال کردن دستیار هوشمند بیکسبی در گوشی های سامسونگ را به طور کامل به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

گوشی های مدل Galaxy S8 ، Galaxy S9 ، Galaxy Note 8 و Galaxy Note 9 سامسونگ همگی مجهز به برنامه ی بیکسبی و دکمه ی فیزیکی مخصوص آن هستند. البته Galaxy Note 9 مجهز به نرم افزار Bixby 2.0 است و در حال حاضر تنظیماتی برای غیرفعال کردن دکمه ی فیزیکی بیکسبی در آن وجود ندارد. با این حال کاربران Galaxy Note 9 هنوز می توانند ویژگی های Bixby Home و Bixby Voice را در صورت تمایل در این مدل غیرفعال کنند.

 

غیر فعال سازی بیکسبی Bixby

برای غیرفعال کردن قابلیت بیکسبی ابتدا باید وارد اکانت سامسونگ خود شوید تا به تنطیمات بیکسبی دسترسی پیدا کنید. بدین منظور:

۱.دکمه ی بیکسبی را فشار دهید یا صفحه ی گوشی تان را به سمت راست بکشید تا بخش Bixby Home باز شود.

۲.بر روی Next بزنید.

۳.حال زبان Bixby Voice را انتخاب کنید

۴.سپس بر روی Sign In بزنید.

۵.نام کاربری و پسورد اکانت سامسونگ خود را وارد کرده و لاگین شوید.

غیر فعال سازی بیکسبی

 

نکته: اگر اکانت سامسونگ ندارید، باید یک اکانت بسازید. برای ساخت اکانت در صفحه ی ورود به اکانت بر روی create account بزنید. اطلاعات لازم را وارد کنید و اکانت خود را بسازید!

غیرفعال سازی دکمه ی بیکسبی Bixby

دکمه ی بیکسبی در سمت چپ اکثر گوشی های سامسونگ و در زیر دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار دارد. بسیاری از کاربران به صورت تصادفی این دکمه را فشار می دهند و به طور ناخواسته برنامه ی بیکسبی را باز می کنند. این باعث اختلال در کاری که کاربر در آن لحظه با گوشی خود انجام می دهد شده و از این جهت موجب عصبانیت و آزار بسیاری از کاربران می شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می دهند این دکمه را غیرفعال کنند.

غیر فعال کردن دکمه ی بیکسبی در گوشی های Galaxy S8 ، Galaxy S9 و Galaxy Note 8 به آسانی قابل انجام است. شما می توانید به آسانی از صفحه ی اصلی بیکسبی به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید:

۱.دکمه ی بیکسبی را فشار دهید یا صفحه ی گوشی تان را به سمت راست بکشید تا بخش Bixby Home باز شود.

۲.بر روی آیکون Settings واقع در گوشه ی بالای تصویر بزنید.

۳.حال دکمه ی تاگل آپشن Bixby key را در حالت غیر فعال قرار دهید.

غیرفعال سازی دکمه ی بیکسبی

  آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت ( مترجم گوگل ) به صورت آفلاین روی گوشی

غیرفعال کردن قسمت Bixby Home

اگر دکمه ی فیزیکی بیکسبی را غیرفعال کنید هنوز با کشیدن دست خود به سمت راست بر روی صفحه ی گوشی می توانید صفحه ی اصلی برنامه ی بیکسبی را باز کنید. شما می توانید با غیرفعال کردن Bixby Home این ویژگی را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی در گوشی های مدل Galaxy S8 ، Galaxy S9 ، Galaxy Note 8 و Galaxy Note 9 :

۱.بر روی بخشی خالی در صفحه ی گوشی خود فشار دهید و نگه دارید.

۲.به سمت چپ تصویر بکشید تا به بخش Bixby Home برسید.

۳.حال دکمه ی تاگل مختص به آن را در حالت غیر فعال قرار دهید.

غیرفعال کردن قسمت Bixby Home

 

غیرفعال کردن ویژگی Bixby Voice

غیرفعال کردن این ویژگی نیز به آسانی امکان پذیر است. برای غیرفعال کردن Bixby Voice در گوشی های مدل Galaxy S8 ، Galaxy S9 ، Galaxy Note 8 و Galaxy Note 9 :

۱.در صفحه ی اصلی بیکسبی بر روی آیکون سه نقطه ی گوشه ی تصویر بزنید.

غیرفعال کردن بیکسبی ویس-1

 

۲.از منوی باز شده گزینه ی Settings را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن بیکسبی ویس-2

 

۳.حال دکمه ی تاگل آپشن Bixby Voice را در حالت غیر فعال قرار دهید.

غیرفعال کردن بیکسبی ویس-3

 

سایر قابلیت های بیکسبی

با غیرفعال سازی دکمه ی فیزیکی بیکسبی، Bixby Home و Bixby Voice این دستیار هوشمند تقریبا به طور کامل خاموش و غیرفعال می شود. با این حال برخی از قابلیت های دیگر آن نظیر Bixby Vision در دوربین گوشی هنوز کار می کند.

اگر کاربران این گوشی ها تمایلی به استفاده از این قابلیت ندارند، در هنگام استفاده از دوربین سامسونگ می توانند راه اندازی مختص به این ویژگی را رد (skip) کنند و آپشن Bixby Vision را انتخاب نکنند.

سایر قابلیت های بیکسبی

( 5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید