صفحه اصلی > آموزش های ویندوز : آموزش تصویری غیر فعال کردن اینترنت‌ اکسپلورر در ویندوز 10

آموزش تصویری غیر فعال کردن اینترنت‌ اکسپلورر در ویندوز 10

شاید شما این قصد را داشته باشید که دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید. می توان گفت این مرورگر دیگر محبوبیت خود را از دست داده است و مرورگر های دیگر جایگزین آن شده است. در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه این مرورگر را که در ویندوز ۱۰ قرار گرفته است غیرفعال نمایید. اما قبل از اینکه روش آن را به شما معرفی نماییم می خواهیم در مورد این مرورگر و دلیل قرار گرفتن آن در ویندوز ۱۰ به شما اطلاعاتی دهیم تا بتوانید تصمیم بهتر و آگاهانه تری را بگیرید.

turn off internet explorer 2 1 اینترنت اکسپلورر

غیر فعال کردن اینترنت‌ اکسپلورر در ویندوز 10

 

چرا اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ قرار دارد؟

در ویندوز ۱۰ به صورت خودکار دو مرورگر وجود دارد. یکی از آن ها Microsoft Edge می باشد که برای وب های مدرن طراحی شده است. این بدین معنا می باشد که سایت هایی که دارای تکنولوژی های قدیمی تری می باشند را نمی تواند بالا بیاورد. به همین دلیل مایکروسافت اینترنت اکسپلورر ۱۱ را در ویندوز ۱۰ قرار داده است که بتوان با استفاده از آن این سایت های قدیمی را باز کرد.

با این اوصاف اگر از سایت های قدیمی به ندرت یا حتی هیچ وقت استفاده نمی کنید می توانید به راحتی این مرورگر را غیرفعال نمایید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10

در ابتدا روی منوی Start کلیک راست کنید و Control Panel را انتخاب نمایید. البته به جای این کار می توانید در نوار جستجو نام این تنظیم را وارد نمایید.

turn off internet explorer 1 اینترنت اکسپلورر

در Control Panel گزینه Programs را انتخاب کنید.

turn off internet explorer 2 اینترنت اکسپلورر

اکنون یک قسمتی برای شما باز می شود. در این قسمت Programs and Features را انتخاب کرده و روی لینک Turn Windows feature on and off کلیک نمایید.

turn off internet explorer 3 اینترنت اکسپلورر

در این منو که برای شما باز می شود، تیک کنار گزینه Internet Explorer 11 را بردارید تا این مرورگر غیرفعال شود. این کار را برای نسخه های دیگر این مرورگر نیز باید انجام دهید.

turn off internet explorer 4 اینترنت اکسپلورر

اکنون یک متن برای هشدار به شما بالا می آید که بیان می کند آیا مطمئن هستید که می خواهید اینترنت اکسپلورر غیرفعال شود. برای غیرفعال کردن کافی است روی Yes کلیک کنید.

turn off internet اینترنت اکسپلورر

با انتخاب کردن Yes، ویندوز باقی کار ها را برای شما انجام می دهد و پس از انجام دادن، دستگاه شما restart می شود. البته با انتخاب کردن Don’t restart اجازه این کار را به دستگاه نمی دهید.

turn off internet explorer 6 اینترنت اکسپلورر

شما می‌توانید با انتخاب‌کردن Restart now را انتخاب نمایید ولی می‌توانید با کلیک‌کردن روی Don’t restart این کار را بعدا انجام دهید.

به این نکته توجه داشته باشید با اینکه شما این مرورگر را در ویندوز غیرفعال می کنید اما تمام اثرات و فایل های این مرورگر در ویندوز شما باقی می ماند.

 

( 4.5 از 5 ) از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید