صفحه اصلی > آموزش فتوشاپ : آموزش سفید کردن دندان ها با فتوشاپ

آموزش سفید کردن دندان ها با فتوشاپ

در این آموزش به شما نشان می دهیم که چگونه با استفاده از برنامه فتوشاپ دندان ها را درون عکس هایتان سفید نمایید. با استفاده از ابزار Hue/Saturation می توان هم دندان ها را سفید و هم براق کرد. ابتدا چگونگی انجام این کار برای یک شخص را آموزش داده و سپس با استفاده از لایه های متفاوت این کار را برای افراد دیگر نیز انجام می دهیم. این شما و این هم سفید کردن دندان ها با Photoshop. لازم به ذکر است که در این اموزش از Photoshop CC استفاده شده اما از آن جایی که ابزارهای استفاده شده در سایر ورژن های فتوشاپ نیز هستند می توانید از ورژن های دیگر نیز استفاده نمایید. در این آموزش روش سفید کردن دندادن ها با فتوشاپ را به شما آموزش می دهیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

آموزش سفید کردن دندان با فتوشاپ

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، می توان زردی دندان ها را مشاهده کرد، مخصوصا دندان های آقایی که در سمت راست است. علاوه بر این درخشش دندان های هردو نفر را می توان بهبود داد. با استفاده از ابزار Hue/Saturation  می توان به راحتی به این دو هدف دست یافت

سفید کردن دندان ها با Photoshop

1- انتخاب ابزار Lasso Tool

در ابتدا باید دندان ها را انتخاب کنیم. برای این کار ابزار Lasso Tool را از منوی ابزار انتخاب می نماییم

سفید کردن دندان ها با Photoshop

2- انتخاب کردن دندان ها

اگر در تصویرتان دو شخص یا بیشتر وجود داشته باشند ممکن است وسوسه شوید که دندان های همه ی افراد را همزمان انتخاب نمایید. اما مشکل این جاست که دندان های هر شخص با فرد دیگر متفاوت است و نیاز به تنظیمات مخصوص به خود را دارد. به همین علت اگر دندان هر فرد را جدا جدا سفید نمایید نتیجه بهتری نصیبتان می شود. ما با مرد سمت راستی شروع می کنیم.

با استفاده از ابزار Lasso Tool دندان های مرد را انتخاب کنید. اگر کارتان دقیق نیست نگران نشوید زیرا بعدا می توان به راحتی اشتباهات را تصحیح نمود. فقط با استفاده از ابزار کناره های دندان را انتخاب کنید و سعی کنید تا جای ممکن به لبه های دندان ها نزدیک شوید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

3- اضافه کردن لایه ی Hue/saturation

در انتهای منوی لایه ها Layers با کلیک بر روی آیکون New Fill or Adjustment Layer این ابزار را انتخاب نمایید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

در تب باز شده Hue/saturation را انتخاب نمایید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

بعد از این کار یک لایه ی Hue/saturation بالای لایه ی پس زمینه  Background layer ظاهر می شود.

 

سفید کردن دندان ها با Photoshop

4- تغییر دادن The Edit Option به Yellows

کنترل پنل و گزینه های ابزار Hue/Saturation را می توان در بخش Properties panel پیدا کرد. حالت اصلی Hue/saturation باعث می شود تا تغییر دادن این ابزار سبب تغییر رنگ تمامی رنگ ها به طور مساوی شود، دلیل این امر این است که بخش Edit این ابزار بر روی گزینه ی Master تنظیم شده است.

 

سفید کردن دندان ها با Photoshop

برای ویرایش رنگ های زردِ عکس، تا بتوانیم رنگ زرد دندان را از بین برداریم، باید در بخش Edit گزینه Yellows را  انتخاب نمایید.

 

سفید کردن دندان ها با Photoshop

5- نوار Saturation رنگ زرد را کاهش دهید

بر روی نوار Saturation کیلک کنید و  بکشیدش به سمت چپ. هرچه بیشتر به سمت چپ بکشید میزان زردی دندان کمتر خواهد شد و در نتیجه سفید تر می شود. با این حال در نظر داشته باشید که دندان ها به طور طبیعی اندکی رنگ زرد درون خود دارند. اگر نوار را بیش از حد به سمت چپ بکشید مثل تصویر زیر:

سفید کردن دندان ها با Photoshop

تمام زردی دندان را از بین خواهید برد و با دندانی بی روح و مصنوعی مواجه خواهید شد

سفید کردن دندان ها با Photoshop

در عوض باید همان طور که در حال کم کردن زردی دندان هستید، یک چشمتان به تصویرتان باشد تا به حد کافی زردی باقی بگذارید تا دندان طبیعی به نظر برسد. تنظیمات مورد نیازتان بسته به تصویرتان و زردی دندانی که می خواهید سفیدش بکنید دارد. برای این تصویر Saturation بهتر است بر روی 80- قرار بگیرد.

 

سفید کردن دندان ها با Photoshop

  • مقایسه قبل و بعد از سفید کردن دندان

برای این که نتیجه را بتوان به صورت بهتری قضاوت کرد میاییم و ورژن قبل و بعد از سفیدی دندان ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم. در پنل Layers بر روی آیکون چشمِ Hue/saturation کلیک نمایید. یک بار کلیک نمایید تا افکتی که تا به حال به تصویر داده اید پنهان شود. دوباره بر رویش کلیک کنید تا ورژن بعد از سفید کردن نمایش داده شود.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

این جا تصویری برای مقایسه قرار می دهیم. سمت چپ دندان ها، تصویر اصلی است و سمت را سفید شده ی دندان ها.

  آموزش رنگ کردن مو با فتوشاپ

 

سفید کردن دندان ها با Photoshop

6- Edit Mode را به Master برگردانید

تا به حال دندان را سفید کردیم. اکنون زمان براق کردنشان است. برای این کار گزینه Edit را در تب Properties از Yellows به Master تغییر دهید تا بتوانیم تمام رنگ ها همزمان تغییر دهیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

7- نوار Lightness را بکشید تا دندان ها براق شوند

با کلیک بر روی نوار Lightness و کشیدنش به سمت راست براقی دندان ها را افزایش می دهیم. هرچه بیشتر به سمت راست بکشید دندان ها روشن تر می شوند. یک چشمتان به تصویر باشد تا یک موقع بیش از حد آن ها را روشن نکیند تا غیرواقعی به نظر برسند. برای این تصویر روشنایی ای به اندازه 20+ کافی است.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

اکنون دندان ها درخشان تر به نظر می رسند. اما بسته به این که چه قدر دقیق بوده باشید هنگام کار با ابزار Lesso Tool ممکن است بخش های انتهایی دندان ها نیز سفید شده باشند. در مورد تصویر زیر اندکی از از فضای بالای دندان ها به طور ناخواسته نیز سفید شده اند. اکنون این بخش ها را درست می کنیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

8- ابزار Brush Tool را انتخاب نمایید

یکی از قوت های ابزارهای لایه ها در فتوشاپ این است که درونشون قابلیت layer Mask تعبیه شده است. در تصویر زیر می توانیم layer mask thumbnail برای لایه ی Hue/saturation مشاهده کنیم. عکس بند انگشتی thumbnail به جز قسمت کوچکی که سفید است، کلا سیاه به نظر می رسد. قسمت های سیاه نشان دهنده بخش هایی هستند که در تصویر با لایه ی ما تغییر نکرده اند. بخش سفید نیز قسمت هایی است که تغییر کرده اند. فتوشاپ به طور خودکار هنگامی که ما از ابزار Lesso استفاده کرید یک لایه ی جداگانه برای ما درست کرده است.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

تنها کاری که لازم است برای درست کردن بخش های بالایی دندان انجام دهیم رنگ کردن layer mask با استفاده از قلم است. پس Brugh tool را از منوی ابزار انتخاب نمایید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

9- پیش زمینه Foreground را به رنگ سیاه تغییر بدهید

کاری که باید بکنیم این است که جاهایی را که نمی خواهیم را با رنگ سیاه پر کنیم. فتوشاپ به طور خودکار برای رنگ کردن از Foreground Color استفاده می کند که یعنی ما نیاز داریم تا رنگ پیش زمینه را به سیاه تغییر بدهیم. رنگ های پیش زمینه و پس زمینه ی کنونی در حال حاضر در قسمت Color Swatches در پایین منوی ابزار قابل مشاهده می باشند. رنگی که سمت چپ بالا قرار دارد، رنگ پیش زمینه Foreground است. ابتدا دکمه ی و یا همان ی را بر روی کیبوردتان فشار دهید. با این کار رنگ های پیش زمینه و پس زمینه اتان به حالت اولیه اشان برمی گردند، پیش زمینه می شود سفید و پس زمینه سیاه. سپس برای تغییر رنگ پیش زمینه کلید و یا همان ط را بر روی کیبوردتان فشار دهید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

10- تمیز کردن اطراف دندان ها

اطراف دندان ها را رنگ کنید تا هر مشکلی که وجود دارد را از بین ببرید. یک قلم کوچک و نرم برای این کار بهترین انتخاب است. برای تنظیم سایز قلم می توانید از کیبوردتان استفاده بکنید. کلید و یا چ را پشت سر هم فشار بدهید تا سایز قلم کوچکتر شود و کلید [ و یا ج را فشار بدهید تا سایز قلم بزرگتر شود. برای نرم کردن قلم دکمه ی Shift را نگه دارید و چ و یا ج را بفشارید تا قلم نرم تا یا سخت تر شود.

در عکس زیر ما لب بالایی و لثه ی اطراف دندان های بالا را داریم رنگ امیزی می کنیم تا براقی و سفیدی ناخواسته امان را برطرف نماییم. از آن جایی که ما بر روی لایه ی ماسک layer mask داریم رنگ آمیزی می کنیم و نه بر روی خود تصویر، رنگ قلمو را نمی بینیم. در عوض تاثیر ابزار Hue/saturation ناپدید می شوند.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

این کار را برای لب پایینی نیز انجام می دهیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

اگر به طور اتفاقی اشتباه کردید و بر روی خود دندان نیز رفتید، کلید را بر رو کیبوردتان فشار دهید تا میان رنگ پیش زمینه و پس زمینه اتان سوییچ کنید. با این کار رنگ قلمویتان سفید می شود. سپس بر روی اشتباهتان رنگ امیزی کنید تا سفیدی و براقی دندان ها برگردد و سپس دوباره X را فشار دهید تا رنگ قلمو به سیاه برگردد.

  آموزش تغییر سایز و فشرده‌سازی تصاویر با فتوشاپ

عکس زیر نماینگر نتیجه نهایی است.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

  • درست کردن درخشش بخش های خاصی از دندان ها

دندان ها در تصویر بالا خوب به نظر می رسند، اما بخشی ازشان هنوز کامل نیست. در پایین سمت راست تصویر سه دندان که در تصویر اصلی به خاطر سایه تاریک تر از بقیه بودند هنوز همان گونه اند. بعد از براق کردن دندان ها با استفاده از نوار Lighting اکنون این سه دندان محو به نظر می رسند.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

برای درست کردن چنین مشکلی می توانید تاثیر ابزار Hue/saturation را برای قسمت خاصی از دندان ها را با رنگ کردنشان با استفاده از رنگ سیاه برطرف کرد. برای این کار باید از قلم ضعیف تری استفاده کرد. برای این کار باید در قسمت Opacity سطح این گزینه را کم کنید. Opacity را در بخش گزینه ها، در منوی بالای صفحه می توانید پیدا کنید. در این تصویر ما سطح Opacity را 100% که به صورت دیفات قرار دارد به 50% تغییر می دهیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

سپس با استفاده از قلم که هنوز به رنگ سیاه است، به روی آن سه دندان رنگ می کشیم، تا به وضعیت اصیلشان برگردند. یادتان باشد که پس از اتمام کارتان Opacity را 100% برگردانید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

اکنون از حالت زوم در میاییم و نگاهی به تصویر کلی می کنیم. دندان های مرد سفیدتر و براق تر از دندان های زن هستند و برای همین زردیه دندان های زن بیشتر به چشم می آید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

سفید کردن دندان ها برای بیش از یک نفر

همان طور که بالاتر اشاره شد برای به دست آوردن بهترین نتیجه هنگام سفید کردن دندان های دو نفر یا بیشتر بهتر است که دندان های هر فرد را به طور جداگانه درست کرد و برای هر فرد به طور جداگانه از ابزار Hue/saturation استفاده کرد. به این خاطر که در بالا با جزئیات نحوه ی سفید کردن دندان ها را شرح دادیم اکنون توضیحی سریع می دهیم تا صرفا نحوه ی کار با دو فرد یا بیشتر را یاد بگیرید.

انتخاب کردن دندان ها

ابتدا دوباره ابزار Lesso را انتخاب می کنیم. برای انتخاب این ابزار می توانید با فشرد کلید و یا م این کار را سریعتر بکنید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

سپس دندان ها رانتخاب می کنیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

اضافه کردن لایه ی جدیدی از Heu/Saturation

بر روی آیکون New Fill or Adjustment Layer در انتهای پنل لایه ها کلیک می کنیم

سفید کردن دندان ها با Photoshop

سپس بار دیگر Hue/saturation را از لیست باز شده انتخاب می کنیم

سفید کردن دندان ها با Photoshop

با این کار لایه ی جدیدی از Hue/saturation به پنل اضافه می شود. بالایی آنی است که برای سفید کردن دندان های زن استفاده می کنیم. پایینی نیز لایه ای است که برای مرد استفاده کرده بودیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

سفید کردن دندان

با اضافه شدن دومین لایه، گام هایی که برای سفید کردن و براق کردن دندان های زن بر می داریم مانند قبل اند. در پنل Properties گزینه ی Edit را از Master به Yellows تغییر می دهیم. سپس نوار Saturation را به سمت چپ می بریم اما تا آخر نمی کشیمش تا زدری دندان های زن کم شود. برای دندان های مرد ما تا 80- نوار را کاهش دادیم. اما برای زن نباید آنقدر پیش برویم و آن را بر روی 70- تنظیم می کنیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

براق کردن دندان ها

برای براق کردن دندان های زن Edit را از Yellows به Master تغییر می دهیم و سپس نوار Lighting را به سمت راست می کشیم. دندان های زن از همان ابتدا به قدر مناسبی براق هستند پس براقیش را زیاد پیش نمی بریم و نوار را بر روی 10+ قرار می دهیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

اصلاح نواحی اطراف دندان

سرانجام ابزار Brush را از منوی ابزار انتخاب می کنیم. برای این کار می توانید کلید و یا  ذ را بر روی کیبوردتان فشار دهید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

سپس با رنگ سیاه در قسمت layer mask و با استفاده از قلمی کوچکتر، نواحی اطراف دندان زن را تمییز می کنیم.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

قبل و بعد از سفید کردن

و اکنون کارمان به پایان رسید. دندان های هردو شخص هم سفید و هم براق شده است. برای مقایسه ی ورژن قبل و بعد از عملیات کلید Alt را بر روی کیبوردتان فشار داده و نگه دارید و بر روی آیکون چشم لایه های کلیک کنید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

به این ترتیب تمام لایه های به جز لایه ی پس زمینه نامشخص می شوند و می توانید عکس اصلی را مشاهده کنید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

برای برگرداندن نتایج کار قبل را دوباره تکرار کنید.

سفید کردن دندان ها با Photoshop

( 4.3 از 5 ) از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید