آموزش های ویندوزرفع خطا و ارور

آموزش رفع خطای اجرا نشدن Settings در ویندوز 10

با این که مشتریان کمپانی مایکروسافت ممکن است از دست این کمپانی شاکی باشند که چرا کنترل پنل با هر ورژن جدید ویندوز حضورش کمتر و کمتر می شود، در عین حال نرم افزار تنظیمات Settings در ویندوز 10 تبدیل به یکی از ویژگی های کاربردی و اصلی این سیستم عالم شده است. این برنامه اصلی ترین گزینه ی مخاطبان برای کنترل کردن سیستم شان است، از اضافه کردن دستگاه های اضافه گرفته تا کنترل کردن یوزرهای مختلف کامپیوتر و گزینه های گیمینگ. اگر برنامه ی Settings از کار بیوفتند ویندوزتان یک جورهایی به طور کامل غیرقابل استفاده می شود. پس اگر نرم افزار Settings اتان باز نمی شود یا برایش مشکلی پیش آمده در این آموزش چندین راهکار برای رفع این خطا برایتان قرار گرفته است. این شما و این همدرست کردن Settings.

درست کردن Settings

رفع خطای اجرا نشدن Settings در ویندوز 10

 

راه های دیگر برای باز کردن Settings

اگر دنبال راه کاری سریع و تند برای درست کردن درست اجرا نشدن Settings در ویندوز 10 می خواهید، در اینصورت بهترین کاری که می توانید بکنید پیدا کردن روشی دیگر برای باز کردنش است.

یک راه فشردن کلیدهای ترکیبی Win + I می باشد تا برنامه ی Settings را بالا آورد.

راه دیگر این است که می توانید بر روی آیکون Action Center در قسمت تسکبار کلیک کنید(حباب گفت و گویی در منتها الیه تسکبار) و سپس بر روی گزینه ی All Settings کلیک نمایید.

 

درست کردن Settings

اگر مشکلتان با این روش ها برطرف نشد یا هنوز هم به Settings دسترسی ندارید، در اینصورت وقتش است که راهکاری که کمی عملی تر باشد را امتحان کنیم.

 

نصب دوباره ی نرم افزارهای پیش فرض Windows

 

برنامه ی Settings جزو برنامه های اصلی و رسمی ویندوز است که به صورت خودکار درش قرار دارد. پس نصب دوباره ی ویندوز(که باعث نصب دوباره ی تمام برنامه های دیگر ویندوز 10 هم می شود) باید هر مشکلی که داشته باشید را حل نماید.

برای این کار PowerShell را باز نمایید(درون سرچ ویندوزتان عبارت PowerShell  را جست و جو نمایید و سپس بر روی آیکونش کلیک راست کرد و Run as administrator را انتخاب نمایید. به این صورت PowerShell  باز می شود.

درست کردن Settings

پس از باز شدن PowerShell فرمان زیر را کپی کرده و درونش پیست کنید و اینتر را فشار دهید.

ساختن یک یوزر جدید

 

اگر هنوز هم نمی توانید Settings را باز نمایید، زمان آن است که دست به اقدامی عملی تر بزنیم. برای این کار یک یوزر جدید می سازیم و آن یوزر را administrator  می کنیم.  اما از آن جایی که به خاطر این که نمی توانید Settings را مشاهده کنید یا باز کنید، در نتیجه نمی توانید به صورت معمول حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید،می توانید از کنسول دستوری ماکروسافت استفاده نمایید.

  آموزش حل مشکل کار نکردن وبکم یا دوربین در ویندوز 10 و 11 و 7

1- منوی استارت را باز کنید و در بخش سرچ عبارت lusrmgr.msc را سرچ نمایید. سپس در تب باز شده بر روی Users کلیک نمایید سپس بر روی users کلیک راست بکنید و بعدش گزینه ی add new user را انتخاب نمایید. اطلاعاتتان را وارد نمایید و بعدش از اکانت فعلیتان خارج شوید و وارد جدیده بشوید. یا از طریق منوی استارت و یا با فشار دادن کلیدهای ترکیبی ctrl +alt +del

2- در قدم بعدی، مسیر زیر را طی بکنید. “ontrol Panel -> User Accounts -> User Accounts -> Manage another account “.

3- اکانت جدیدی را که ساختید انتخاب نمایید و گزینه ی  Change the account type و سپس Administrator را در تب باز شده انتخاب نمایید.

درست کردن Settings

حساب کاربری جدید اکنون ادمین است. این حساب جدید باید بتواند گزینه Settings را باز نماید. تنها کاری که باید اکنون بکنید انتقال دادن فایل هایتان از حساب قبلی به حساب جدید است.

 

( 5 از 5 ) از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا